• Svar på tråden Ni som är nationalister
  • SötaRovan
    Åttionian skrev 2015-12-04 03:13:44 följande:

Du hade tänkt skriva negativa saker om människor från andra länder. Eller?

Jag hade tänkt svara på varför frågan du ställe om varför många av dem inte är lämpade att leva här och det är givetvis på grund av en del negativa saker ja men de är sanna. Skulle det vara något stort avslöjande att det finns negativa saker med invandrare eller? Är det bara svenskar det finns negativa saker med? Hur som helst så är FL är känt för att moderera bort allt möjligt och stänga av folk utan riktig anledning. Folk får inlägg bortplockade trots att de inte ens nämner invandrare, invandringen eller någon över huvudtaget och inte varit kränkande eller utpekande mot någon alls. Att då skriva en lång lista med negativa saker om vad en del invandrare för med sig, trots att det är sant, känns inte som nån större idé.
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-12-04 02:54:12 följande:

I Sverige gäller svenska lagar.

För det första är lagar kultur i sin fastaste form och för det andra så har vi inga lagar mot allt i från att låta kvinnor gå flera meter bakom sin man offentligt till att behandla kvinnor som en hederssymbol som tyst och snällt ska inställa sig.

Alltså, jag får mer och mer intrycket av att du egentligen inte vill peta i det här ämnet överhuvudtaget. Du svarar inte ens på frågor som upplyser oss om strukturen i ditt eget resonemang.

Vad vinner du på att försvara någonting som du inte ens vill förklara?
  • Världsmedborgare

Det vanliga, okunnighet och rädsla är det som alltid gör folk till nationalister.
    Och ju okunnigare och räddare dom är, desto mer högljudda är dom.

Det är dom bra på att bevisa själva, genom det sätt dom försvarar sina åsikter.
    Allt ska bevaras och försvaras in absurdum, helst ska det bli "som förr", då allt var så mycket bättre.

Och det är inget svenskt, det låter i stort sett likadant i alla länder, nationalister vet alltid bäst och har alla svaren på hur deras land ska skötas, och gör sig till språkrör åt alla andra invånare.., alla vi andra som är idioter som inte fattar, att landet går under om vi inte gör som dom vill.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Åttionian
    SötaRovan skrev 2015-12-04 03:39:18 följande:

Jag hade tänkt svara på varför frågan du ställe om varför många av dem inte är lämpade att leva här och det är givetvis på grund av en del negativa saker ja men de är sanna. Skulle det vara något stort avslöjande att det finns negativa saker med invandrare eller? Är det bara svenskar det finns negativa saker med? Hur som helst så är FL är känt för att moderera bort allt möjligt och stänga av folk utan riktig anledning. Folk får inlägg bortplockade trots att de inte ens nämner invandrare, invandringen eller någon över huvudtaget och inte varit kränkande eller utpekande mot någon alls. Att då skriva en lång lista med negativa saker om vad en del invandrare för med sig, trots att det är sant, känns inte som nån större idé.

Frågan är huruvida du anser att dessa negativa saker är genetiskt betingade, eller om de är socialt konstruerade. Väljer du det första alternativet så är du definitivt och fiskar i rasistiska vatten.
  • Åttionian
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 08:54:48 följande:

Det vanliga, okunnighet och rädsla är det som alltid gör folk till nationalister.

Allt ska bevaras och försvaras in absurdum, helst ska det bli "som förr", då allt var så mycket bättre.

Och det är inget svenskt, det låter i stort sett likadant i alla länder, nationalister vet alltid bäst och har alla svaren på hur deras land ska skötas, och gör sig till språkrör åt alla andra invånare.., alla vi andra som är idioter som inte fattar, att landet går under om vi inte gör som dom vill.

Ja, men eller hur?
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 08:54:48 följande:

Som blott observatör och debattör så har trådstartaren inte ens redogjort strukturen för sitt eget resonemang, här i tråden. Det är att besvara och försvara in absurdum, per definition.

Du kanske kan hjälpa vederbörande med frågan: Är det en större risk att svenska kvinnor utsätts för en föråldrad kvinnosyn, här i Sverige, om det kommer hit fler människor med en föråldrad kvinnosyn?

Och nej, vi har inga lagar emot en föråldrad kvinnosyn och som redan påpekat, lagar är också kultur, till och med en direkt präglande del utav den.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-12-04 14:53:18 följande:
    Du kanske kan hjälpa vederbörande med frågan: Är det en större risk att svenska kvinnor utsätts för en föråldrad kvinnosyn, här i Sverige, om det kommer hit fler människor med en föråldrad kvinnosyn?
    Men herregud, vad har det med TS fråga att göra, inget, så starta en egen tråd om det, och håll dig till frågeställningen i fortsättningen.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 14:56:48 följande:
    Men herregud, vad har det med TS fråga att göra, inget, så starta en egen tråd om det, och håll dig till frågeställningen i fortsättningen.
    Läser du tråden så framkommer det. Läs innehållet i fortsättningen, speciellt när någon helt uppenbart hänvisar till det.

*stora utspel som innehåller namn på diverse ponerat metafysiska entiteter*
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-12-04 15:05:08 följande:
    Läser du tråden så framkommer det. Läs innehållet i fortsättningen, speciellt när någon helt uppenbart hänvisar till det.

*stora utspel som innehåller namn på diverse ponerat metafysiska entiteter*
    Jag har enbart besvarat TS fråga, och har inte för avsikt att blanda mig i nåt annat ot ämne.
    Därmed så riktade du dig till helt fel person, med ditt svar.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 15:15:43 följande:
    Jag har enbart besvarat TS fråga, och har inte för avsikt att blanda mig i nåt annat ot ämne.
    Därmed så riktade du dig till helt fel person, med ditt svar.
    Du är alltså en nationalist?
  • Yellow Cross
    Åttionian skrev 2015-12-04 00:24:21 följande:
    Skillnaden mellan dig och mig är att jag anser att sådana saker går att tränga undan,
    Fast syftet med att ta hit integrationsutmaningar kan ju knappast vara att vi sedan ska ha problem att lösa för att hålla oss sysselsatta.

Vad tjänar Sverige på att ta hit individer likt de i videon?
    att de inte gör så för skojs skulle.
    De gör det för att de vill mjölka kuffar-svenne på ytterligare skattepengar,som det tydligen framgår i videon.
     Du brukar ibland tala om av naturen primitiva människor,
    Jag menar att människoarten präglas av biologisk mångfald och att alla människor inte föds med likadan biologiska grundförutsättningar t.ex vad gäller mental kapacitet.
    Detta påstående är egentligen inte kontroversiellt på individnivå (lågintelligenta föräldrar alstrar lågintelligenta barn),men bli väldigt kontroversiellt när man applicerar samma princip på hela folkgrupper.
     jag anser snarare att det beror på uppfostran i de hemländer de kommer ifrån.
    Vad eller vilka tror du gav upphov till värderingarna som råder i deras naturliga habitat?
    Var det inte de själva?
    Åttionian skrev 2015-12-04 00:30:38 följande:
    Varför enbart lägga ansvaret på dem?

• Yellow Cross
    Varför enbart lägga ansvaret på dem?
    Därför att det är deras problem och inte vårt?
    Förväntar du dig att någon i Långbortistan ska hjälpa dig att amortera eller inhandla livsmedel?
    Som om de inte hade nog med problem.
    De har inte fler problem än vad de själva skapat sig.

• Världsmedborgare
    Digestive skrev 2015-12-04 15:22:54 följande:
    Du är alltså en nationalist?

Jag lever i nutid och blickar mot framtiden, och skulle aldrig komma på nåt så dumt som att bli bakåtsträvare likt nationalister.
    Än värre är de som kallar sig konservativa nationalister, t.o.m gravt dementa lever mer i nuet och verkligheten, än dessa emtremistiska bakåtsträvare.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-12-04 18:12:32 följande:

Jag lever i nutid och blickar mot framtiden, och skulle aldrig komma på nåt så dumt som att bli bakåtsträvare likt nationalister.

Än värre är de som kallar sig konservativa nationalister, t.o.m gravt dementa lever mer i nuet och verkligheten, än dessa emtremistiska bakåtsträvare.

Du verkar missa frågans härkomst.
Svar på tråden Ni som är nationalister