• Tvillingmami

    Tvillingar maj/juni 2016?

    Är gravid för första gången och det visade sig vara tvillingar, beräknade i början av juni. Någon annan som befinner sig i liknande situation? Hur reagerade du/ni?

  • Svar på tråden Tvillingar maj/juni 2016?
  • pippilott

    Gravid första gången här med, och också tvillingar! Beräknade sluttet på maj! Vi visste om att det kanskje blev två från början, eftersom vi har genomgått IVF behandling. När båda hade fastnat blev vi jätteglada!! Lite läskigt är det ju, med allt extra man får läsa om tvilling-graviditeter, men i slutändan får msn något ganska speciellt???? Du då?

  • Tvillingmami

    Vi hade ingen aning. Gjorde KUB, egentligen mest för att få göra ett UL ????.. Fick se ett barn och ett tickande hjärta och blev överlycklig, sedan säger BM "ser du vad jag ser?" Tror aldrig jag varit med om en så surrealistisk känsla förrut.. Känns skämmigt att erkänna, men tog några veckor innan jag lyckats smälta överraskningen och verkligen bli glad!

    Men nu känns det bara helt underbart!

  • MissLH

    Hej!
    Jag väntar också tvillingar med bf 15 juni. Har en son på 2 år. Tog också lite tid för mig att smälta att vi väntade två syskon och inte ett men nu känns det som det mest naturliga i världen :)

    Hur mår ni så här en bit in i graviditeten?

  • Janna

    Vad roligt, MissLH. Vi fick idag veta att vi också väntar tvillingar med bl 15 juni och här finns också en son på 2 år sedan tidigare.

    Vi har skämtat om att det skulle vara tvillingar eftersom jag varit betydligt tröttare än under förra graviditeten men trodde det nog aldrig på allvar och det lär ta ett tag att smälta. Lite stressande eftersom vi känner att vi kan behöva flytta för att få plats med tre barn men det känns förstås roligt och väldigt stort också!

  • Liil

    Jag hänger på jag med. Jag och min man väntar våra första barn, och tvillingarna har bf 16/6 . Vi är så himla lyckliga! Vi är båda 40 år i år så det känns underbart att det blir två på en gång!

  • MissLH

    Dubbelgrattis till er båda Lill och Jaana!!

    Var bor ni? Jag bor i Stockholm. Hur går era tankar kring barnvagn, har ni titta på eller rentav köpt någon?

  • Liil
    MissLH skrev 2016-01-25 10:40:29 följande:

    Dubbelgrattis till er båda Lill och Jaana!!

    Var bor ni? Jag bor i Stockholm. Hur går era tankar kring barnvagn, har ni titta på eller rentav köpt någon?


    Tack! Grattis själv! Bor i Västerås. 
    Vi köpte vagn redan i början på december :) En vän till mig hittade en Emmaljunga Viking -15 till så bra pris så kunde inte låta bli! Känns skönt att det är fixat. Har fixat en hel del faktiskt. Läste att man kan tänka (planera) som om man ska föda när man är i vecka 25 och då vara klar med det mesta i vecka 20. Inte för att man vill föda då utan för att man sedan blir så stor och kanske orkeslös. 
    Hur mår du? Själv har jag haft hemska problem med sömnen, men har fått hjälp för det med tabletter. Har nu börjat fått foglossning, bara att hoppas att det inte blir värre! 
  • MissLH

    Va roligt! Jag kommer från Västerås men bor här sen 9 år. Oj va tiden går!

    Vi har nog tänkt köpa en Bugaboo Donkey, men har även varit inne på en Emmaljunga. Borde kanske bli dags att bestämma sig.

    Jag mår ganska bra faktiskt, lågt blodtryck och extremt trött bara. Det har blrjat bli lite tungt på jobbet, jobbar som sjuksköterska inom akutsjukvården så det blir en del spring, stress och lyft. Planerar sjukskrivning från vecka 25. Hur länge har du tänkt jobba? Såg magbilder från förra graviditeten och är ungefär lika stor ni i v. 20 som jag var i v.30 med en!! Vågar inte riktigt tänka på hur det kommer bli mot slutet ????

  • Liil
    MissLH skrev 2016-01-25 18:17:35 följande:

    Va roligt! Jag kommer från Västerås men bor här sen 9 år. Oj va tiden går!

    Vi har nog tänkt köpa en Bugaboo Donkey, men har även varit inne på en Emmaljunga. Borde kanske bli dags att bestämma sig.

    Jag mår ganska bra faktiskt, lågt blodtryck och extremt trött bara. Det har blrjat bli lite tungt på jobbet, jobbar som sjuksköterska inom akutsjukvården så det blir en del spring, stress och lyft. Planerar sjukskrivning från vecka 25. Hur länge har du tänkt jobba? Såg magbilder från förra graviditeten och är ungefär lika stor ni i v. 20 som jag var i v.30 med en!! Vågar inte riktigt tänka på hur det kommer bli mot slutet ????


    Jag sjukskrev mig själv i fredags för har har så ont i svanken, fick tid till sjukgymnast nu i veckan. Men idag ringde jag läkaren och fick en tid strax efter, sjukskriven 2 veckor från i fredags räknat. Fick göra lite olika böj och hon tryckte lite här och där, foglossning tydligen, bara hoppas på att det inte blir värre! Jobbar även jag med många lyft per dag, även tunga, samt enformig kassatjänst, då sitter man inte direkt stilla vilket man kan tro, det är ett ständigt flyttande på varor som lassas i berg mm mm. Hur ska detta gå? Går in i vecka 21 på onsdag. 
    Såg jag skrev fel bf, 14/6 ska det vara, förvirrad!
    Då det är första graviditeten så har jag inget att jämföra med, men nog känner jag mig stor allt. När vi var på rul för 2 veckor sedan så sa barnmorskan att jag inte var stor. Men har sett bilder vad som väntas, jösses! 
  • Janna

    Jag bor i Göteborg. Har börjat kika på vagn men bara på nätet än så länge. Ska försöka ta oss till babyproffsen på söndag så vi kan få lite bättre överblick. Hade helst köpt begagnat men vi får se. Hade varit skönt med en lösning som erbjuder något åt storebror också.

  • pippilott

    Hej! Vi har inte köpt vagn än, men fanns inte mycket att välja på som tvilling-vagn.. Så vi har bestämt oss för Emmaljunga Viking 735, då den känns mer stabil för alla underlag än buggaboo. Buggaboo har ju tyvärr inge fjädring, samt den verkar vara väldigt trång för barn uppåt i åldrarna. Som kronans dubbelnamn, jättesmal längst upp vid axlarna!(Vi får också tvillingar!) jag vill inte heller att de ska sitta vänd bort från mig innan de förstår vad de tittar på-forskning har ju Visat att för många intryck inte är positivt för småbarnshjärnor! Annars hade det kanske blivit en mountain buggy, den är smidig för SL-och affärer samt skogspromenader!

  • MissLH

    Vi köpte vagn i förrgår, det blev en Bugaboo Donkey. Hittade en fin med massa tillbehör på Blocket till ett bra pris så vi slog till. Köpte en ståbräda så nu har vi testkört för fullt med storebror :)

Svar på tråden Tvillingar maj/juni 2016?