• Noname00

Varför kan man inte radera sina egna mail.

Det finns mycket frågor.

Varför kan man inte radera mail i sin egna inbox.
    Varför ska de ligga kvar om man inte vill ha dem kvar?

Varför kan man inte redigea sina egna inlägg inom en visst tid?

• Svar på tråden Varför kan man inte radera sina egna mail.
  • CatMan

Jag tror att du kan radera dem om du loggar in på gamla familjeliv. Eftersom Stampen som driver FL har stora ekonomiska problem så tror jag tyvärr inte de lägger ner så mycket tid på att fixa buggarna i sidan.

Jag hoppas att jag har fel.

• Noname00

Det är lite kränkande att man inte kan radera dem, det går ju inte att hålla på med gamla siten hela tiden.

• Birgitta02
    Noname00 skrev 2015-12-23 10:11:53 följande:
    Det är lite kränkande att man inte kan radera dem, det går ju inte att hålla på med gamla siten hela tiden.
    Varför går inte det? Jag är enbart inne på gamla.familjeliv.se pga alla irriterande buggar och reklam i den nya.
  • Noname00
    Birgitta02 skrev 2015-12-23 12:32:39 följande:
    Varför går inte det? Jag är enbart inne på gamla.familjeliv.se pga alla irriterande buggar och reklam i den nya.
    För att det finns en ny sida meningen är att man ska göra allt från den.
  • SpanskaFlugan
    Noname00 skrev 2015-12-23 14:59:44 följande:
    För att det finns en ny sida meningen är att man ska göra allt från den.

Nya sidan suger. Full med reklam, reklam överallt, i trådar, mellan i lägg, på båda sidospalterna, banners som hoppar omkring osv osv. Sidan funkar dåligt som faaaan på mobila enheter, vet inte hur många gånger den slutar fungera och måste laddas om och så förlorar man allt man skrivit. Det tar evigheter för sidan att ladda. Massa buggar med pm funktionen osv. Skit helt enkelt. Jag använder bara gamla familjeliv.
  • Noname00
    kalmarpiraten skrev 2015-12-31 07:34:58 följande:

Vilken mailserver har du? HoTMaiL eller Google (Gmail) eller annan mailserver?

Vad har ens google eller hotmailkonto för funktion i detta?
  • sportpappa
    Noname00 skrev 2015-12-31 11:28:09 följande:
    Vad har ens google eller hotmailkonto för funktion i detta?
    Du frågar ju om mail. Som man frågar får man svar.

Du menar egentligen meddelanden här på Familjeliv, men det är inte särskilt tydligt.
  • Noname00
    sportpappa skrev 2016-01-01 12:42:29 följande:
    Du frågar ju om mail. Som man frågar får man svar.

Du menar egentligen meddelanden här på Familjeliv, men det är inte särskilt tydligt.
    Ja jag frågade om mail.
    Jag skriver i forumet sajten /familjeliv.se det blir ju inte tydligare än så.
    Har man frågor om sin vanliga mail så tar man ju inte upp den i kategorin om frågor som berör familjeliv.
  • sportpappa
    Noname00 skrev 2016-01-01 13:46:51 följande:
    Ja jag frågade om mail.
    Jag skriver i forumet sajten /familjeliv.se det blir ju inte tydligare än så.
    Har man frågor om sin vanliga mail så tar man ju inte upp den i kategorin om frågor som berör familjeliv.
    Meddelanden är inte mail. Det är anledningen till att någon undrade vad du använder för mailtjänst. Det blir lätt missförstånd om man är otydlig vilket hände just här.

Det finns mängder och åter mängder med personer som postar i fel forum så forumdelen är inte något man bör lägga särskilt stor vikt vid när man läser inlägg här. Inlägget bör förklara allt.
    Av 19 inlägg på förstasidan av underforumet "Familjeliv - sajten" så hör 5 inte dit. Om man fortsätter bläddra bakåt så verkar minst 25% av alla inlägg per sida vara felplacerade.
  • Noname00
    sportpappa skrev 2016-01-01 17:13:18 följande:
    Meddelanden är inte mail. Det är anledningen till att någon undrade vad du använder för mailtjänst. Det blir lätt missförstånd om man är otydlig vilket hände just här.

Det finns mängder och åter mängder med personer som postar i fel forum så forumdelen är inte något man bör lägga särskilt stor vikt vid när man läser inlägg här. Inlägget bör förklara allt.
    Av 19 inlägg på förstasidan av underforumet "Familjeliv - sajten" så hör 5 inte dit. Om man fortsätter bläddra bakåt så verkar minst 25% av alla inlägg per sida vara felplacerade.
    Medelanden är mail även om den bara är internt för FL.
    Men jag håller med dig, det är en bara inlägg som inte har med siten att göra.

Det är anmärkningsvärt att det går på den gamla men inte nya och nästan lite kränkande att man inte kan välja själv.
  • Jennie med ie
    Noname00 skrev 2015-12-23 10:11:53 följande:

Kränkande? Really?

Om det nu går att radera från gamla versionen och det är viktigt för dig att göra det så logga in på den och radera då, skit i att det är "meningen att man ska göra allt från nya".
  • Noname00
    Jennie med ie skrev 2016-01-02 14:54:31 följande:
    Kränkande? Really?

Om det nu går att radera från gamla versionen och det är viktigt för dig att göra det så logga in på den och radera då, skit i att det är "meningen att man ska göra allt från nya".
    Ja man bör välja själv om man vill att informationen ska ligga kvar eller ej.
    Sen som internetsite är det inte lämpligt heller då lagringsutrymme bara växer.

Nej jag tänker inte skita i att funktionen ej längre existerar.
  • Jennie med ie
    Noname00 skrev 2016-01-02 15:52:26 följande:
    Ja man bör välja själv om man vill att informationen ska ligga kvar eller ej.
    Sen som internetsite är det inte lämpligt heller då lagringsutrymme bara växer.

Nej jag tänker inte skita i att funktionen ej längre existerar.
    Ja jag håller med om att man bör kunna välja det själv, och en diskussion kring funktionen eller borttagandet av den har absolut sitt existensberättigande. Men kränkande? Du tycker inte att det är att ta i rejält, ett missbruk av ordet?

Du väljer att inte gå in på gamla versionen och ta bort det, av ren princip uppenbarligen, trots att du kan. Då är det nog inte så viktigt heller och så får du väl typ skylla dig själv för att det finns kvar.
  • Noname00
    Jennie med ie skrev 2016-01-02 16:09:03 följande:
    Ja jag håller med om att man bör kunna välja det själv, och en diskussion kring funktionen eller borttagandet av den har absolut sitt existensberättigande. Men kränkande? Du tycker inte att det är att ta i rejält, ett missbruk av ordet?

Du väljer att inte gå in på gamla versionen och ta bort det, av ren princip uppenbarligen, trots att du kan. Då är det nog inte så viktigt heller och så får du väl typ skylla dig själv för att det finns kvar.
    Nej det tycker jag inte.
    Jobbar du på/ åt  familjeliv?
  • Jennie med ie

Hur går det till när den frågan uppstår i ditt huvud?

Svar: nej.

Noname00 skrev 2016-01-02 16:55:59 följande:

Nej det tycker jag inte.

Jobbar du på/ åt  familjeliv?

• Noname00
    Jennie med ie skrev 2016-01-02 17:02:43 följande:

Hur går det till när den frågan uppstår i ditt huvud?

Svar: nej.

Hur går det till själv i ditt huvud?
    Du verkar väldigt störd över frågan som tråden berör.
  • Jennie med ie
    Noname00 skrev 2016-01-02 17:28:26 följande:
    Hur går det till själv i ditt huvud?
    Du verkar väldigt störd över frågan som tråden berör.
    Störd för att jag inte håller med dig till fullo? OK, då vet jag din nivå.
  • Noname00
    Jennie med ie skrev 2016-01-02 17:40:38 följande:
    Störd för att jag inte håller med dig till fullo? OK, då vet jag din nivå.
    Min nivå?

Ja det verkade så besvärligt för dig att jag tog upp frågan om att radera meddelanden i sin inbox.

Du behöver inte tycker du att det är bekvämt med dubbla FL så fortsätt med det.
Svar på tråden Varför kan man inte radera sina egna mail.