• Regnbågsdröm

Några som försöker just nu?

Hej! Väldigt lite aktivitet i just det här forumet va? Undrar helt enkelt om det är några regnbågar som just nu håller på att försöka skaffa barn?

Jag och sambon är just nu igång med behandlingen inför vårt andra IVF-försök.

• Svar på tråden Några som försöker just nu?
  • StillAlive

Absolut. Jag är mest aktiv på instagram, har du insta?

Har användarnamnet: ivf_resan

När tror ni att första insem blir?

enkelbeckasin skrev 2016-02-29 10:52:02 följande:

Vad roligt! Då kanske vi kan följas åt? 

Vi har Karin G, vårat intryck har varit att hon är lite virrig. Men vi har fått ett väldigt bra bemötande av henne.

• enkelbeckasin
    StillAlive skrev 2016-02-29 11:11:32 följande:

Absolut. Jag är mest aktiv på instagram, har du insta?

Har användarnamnet: ivf_resan

När tror ni att första insem blir?

Vi har instagram, men har bestämt oss för att hålla det hemligt för de flesta så kommer inte att lägga upp något om resan innan. Dock blir det säkert bilder sen när vi är säkra på att det är en bebis. :) 
    Men jag följer gärna Er om det går bra? Kan kommentera uppdateringar i kommentarsfältet :)

Slutet av mars hoppas vi på, om inte RMC har påskstängt. Då missar vi denna månaden. När blir första för er?

• StillAlive
    enkelbeckasin skrev 2016-03-01 10:07:46 följande:

Vi har instagram, men har bestämt oss för att hålla det hemligt för de flesta så kommer inte att lägga upp något om resan innan. Dock blir det säkert bilder sen när vi är säkra på att det är en bebis. :) 

Men jag följer gärna Er om det går bra? Kan kommentera uppdateringar i kommentarsfältet :)

Slutet av mars hoppas vi på, om inte RMC har påskstängt. Då missar vi denna månaden. När blir första för er?

Okej, skriv gärna på insta så vet jag vilken användare du är :) väntar på mens denna vecka, börjar med hormoner då
  • Skogsrå78

Vi kom i gång precis efter 2 års kö och sedan utredning. Vi har gjort första försöket och håller tummarna för att mensen inte kommer i veckan och att testet blir positivt. Vi har åkt till danmark innan för några årsedan men efter många resor och besvikelse bestämde vi att vänta tills vi kom fram i kön här.

• Regnbågsdröm
    Skogsrå78 skrev 2016-04-03 18:51:53 följande:

Vi kom i gång precis efter 2 års kö och sedan utredning. Vi har gjort första försöket och håller tummarna för att mensen inte kommer i veckan och att testet blir positivt. Vi har åkt till danmark innan för några årsedan men efter många resor och besvikelse bestämde vi att vänta tills vi kom fram i kön här.

Håller tummarna! Vi är på vårt tredje IVF-försök nu. Börjar med sprutorna på onsdag.
  • H 143

Vi var oxå i Danmark för några år sedan. Nu försöker vi med min fru. Tre negativA Inseminationer gjorda. Vi är dock lite fundersamma över den svenska vården.. Känslan vi ibland får att det är största fokus att det ska kosta landstinget så lite som möjligt samt att de i rec inte förstår att vi är ett par, "det är bara A som har tid"

• Regnbågsdröm
    H 143 skrev 2016-08-26 05:53:42 följande:

Vi var oxå i Danmark för några år sedan. Nu försöker vi med min fru. Tre negativA Inseminationer gjorda. Vi är dock lite fundersamma över den svenska vården.. Känslan vi ibland får att det är största fokus att det ska kosta landstinget så lite som möjligt samt att de i rec inte förstår att vi är ett par, "det är bara A som har tid"

Oj. Jobbigt att ni upplever det så. Vi har bara varit med om en gång att de frågat min sambo "och vem är du?" knappast något de hade frågat en man.. Men men. Bara att svara kaxigt så att blir ställda och skäms, tänker vi. I övrigt har vi blivit bemötta som alla andra, antar jag.
    Är ni igång nu? I så fall finns det en aktiv september-tråd som du kan kika in i om du vill. Ligger under svårt att få barn - IVF. Men ni kanske fortsätter med inseminationer? Vi har gjort IVF från första början då jag har dålig äggproduktion.
  • H 143

Vi får fortsätta med Inseminationer eftersom "det inte finns några medicinska tecken på att det inte borde gå med Inseminationer" men sen att man inte vet när ägglossningen sker efter lh stegringen och att man vet ju inte på timmen när lh stegringen sker och Inseminationer sker oavsett kl 14.00 måndag till fredag.. Vårt förra besök sa de att labbet har så mycket att göra så att de vill veta en dag innan de ska förbered spermierna"

Att de har ifrågasatt min medverkan har varit vid alla tillfällen utom en även när vi har sagt att vi är ett par har de fortsatt säga att det bara är min fru som har tid. Vi har även väldigt negativa erfarenheter från vårt hem landsting. i samband med en undersökning har vi varit i kontakt med parientnämndwn som tyckte vi skulle skicka in en anmälan..

• AlexSthlm

Hej, vet inte om det är någon aktivitet i den här tråden men jag och flickvännen är i processen att börja skaffa barn genom insemination i Danmark, första försöket blir antagligen i november :)

• Regnbågsdröm
    AlexSthlm skrev 2016-08-31 19:50:13 följande:

Hej, vet inte om det är någon aktivitet i den här tråden men jag och flickvännen är i processen att börja skaffa barn genom insemination i Danmark, första försöket blir antagligen i november :)

Inte mycket aktivitet här nej. Men jag som startade gruppen försöker fortfarande. Är på fjärde IVF-försöket nu.

Stort lycka till! <3
  • AlexSthlm

Okej, lycka till!! Hoppas det tar sig det här försöket! Vi funderar på att vänta till januari med att börja då jag har provanställning just nu, övergår i fast tjänst vid årsskiftet. Då vill man ju inte hålla på att "krångla" på jobbet genom att helt plötsligt åka till Danmark en arbetsdag. Ska dock ändå testa för äl och om den lyckas infalla en helg så drar vi nog redan i november/december ändå :P Svårt att vänta liksom!

Regnbågsdröm skrev 2016-08-31 20:43:50 följande:

Inte mycket aktivitet här nej. Men jag som startade gruppen försöker fortfarande. Är på fjärde IVF-försöket nu.

Stort lycka till! <3

• H 143

just nu händer inget alls, då min fru har äl på helger..

Svar på tråden Några som försöker just nu?