Hur många dagar har ni kvar? (Du med barn 1-3 år)
Du med barn mellan 1 o 3 år. Eller äldre, men då gäller frågan hur många du och din partner hade kvar när ert barn VAR tre år.
Du med barn mellan 1 o 3 år. Eller äldre, men då gäller frågan hur många du och din partner hade kvar när ert barn VAR tre år.
För att de dagarna används så olika och många låter ln-dagarna brinna inne för att de inte har råd att ta ut dem.
Öm, närmare noll tror jag. Har gett typ alla mina dagar till sambon.
Ok men för mig och många jag känner är det helt olika. Att vara föräldraledig med ln-dagar kostar mer än tusen kronor per dag i ren förlust. Jag har enbart använt ln-dagar för att skydda min SGI med när jag jobbar deltid, medan SGI-dagarna används för att vara ledig med tex på sommaren.
Men du får ju naturligtvis ha vilken frågeställning du vill, jag ville bara förklara att man kan svara på frågan olika beroende på hur man ser det.
Sonen är 2 år 3 månader och vi har 123,5 dagar kvar. 70,5 sjukpenningnivå och 53 lägsta.
Det är ju nog som sagt olika hur man tänker. Du får väl starta en ny omröstning där du förtydligar hur man ska räkna SGI-dagar och LN-dagar.
Minstingen är 2 år och 8 mån. VI har 250 dagar kvar tillsammans (174,25 SGI + 75,75 Lågnivå) + 50 dagar (SGI) på ett äldre syskon.
Sonen blir 3 i januari och vi hade 302 dagar kvar innan jag planerade min första föräldraledighets period i mellandagarna. Har fört över allt utom 60 dagar på sambon, men vi har inte behövt ta så många dagar någon av oss. Bra att ha kvar för längre sommar/jul lov och semestrar.
Nu är sonen 3 år och 2 månader och vi har 106,5 dagar kvar. 53,5 sjukpengnivå och 53 lägstanivå. Så har vi splittat dom på hälften så jag har 62 av dom dagarna. Kommer ta ut en del för längre ledighet nästa år när jag börjar jobba efter 3 år med mammaledighet och plugg. Sen hoppas jag på ett syskon som kan dryga ut kvoten lite ????
Många dagar folk har kvar. Själv har jag behövt skydda min SGI med dagar så de flesta har gått åt...