Någon som behandlat barn för springmask med Vanquin?
Någon av er med erfarenhet av behandling mot springmask med medicinen Vanquin? Fick era barn röd avföring och hur länge satt det i? Vad är normalt, någon som vet?
Någon av er med erfarenhet av behandling mot springmask med medicinen Vanquin? Fick era barn röd avföring och hur länge satt det i? Vad är normalt, någon som vet?
Japp den blir knallröd, och tja, bajsar barnet rejält så bara en omgång annars två. Möjligen tre om det är en unge som bara bajsar lite åt gången.
Nix, ingen röd avföring alls.
Vi upptäckte väldigt rött (precis som flytande rött) precis två veckor efter första dosen och nu idag vilket är tre veckor efter dos två. Vad ska man tro då? Ser verkligen ut som blod.
Ska tilläggas att barnet varit väldigt hård i magen förra veckan och kunde inte bajsa alls på typ 5-6 dagar.
Jag trodde att ev rött kiss skulle komma fortare än så. Två veckor efter tabletterna hade bekymrat mig, men jag vet inte så jag ska inte skrämma upp dig i onödan.
Vi upptäckte väldigt rött (precis som flytande rött) precis två veckor efter första dosen och nu idag vilket är tre veckor efter dos två. Vad ska man tro då? Ser verkligen ut som blod.
Ska tilläggas att barnet varit väldigt hård i magen förra veckan och kunde inte bajsa alls på typ 5-6 dagar.
Det röda passerar ju i samma takt som maten. Dvs typ 1-2 dygn. Det har för oss inte varit blodrött utan mer tegelrött. Barnen har fått tabletter, vet inte hur det är med flytande.
Men nä, några veckor ska det inte ta, då är det något annat.
Ja, gissningsvis är det väl 'bara' bristningar p.g.a. Hård i magen, men även det är inte så kul för barnet.
Vårdguiden, 11717
Läste på vårdguiden och ljusrött blod är då från ändtarmen och stämmer ju väl ihop med att han varit oerhört hård i magen. Vi behandlade med klyx för en vecka sedan. Så det måste vi naturligtvis söka hjälp för om det återkommer eftersom han inte varit hård tidigare.