• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • ensamärstark

Någon som fått problem med spottings när ni började med apiforce? Jag har haft spottings ändå sen ÄL +6 . Är idag på äl+12 o har fortfarande spottings. Detta har aldrig hänt förut. Kan det ha med apiforcen att göra? Fick till mig på annan tråd att det kan ha med obalans med hormoner att göra. Frågan är nu. Vad ska jag göra? Ringa gyn?

• Min tur

Brukar inte ha spottings, men den senaste mensen hade jag det två dagar innan mens och ca 4 dagar efter. När jag inte har ätit apiforce så har mensen startat och slutat tvärt.

• ensamärstark

Mensen kom på BIM. Men som sagt med spottings varje dag från ÄL +6. Är rädd att apiforcen rörde till det. Så skiter i apiforcen denna månad. Vi provar försök nummer 20 utan något o tar det sig inte så ringer vi gyn o ber om hjälp istället

• frestelsen

Har med fått spotting av apiforcen. Fick t.o.m på cd 14 o trodde de va äl då. Men nästa månad kör jag letrozol. Men ingen större effekt av bdg iaf

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-31 07:27:44 följande:

Har med fått spotting av apiforcen. Fick t.o.m på cd 14 o trodde de va äl då. Men nästa månad kör jag letrozol. Men ingen större effekt av bdg iaf

Nej jag vågar inte fortsätta med dessa om dom rör till min cykel. Jg har ju Pco o tidigare bara haft mens 2-3 gånger per år. Vill inte tillbaka till det nu när jg ändå har en regelbunden cykel
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-31 10:06:47 följande:

Nej jag vågar inte fortsätta med dessa om dom rör till min cykel. Jg har ju Pco o tidigare bara haft mens 2-3 gånger per år. Vill inte tillbaka till det nu när jg ändå har en regelbunden cykel

Ah strunta i dem. Men ni har inte sökt hjälp än?
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-31 11:11:06 följande:
    Ah strunta i dem. Men ni har inte sökt hjälp än?
    Nej inte ännu, vi har haft fullt upp med annat men ska höra av oss dit snart. Min läkare sa att det var bara att vi hör av oss när vi vill ha deras hjälp
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-31 11:39:04 följande:

Nej inte ännu, vi har haft fullt upp med annat men ska höra av oss dit snart. Min läkare sa att det var bara att vi hör av oss när vi vill ha deras hjälp

Va bra:) hoppas de går vägen snart:)
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-03-31 12:08:33 följande:

Va bra:) hoppas de går vägen snart:)

Ja det hopps vi med. Vi är nästan på vippen i att sluta försöka. 20försök nu utan någon tur trots vi prickar ÄL varje månad.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-31 14:34:03 följande:

Ja det hopps vi med. Vi är nästan på vippen i att sluta försöka. 20försök nu utan någon tur trots vi prickar ÄL varje månad.

Vet hur de känns:( men är du säker på äl då? Pos äl test o mens är ju ingen garanti. Jag är osäker på om jag har äl. Har inte Pco/Pcos men ska pröva letrozol nästa månad. Men de behöver ju ta prover på dig o killen innan de ser om ni behöver sånt. Hoppas de inte tar så lång tid o få hjälp iaf
  • vitBjörk

Puffar denna gamla tråd i hopp av någon av de gamla skribenterna fortfarande skriver på FL.

Ni verkade ha bra koll på BDG.

Jag gör egentligen IVF, men jag funderar på om man kanske skulle kunna få bättre kvalitet på ägg med BDG. Är det någon som testat medlet i det syftet?

Svar på tråden Bidrottninggele? :)