• emliz

Vad kan Sverige göra?

Jag oroar mej över den ökade våldsstatistiken (våldtäkt, trakasserier och sexuellt ofredande bla.) och den lär inte chockfalla öht.

Vad kan Sverige göra för att minska våldtäkterna?

Och inte massa tjat om att kvinnor ska stanna inomhus, bära burka eller liknande för det kommer aldrig att ske. Det är 100% männens ansvar så vad kan Sverige göra för dom?

• Svar på tråden Vad kan Sverige göra?
  • KillBill
    Anonym (Linalg) skrev 2015-12-02 20:20:46 följande:

Inte har sexualbrotten minskat. Det enda vi har att gå efter är de anmälda brotten. Statistik från BRÅ 2013 v.s. 2014 (det rödmarkerade anmälda brott per 100 000 invånare, totalt antal sexualbrott, våldtäkt och sexuellt ofredande). Sedan kan man ju undra om inte benägenheten att anmäla är lägre idag eftersom de oftast inte lönar sig för kvinnan att anmäla, ex. ofredande. Det leder ingenstans.

Det är också intressant att jämföra med statistik före Reinfeldts "öppna era hjärtan" år...

Enligt BRÅ är också utomeuropeiska invandrare och invandrares barn starkt överrepresenterade i framförallt sexualbrott.

Det är bara att gå in och läsa på själv. Finns också färskare statistik från våra grannländer, om man nu försöker med argumentet "Sverige har hårdare regler vad gäller vad som ska bedömas som våldtäkt" eller "Anmälningsbenägenheten har ökat" samt om man vill ha färskare statistik vad gäller gärningsmännens härkomst.

Bra att du har tagit dig tid att titta på statistiken.

Om du tittar på perioden januari tom oktober 2015 och jämför med samma period så ser du en tydlig minskning.
  • Moderator
    På förekommen anledning vill vi påminna om att det inte är tillåtet att länka till sidor som sprider främlingsfientlighet. Det är heller inte tillåtet att posta personuppgifter i forumet.
    Sådant tas bort med varning och kontot stängs ned.
    /Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • KillBill
    Anonym (Linalg) skrev 2015-12-02 20:20:46 följande:

Så här ser statistiken ut om du tittar på januari tom oktober månad i år. Som du ser så är det en positiv utveckling i år:

Källa: BRÅ månadsstatistik

statistik.bra.se/solwebb/action/index

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Det är ganska intressant att jämföra antalet anmälda våldtäkter några år tillbaka i tiden. För jämförbarhetens skull har jag utgått från perioden januari tom oktober varje år.

Sedan 2008 har Sveriges befolkning ökat med nästan 500 000 personer. Av statistiken över antal anmälda våldtäkter kan man inte utläsa någon stor ökning utan det verkar mer handla om viss variation mellan åren. Visst är det förskräckligt att det begås mycket våldtäkter i vårt land men det är inte antalet anmälda fall som är problemet utan problemet är i stället att så många våldtäkter aldrig anmäls (och när det gäller de våldtäkter som aldrig anmäld så är det vanligt att offer och gärningsman är bekanta). 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Gosh)
    KillBill skrev 2015-12-02 21:38:57 följande:

Så här ser statistiken ut om du tittar på januari tom oktober månad i år. Som du ser så är det en positiv utveckling i år:

Källa: BRÅ månadsstatistik

statistik.bra.se/solwebb/action/index

Det är ju de senaste tre månaderna som tiotusentals unga afghanska män (Afghanistan är inget paradis när det gäller jämställdhetsvärderingar) kommit till landet. Jag är orolig för en ökning av antalet våldtäkter från 2016 och framåt. När det gäller 2015 så har antalet anmälda våldtäkter ökat. Hur det står till med det faktiska antalet vet vi inte.
  • KingOfKings

Morallagen kring sexköp måste plockas bort.

Det kommer bli ett olidligt samhälle för alla även kvinnor själva om detta inte görs.

Samhället är redan helt dysfunktionellt men den dysfunktionaliteten kommer bara öka och öka. Men visst måste tror att "det drabbar inte mig".. så drabbar det grannen .. men så fortsätter dessa människor tänka "jaja det drabbar inte mig".

till slut drabbas alla.

• Anonym (Gosh)
    Anonym (Gosh) skrev 2015-12-03 10:37:29 följande:
    Det är ju de senaste tre månaderna som tiotusentals unga afghanska män (Afghanistan är inget paradis när det gäller jämställdhetsvärderingar) kommit till landet. Jag är orolig för en ökning av antalet våldtäkter från 2016 och framåt. När det gäller 2015 så har antalet anmälda våldtäkter ökat. Hur det står till med det faktiska antalet vet vi inte.
    När det gäller 2015 så har antalet anmälda våldtäkter minskat, menar jag!
  • Anonym (Gosh)
    KingOfKings skrev 2015-12-03 11:18:08 följande:

Morallagen kring sexköp måste plockas bort.

Det kommer bli ett olidligt samhälle för alla även kvinnor själva om detta inte görs.

Samhället är redan helt dysfunktionellt men den dysfunktionaliteten kommer bara öka och öka. Men visst måste tror att "det drabbar inte mig".. så drabbar det grannen .. men så fortsätter dessa människor tänka "jaja det drabbar inte mig".

till slut drabbas alla.

Så vi ska offra några stackars kvinnor som ska ha sex med en massa män de egentligen inte vill ha sex med för att vi tagit emot en massa män med sjuk kvinnosyn (din kvinnosyn verkar inte bättre)?

Dessa kvinnor brukar inte anses vara flickvänsmaterial = ännu färre män som får flickvän.
  • Anonym (J)

Låsa in våldtäktsmän och utreda fler våldtäkter, idag är det många våldtäkter som inte ens anmäls och många anmälningar läggs ner trots bevis.

• Anonym (..)

Men jag håller med ovan. Och ge mer resurser till polisen.

Svar på tråden Vad kan Sverige göra?