• Betty Boop

    Jag letar efter silvertejp med ankor på (Duck tape)!

    Hej!
    Jag har hört att det ska finnas silvertejp med ankor på (vitsig duck tape ). Jag har hittat på nätet men bara på utländska sajter så jag hinner inte beställa. Nån som har sett det nånstans? Jag vill helst köpa direkt i butik men beställa från någon svensk sida är också ok.

  • Svar på tråden Jag letar efter silvertejp med ankor på (Duck tape)!
  • tobbe01
    Aikido skrev 2015-12-11 15:30:07 följande:
    Bortförd med (hjälp av) tejp?
    Så "duct" betyder bortförd? eller?
  • Aikido
    tobbe01 skrev 2015-12-11 15:39:14 följande:
    Så "duct" betyder bortförd? eller?
    abducted
    ab duct och lite fantasi. Kul lek med ord.
  • Betty Boop
    Birgitta02 skrev 2015-12-11 14:08:41 följande:

    Heter det inte duct tape eller nåt?


    Duct tape är vanlig silvertejp och det finns ju överallt! Jag vill ha duck tejp (lltså en ordvits) mönstrad silvertejp med ankor på.
  • Hanky Panky
    tobbe01 skrev 2015-12-11 15:03:35 följande:
    Men då försvinner ju hela grejen med ankor? Duct har väl inget med ankor att göra?

    Antar att det roliga ligger i att många faktiskt tror det heter "duck tape".
  • Betty Boop
    Fia 28 skrev 2015-12-11 14:51:55 följande:

    Det beror ju lite på hur snabbt du behöver det, men tex från England brukar det komma väldigt fort.


    Det är tänkt som julklapp så jag är ju lite sent ute.
  • Aikido
    Betty Boop skrev 2015-12-11 15:48:40 följande:
    Det är tänkt som julklapp så jag är ju lite sent ute.
    Vilka utländska sajter har du hittat det på då? Tror nog det kan vara värt ett försök om du beställer direkt.
  • Hanky Panky
    Hanky Panky skrev 2015-12-11 15:47:11 följande:
    Antar att det roliga ligger i att många faktiskt tror det heter "duck tape".
    Hmm verkar som det faktiskt hette just duck tape från början. I'm confused.
  • tobbe01
    Hanky Panky skrev 2015-12-11 15:47:11 följande:
    Antar att det roliga ligger i att många faktiskt tror det heter "duck tape".
    Ja då bygger det ju på att folk är dumma i huvudet? Men det kanske de flesta är......

  • föld

    Aikido: score :)

    Anywhoo - Ts - Varför just silvertejp? Är det så bråttom? Ska paketet skickas utomlands?

    Alt. lösning är att skicka det till utomlands och be dom paketara det och efterskicka det mot en mindre avgift?

  • Fia 28
    Betty Boop skrev 2015-12-11 15:48:40 följande:
    Det är tänkt som julklapp så jag är ju lite sent ute.
    Från England har jag beställt grejer flera gånger och det kommer oftast inom en vecka, oftast fortare. 
  • Betty Boop
    Aikido skrev 2015-12-11 16:07:19 följande:
    Är ju bara å beställa då Glad
    Ja vist kan jag väl göra det! Men nu skrev jag ju här och frågade om nån vet var man kan köpa dem eftersom jag hellre vill gå till en butik. Flört
  • tobbe01

    ....och det roliga ligger i att de som får en produkt invirad i "duck-tape" förstår att det är en ordvits om det är ankor på tapen?

  • Betty Boop
    tobbe01 skrev 2015-12-11 18:35:23 följande:

    ....och det roliga ligger i att de som får en produkt invirad i "duck-tape" förstår att det är en ordvits om det är ankor på tapen?


    Varför tror du att jag ska vira in en produkt i tape? VAR har jag skrivit det?? Det är taperullen som är presenten till min mekande bror som använder silvertejp till lite allt möjligt. Duck tape och duct tape - ja det är en ordvits. Nåt som är oklart?
  • Demmpa

    Vissa firmor kan beställa hem från någon grossist, men oftast måste en hel kartong beställas och om firman inte har fått några tidigare förfrågningar så är det stor risk att dom inte vill eller att du är tvungen att köpa flera rullar.

  • Rabarbapuppa

    Historia, bakgrund och namn:

    en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape

    Duck Tape i annat än silver (gaffatejp) verkar finnas på Panduro Hobby och Clas Ohlson. Båda verkar föra flera olika mönster och färger, men vad jag kan se INTE med ankor på. De ankor som tejpen verkar vara dekorerad med utomlands är gula gummiankor. Inte bilder på riktiga ankor om man säger.

    Så, gummianka, och utländsk onlineshop, det är vad som verkar vara dina options här. Kolla Amazon.co.uk. Brukar vara kanon.

    Puppa

  • Betty Boop
    Rabarbapuppa skrev 2015-12-18 12:42:30 följande:

    Historia, bakgrund och namn:

    en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape

    Duck Tape i annat än silver (gaffatejp) verkar finnas på Panduro Hobby och Clas Ohlson. Båda verkar föra flera olika mönster och färger, men vad jag kan se INTE med ankor på. De ankor som tejpen verkar vara dekorerad med utomlands är gula gummiankor. Inte bilder på riktiga ankor om man säger.

    Så, gummianka, och utländsk onlineshop, det är vad som verkar vara dina options här. Kolla Amazon.co.uk. Brukar vara kanon.

    Puppa


    Tack, men det är ju precis sån tape med gummiankor som jag har länkat till här ovan. Jag vet att den finns att beställa men det hinner ju inte komma innan jul. Därför undrade jag här om någon vet om det finns i en fysisk butik,
Svar på tråden Jag letar efter silvertejp med ankor på (Duck tape)!