• Taho91

Bf Agusti

Hur mår ni?hur långt gången? Har ni haft tidiga missfall?

• Svar på tråden Bf Agusti
  • kajsa11

Hej,
    Har BF 29 aug:)
    Väntar mitt andra men vi ska vänta med att berätta tills allt är ok, ska göra KUB testet först och det är ju några veckor kvar tills dess. Så just nu blir det pösiga tröjor och åtsittande linnen, allt för att dölja så länge det går, har redan lagt på vikt runt mage/midja, det gick snabbt denna gången:) Har ni märkt av att kroppen börjat förändras redan, även att det är tidigt?

• ctrlaltdelete
    Taho91 skrev 2016-01-05 02:47:10 följande:
    Aa de är vi ... bara mina närmaste vet det men man vill ju berätta för hela värden men vi ska nog vänta till 13-14. Så de är bara dagar kvar nu innan vi ska berätta ni då?
    De närmaste familj och vänner vet. Resten kommer att få veta efter vecka 12. Alltså kollegor osv. Att lägga upp det på Facebook eller instagram kommer nog inte att hända förrän de sista månaderna. En bra bit efter ultraljudet.
  • ctrlaltdelete
    kajsa11 skrev 2016-01-05 07:25:32 följande:

Hej,
    Har BF 29 aug:)
    Väntar mitt andra men vi ska vänta med att berätta tills allt är ok, ska göra KUB testet först och det är ju några veckor kvar tills dess. Så just nu blir det pösiga tröjor och åtsittande linnen, allt för att dölja så länge det går, har redan lagt på vikt runt mage/midja, det gick snabbt denna gången:) Har ni märkt av att kroppen börjat förändras redan, även att det är tidigt?

Grattis :) 
    Jag tycker också att det syns på magen.. Men jag tror inte att andra ser det, trots att jag inbillar mig att de ser haha. Har dock gått ner kanske 3-4 kg på grund av dålig aptit och lite kräkningar. Tror dock jag börjar ta ikapp :)
  • Fyrbobsvampkant

Jag plussade igår. Räknade ut att jag är i vecka 6 (5+5) jag mår förträffligt. Inget illamående. Bara allmänt gasig :P

Detta blir min första. Hur berättade ni för eran partner om första graviditeten? :)

• Taho91
    Fyrbobsvampkant skrev 2016-01-05 15:54:58 följande:

Jag plussade igår. Räknade ut att jag är i vecka 6 (5+5) jag mår förträffligt. Inget illamående. Bara allmänt gasig :P

Detta blir min första. Hur berättade ni för eran partner om första graviditeten? :)

Vad roligt grattis..
  • ctrlaltdelete

Jag plussade och gick och hämtade ett babyklädesplagg som vi köpt på skoj när vi slutade med preventivmedel. Jag hämtade den och sa: i sommar får vi användning av den här. Han blev glad :)
  • Anonym (Förstföderska)

Jag plussade måndagen innan julafton, så jag gav min sambo två par pyttesmå strumpor i julklapp och skrev ett kryptiskt julrim om att en tävling han ska vara med i runt beräknat förlossningsdatum kan vara i fara, men att jag ska försöka knipa så han hinner i mål =)
  • ctrlaltdelete

Hur ser era symtom ut nu? Jag för mig att mina börjar avta och blir jätteorolig :( har lite ont i brösten, ganska trött men inte lika illamående längre. Kan äta nu vilket jag knappt kunnat.

• Daiwa 33

hej väntar mitt första barn är i vecka 8+3 ....är lycklig vi har kämpat länge o äntligen är vi gravida ....illla mående ofta ont i brösten o i mage då o då ...otrolig trött,vill sova hela tiden o ingen örk ....hoppas vara med i den här tråden ....

• Taho91
    ctrlaltdelete skrev 2016-01-07 19:13:37 följande:

Hur ser era symtom ut nu? Jag för mig att mina börjar avta och blir jätteorolig :( har lite ont i brösten, ganska trött men inte lika illamående längre. Kan äta nu vilket jag knappt kunnat.

Jag känner mig bara helt slut i kroppen och bara trött har inga symtomer
  • Fyrbobsvampkant
    ctrlaltdelete skrev 2016-01-06 17:47:22 följande:

Jag plussade och gick och hämtade ett babyklädesplagg som vi köpt på skoj när vi slutade med preventivmedel. Jag hämtade den och sa: i sommar får vi användning av den här. Han blev glad :)

Jag gjorde iordning ett paket till min kille med två par supersmå strumpor en liten mössa och en snuttefilt :) han blev så glad så han visste inte vart han skulle ta vägen ????
  • Fyrbobsvampkant
    ctrlaltdelete skrev 2016-01-06 17:47:22 följande:

Va kul grattis :D
  • Fyrbobsvampkant
    ctrlaltdelete skrev 2016-01-07 19:13:37 följande:

Jag har fruktansvärt ont i brösten. Kan inte använda bh. Svullen och gasig. Nu blir jag eftermiddagsillamåeende. Klarar inte av fruktiga parfymer. Molande värk typ mensvärk. Även svullen om fötterna och vaderna. Och jag är i vecka 7+5 nu
  • ctrlaltdelete

Nu är jag äntligen i vecka 12! 12+1 närmare bestämt.

Jag har sett fram emot denna vecka då jag skulle berätta för vänner och kollegor om graviditeten. Men nu har det hänt något.. Jag vågar inte alls berätta! Det känns som att jag skulle ljuga och jag är fortfarande väldigt orolig för missfall :(

• Jenzy

Hej hej, hoppas på att jag kan hoppa in här.

Väntar vårat tredje barn, beräknad 30augusti ????

• Taho91
    Jenzy skrev 2016-01-19 18:40:25 följande:

Hej hej, hoppas på att jag kan hoppa in här.

Väntar vårat tredje barn, beräknad 30augusti ????

Ja självklart
  • Taho91

Jag är i vecka 12 går in i vecka 13 på.fredag .. jag har inte haft några symtomer förutom trötthet men de verkar vända nu jag har riktigt svårt att få.en skön sömn på natten

Svar på tråden Bf Agusti