Carrro86 skrev 2015-12-31 08:35:03 följande:
Reser du tillsammans med barn och hur har ni löst boende? Min sambo har tidigare varit i Thai men då åkte han själv för ca 7 år sen. Och då bokade han boende på plats. Men det är ju lite annat nu när man reser med barn. Det som blir en jätteskillnad är ju priset.
Jag har varit i Thailand många gånger... första gången 1980 innan turisterna hade hittat dit. Samt flera gånger med min nu avlidna fru. Men nej, jag har inte varit i Thailand med barn.
Är era barn 3 och 6 år gamla så antingen kör på
Driver28's råd - boka charter.
Eller köp en vanlig tur- och returflight men boka första natten i Bankok online och se till att betala den och få bekräftelse på detta. SKRIFTLIG BEKRÄFTELSE!
Eller boka de två första nätterna online där andra natten är på det presumtiva dvs tilltänkta resmålet.
En sak ska ni veta - det är betydligt billigare att boka på plats på resmålet än att boka online. Däremot är det mer praktiskt att ha första natten i Bangkok bokad och likaså första natten på det tilltänkta resmålet bokad. Att komma till Bangkok uttröttad och börja leta hotellrum är ingen hit och dessutom med två barn på 3 och 6 år.
Lycka till!