Gravida i Mölndal/Mölnlycke/Göteborg?
Hej!
Finns det fler runt omkring Mölndal/Mölnlycke/Göteborg som är gravida och som kanske vill träffas framöver under föräldraledigheten? ????
Själv är jag snart 30 och får barn nu i april.
Hej!
Finns det fler runt omkring Mölndal/Mölnlycke/Göteborg som är gravida och som kanske vill träffas framöver under föräldraledigheten? ????
Själv är jag snart 30 och får barn nu i april.
Blev ni några st på fikan ändå? Hoppas det och att ni hade trevligt :)
Hoppas ni hade det supertrevligt! Själv har jag varit däckad hela helgen (feber och skit) men satsar på nästa träff :)!
Blev ni några st på fikan ändå? Hoppas det och att ni hade trevligt :)
Hej! Jag kunde tyvärr inte heller komma, smällförkyld och UVI så inte sovit på ett par nätter :( hoppas på en ny träff snart! Hoppas ni hade trevligt iallafall :)
Åh vad synd att jag var sjuk, även om jag har väldigt nära dit. Jag ville så gärna gå!
Hoppas på en rain check!
Några fler om är sugna det?
Hej!
Jag är gravid med 2a barnet, är 29 år och bor i Mölndal. Vill gärna lära känna andra mammor/moms to be.
Blir det fler träffar? Har ni ngn grupp på fb?
Hej!
Jag är gravid med 2a barnet, är 29 år och bor i Mölndal. Vill gärna lära känna andra mammor/moms to be.
Blir det fler träffar? Har ni ngn grupp på fb?
Ursäkta mig, varit frånvarande härifrån igen. Jag glömmer av denna sidan ibland så egentligen hade det varit bra med en facebookgrupp, jag kan skapa en och lägga till alla. Tänker att det nog är bäst med en sluten grupp så inte alla ser vad som skrivs? Eller vad tycker ni?
Det är väl några stycken som är beräknade rätt snart, vem är näst på tur?
Hela vår familj här hemma har varvat feber och hosta nu strax över 2 veckor, börjar bli trist det här. Tycker man ju är trött som det är. Från idag arbetar jag bara 25 %, har fått 75 % sjukskrivning fram till beräknat så det känns skönt.
Jag var faktiskt inne på förlossningen förra veckan, bebisen hade inte rört sig på länge och eftersom det var kväll så hade inte antenatalen på Östra öppet så då får man ju ringa förlossningen. Kan ju säga som så att det var ju tur att ingen av oss skulle ha barn då, för det var verkligen fullt. Hon i växeln kollade Östra, Mölndal, Borås och alla var fulla. Hon frågade om vi kunde åka till Varberg och skulle kolla ledigheten där. Men hon ringde upp efter en stund och sa att vi fick komma till Östra ändå, specialförlossningen hade liten öppning för oss. Trodde det var lågsäsong för födslar nu
Hej Lilis! Roligt med en till, jag bor i Mölndal jag med och är också 29 år. Jag missade förra träffen då barnen var sjuka så jag tycker det hade varit trevligt.
Ni som inte ska ha barn det allra närmsta, ses ni helst en vardag efter jobb eller på helgen?
Låter väldigt bra med en fb-grupp!
Vad skönt att ni fick komma till Östra tillslut. Är ju ingen höjdare att fara runt :(...
Jag röstar för helger helst
Vore toppen med fb-grupp, sluten o hemlig eller ngt?
Lättare att hänga med tråden o bestämma träffar då tycker jag. Är ingen stor fl-användare.
Träffas helst på helger eller inte allt för sent på vardagar.
.M. Hoppas allt såg bra ut! Kul att du oxå bor i Mölndal, känner så lite folk här. Hur gamla är dina barn?
Jag har skapat en grupp på Facebook nu, gjorde den hemlig. Så om ni inboxar namn / mailadress till mig så jag kan hitta er på Facebook så kan jag lägga till er. :)
Ja det var tur att vi fick komma till Östra! Men det kanske bara var för att det var en koll, hade det varit förlossning skulle dom troligen skickat oss till Varberg och det vill inte jag iallafall. Gärna här i stan med tanke på våra andra barn. Allt såg bra ut iallafall, kanske var extremt trött den dagen bara haha, dom gjorde till och med ultraljud med viktuppskattning så det var ju en bonus! Normalstor för veckan.
Lilis: Mina pojkar är 3 och snart 5 :) Detta blir vår sista. Vi har gjort köns ul och sista tillskottet blir en tjej!
Lilis, hur gammal är ditt första barn? :)
Vad skönt att få det kollat iaf, stillar oron!
Min son är 2 år, född jan 14.
Försökte inboxa dig men får bara fram "privat anv" eller ngt liknande. :(
Jättekonstigt, försökte hitta om det var någon inställning. Ska titta mer
Gick bra att skicka till dig så jag gjorde det nu :)
Idag är det 20 dagar kvar för oss!! Det känns väldigt orealistiskt.
Idag har vi varit och hämtat ut vagnen så nu känns det nästan som att vi är färdiga med alla förberedelser. Näst sista besöket (förhoppningsvis) hos BM avklarades också idag, förutom en extra provtagning imorgon. Jag har haft sådan klåda på kvällarna det sista så BM ville kolla gallsyranivån i blodet. Efter att ha googlat på det en liten stund kom jag fram till att det antagligen inte är något och att om det mot förmodan är det kommer de snarare sätta igång förlossningen än att försöka medicinera. Kruxet är att jag inte har en aning om hur lång tid det testet tar att få svar på. Någon som har koll/aning/gissning?
Beckali är med i gruppen nu och mysabelle, lilis och jennsan84 har fått förfrågningar av mig nu.
Går inte lägga till er i gruppen om jag inte har er på vänlistan
Idag har vi varit och hämtat ut vagnen så nu känns det nästan som att vi är färdiga med alla förberedelser. Näst sista besöket (förhoppningsvis) hos BM avklarades också idag, förutom en extra provtagning imorgon. Jag har haft sådan klåda på kvällarna det sista så BM ville kolla gallsyranivån i blodet. Efter att ha googlat på det en liten stund kom jag fram till att det antagligen inte är något och att om det mot förmodan är det kommer de snarare sätta igång förlossningen än att försöka medicinera. Kruxet är att jag inte har en aning om hur lång tid det testet tar att få svar på. Någon som har koll/aning/gissning?