Kreditköps lagen. Hur fungerar den när mina varor inte har kommit?
Hej,
jag är en av många som råkat ut för CDON who stole christmas i år.
EXTREMT KORTFATTAT: Jag beställde varor den 9dec som alla fanns inne i lager och skulle komma 1-3 dagar senare. De har inte kommit och de hörde inte av sig för att meddela det heller. jag har kontaktat dom 6 ggr på chatt på några dagar. Varje gång har jag fått olika svar och de har ingen koll och lovar allt möjligt. de avbeställde en sak i ordern för den skulle bli senare (trots den fanns inne) så det andra kunde komma iväg innan jul. väldigt irriterat att hade jag inte ens hört av mig hade jag inte fått veta nåt.
Iaf, litade inte på det och kontaktade dom igen osv. å ja de har sagt allt möjligt och jag har dubbelfrågat så inget är problem med det ska komma.
Nu idag, 2 kvällar innan julafton får jag ett mejl att en eller flera produlkter inte kommer innan jul. Står inget om vilka och om de andra kommer ändå.. extremt dåligt..chattar med dom IGEN (å all denna oro och stress nrä det är barns julklappar) och nu säger de att det är konstigt och nåt verkar vara fel med min order.
De säger att de inte kommit in. Men det är ju konstigt när de stod att de fanns inne och att de dessutom fanns med som "julklapp som kommer innan jul" om folk beställde senast i fredags den 18e. Vilket då är en bluff. eller så krånglar bara mitt och hade de då sagt rätt till mig i torsdags å fredags när vi chatta så kunde man ju lagt om ordern och fått allt ändå..
men hepp,..nu står jag utan jullappar å massa krångel..å de har ju liksom mina pengar då jag betalade med kreditkort..så de har ju varit frysta att köpa annat för också..(även fast jag inte hinner hitta nåt nytt)
SÅÅ läste på aftonbladet nu när fler hade klagat på cdon. något om nån kreditkortslag. att man kan få pengarna tillbaka av kreditkortsbolaget om leveransen är sen..
men hur grö man det? och betyder det då att jag inte får min leverans?? jag vill ju fortfarande få mina saker, men anser absolut jag förtjänar kompentsation för allt krångel och inte en utan fleeera brutna löften..
Någon som kan hjälpa mig att fixa det?