Kräver god mat alkohol?
Anser du att man måste dricka alkohol till god och finare mat för annars är maten bortkastad och middagen meningslös eller tycker du att maten kan vara lika god- eller t.o.m godare- utan alkohol?
Anser du att man måste dricka alkohol till god och finare mat för annars är maten bortkastad och middagen meningslös eller tycker du att maten kan vara lika god- eller t.o.m godare- utan alkohol?
God mat är god mat oavsett dryck, MEN med rätt dryck kan god mat bli ännu godare och då är det så gott som alltid en alkoholhaltog dryck som det gäller.
God mat är god mat, värt det oavsett men med ett riktigt välmatchat vin höjs nivån ytterligare.
Lite märkliga röstningsalternativ, men ja, jag tycker att dryck är minst lika viktigt som godtycklig annan komponent i måltiden.
Nej men god mat kräver god dryck. Det finns goda alternativ både med och utan alkohol.
God mat är god mat oavsett dryck, MEN med rätt dryck kan god mat bli ännu godare och då är det så gott som alltid en alkoholhaltog dryck som det gäller.
Jag röstade faktiskt ja, men mer i andan "kräftor kräva dessa drycker". Jag älskar pannkaka, men skulle aldrig få för mig att dricka något annat än mjölk till dem. Å andra sidan skippar jag gärna den blodiga oxfilén (som jag älskar!) om jag ändå inte kan få något passande rödvin till. Då beställer jag hellre en god pastarätt eller vegetarisk rätt som jag tycker funkar bättre med bubbelvatten.
Dricker knappt alkohol och att dricka vin eller öl till maten gör bara att allt smakar skunk!
Tycker jag då
Dricker vatten till maten - avskyr läsk, saft, juice osv. Kan dricka vin efter maten, men är otroligt kräsen/känslig när det gäller viner.
Såklart middagen inte blir meningslös, men om man t.ex. äter en finare avsmakningsmeny så krävs vin för att nå de riktiga höjderna.
Jag tycker maten smakar mycket godare utan alkohol till. Vin, öl, sprit, etc, smakar rävpiss i mitt tycke.
Eftersom jag inte är så glad i smaken av alkohol så dricker jag nästan alltid alkoholfritt till mat. Gärna Pepsi max
Dricker jag alkohol dricker så jag gärna mjölkdrinkar som typ rosa pantern eller white russian, och det passar sig inte så bra till mat!
Efter at ha funderat lite måste jag nog rätta mig:
Rätt dryck till rätt mat. ALLTID. Men den drycken måste in vara alkoholhaltig. Ett bra vin eller rätt öl kan höja god mat, men det kan rätt juice, rätt läsk, och rätt mjölk också (ja, jag gör skillnad på mjölk och mjölk och även på apelsinjuice och apelsinjuice =P)
Jag tycker inte om alkohol, men har ändå en viss förståelse för se som anser att maten blir godare med "rätt sorts vin", t ex. Jag själv anser exempelvis att lax är godast med citron-limevatten, pannkaka passar bäst med mjölk, liksom bullar och chokladmuffins.
Älskar vin och älskar mat men håller gärna isär dem. Dricker vinet innan och efter maten.
Svarade nej men, ofta kan en god dryck förhöja maten. Inte all mat men rätt matt plus rätt dryck.