• mammamattefru

Hundar och dessa allvetare

Behöver kräka av mig..

Vi är en familj som bor på landet med våra hundar. Stöter ofta på kommentarer som

"Hur vi kan ha sådanna hundar när vi har barn, konsekvenser vid bett etc blahiblaha"

Alltså hade det varit bättre om vi hade en tax? Hade det varit mer acceptabelt?

Har alltså en rottis och en kangal. Som fungerar ypperligt med våra barn.

Promenad idag, kopplade hundar mäter äldre dam med okopplad hund.

Hennes hund springer rakt fram till mina hundar och barn då vår hane markerar kraftigt mot hennes hund.

Då var det åter igen JaG som hade problem med MIN hund och borde hålla koll.

Jag önskar nästan han hade blitit. *retar mig*

Blir så irriterad så jag kan spy.

Någon mer med dessa problem?

Moraltanter som ska predrika moppsar undanbedes.

• Svar på tråden Hundar och dessa allvetare
  • mammamattefru
    Anonym (B) skrev 2016-01-29 08:41:15 följande:

Det är ju helt otroligt att du fortfarande inte fattar. Igen, det handlar inte om DINA hundar! Nä jag ger upp nu.

Du pratar om stora hundar generellt och där faller även våra hundar in. Även om du tycker om det eller inte.
  • Deceree1

Om det kommer en lös hund ( oavsett storlek) och rusar mot en hund som är kopplad ( oavsett storlek, så är det självklart !! att den markerar. Den försvarar sin matte och sen blir den trängd om det rusar fram en hund som är lös och denna är kopplad. Den kommer alltså inte undan den framrusande hunden. Ansvaret i den här frågan är helt och hållet den ägaren som har hunden lös! Den kopplade hunden har rätt att markera att den skyddar.

Jag blir så trött på alla dessa småhundar som springer lösa och blänger när man kommer med en stor hund. Kopplad!!

Jag förstår så väl, TS att du blev förbannad. Men din hund gjorde rätt. Skit i dom.

Och du, Anonym B, vet du nåt om hundar alls?

• Deceree1

[quote=76278939][quote-nick]Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:57:01 följande:[/quote-nick]

Ja, alla stora hundar är potentiellt farliga. Att du inte begriper det är ju skrämmande.

Nej, människor har ett annat konsekvenstänk än vad hundar har.

[/

I det här fallet va ju den stora hunden kopplad! Den som sprang fram, lös, var ju den lilla, eller fattade jag fel?

• Deceree1

Såg nu att det inte står att det var en liten hund som rusade fram men det spelar ingen roll. Tanten med lös hund bär ansvaret om det händer nåt

• Anonym (--)
    Anonym (B) skrev 2016-01-29 08:43:35 följande:

Jag skrev att OM jag skulle bli attackerad så skulle jag sparka hunden ja. Självklart skulle jag sparka, bita/göra illa en människa om jag blev attackerad också. Hade du stått stilla och försökt prata personen/hunden tillrätta medans du blev våldtagen/misshandlad/biten? Jag gör vad jag kan för att försvara mig om jag blir attackerad, precis som de flesta människor. (Och djur för den delen)

Varför går du och tänker på OM du blir attackerad? Planerar du att göra nått för att bli det eller? Jag känner inte en enda människa som blivit oprovocerat hundbiten och då har jag levt med hund (stora som små) hela mitt liv och spenderat oändligt antal timmar bland även andras hundar, okända som bekanta. Har däremot stött på jävligt många människor som gjort hundar illa och som trots provokation INTE blivit bitna.

Du verkar hysterisk, paranoid och hatisk. Definitivt är du en större fara för min hund och de flesta andra hundar, än dom är för dig.
  • Anonym (B)
    Deceree1 skrev 2016-01-29 08:51:35 följande:

[quote=76278939][quote-nick]Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:57:01 följande:[/quote-nick]

Ja, alla stora hundar är potentiellt farliga. Att du inte begriper det är ju skrämmande.

Nej, människor har ett annat konsekvenstänk än vad hundar har.

[/

I det här fallet va ju den stora hunden kopplad! Den som sprang fram, lös, var ju den lilla, eller fattade jag fel?

Ja självklart ligger ansvaret till större del på den andra ägaren med den lilla hunden i sådana fall. Det är inte sådana fall jag menar dock. Och ja jag är mycket hundkunnig, gått många kurser, haft kennel osv.
  • Anonym (B)
    Anonym (--) skrev 2016-01-29 09:03:16 följande:

Varför går du och tänker på OM du blir attackerad? Planerar du att göra nått för att bli det eller? Jag känner inte en enda människa som blivit oprovocerat hundbiten och då har jag levt med hund (stora som små) hela mitt liv och spenderat oändligt antal timmar bland även andras hundar, okända som bekanta. Har däremot stött på jävligt många människor som gjort hundar illa och som trots provokation INTE blivit bitna.

Du verkar hysterisk, paranoid och hatisk. Definitivt är du en större fara för min hund och de flesta andra hundar, än dom är för dig.

Men jisses människa, nu får du lugna ner dig. Jag går inte och tänker på det, men ämnet kom på tal! Du verkar otroligt lättprovocerad. Jag känner tre stycken människor som oprovocerat blivit attackerade och tre hundar. Men jag är väldigt aktiv inom hundvärlden också.
  • Anonym (well)
    Deceree1 skrev 2016-01-29 08:47:12 följande:

Om det kommer en lös hund ( oavsett storlek) och rusar mot en hund som är kopplad ( oavsett storlek, så är det självklart !! att den markerar. Den försvarar sin matte och sen blir den trängd om det rusar fram en hund som är lös och denna är kopplad. Den kommer alltså inte undan den framrusande hunden. Ansvaret i den här frågan är helt och hållet den ägaren som har hunden lös! Den kopplade hunden har rätt att markera att den skyddar.

Jag blir så trött på alla dessa småhundar som springer lösa och blänger när man kommer med en stor hund. Kopplad!!

Jag förstår så väl, TS att du blev förbannad. Men din hund gjorde rätt. Skit i dom.

Och du, Anonym B, vet du nåt om hundar alls?

Håller med till fullo även om jag inte är lyckligt lottad att äga hund. Det är oftast stora hundar som är lydiga medan det är små bjäfsiga skitsaker som hoppar, skäller och är allmänt ouppfostrade.
    Jag brukar tänka när jag går förbi en promenadråtta i koppel som gör utfall "små hundar tillåts uppföra sig illa men hade det varit en 70 kilos hund hade polis tillkallats" 
  • Fatumeh

Verkar

Anonym (B) skrev 2016-01-29 09:06:30 följande:

Men jisses människa, nu får du lugna ner dig. Jag går inte och tänker på det, men ämnet kom på tal! Du verkar otroligt lättprovocerad. Jag känner tre stycken människor som oprovocerat blivit attackerade och tre hundar. Men jag är väldigt aktiv inom hundvärlden också.

Du har sagt att du hatar vissa hundar, folk får skylla sig själva om deras hundar blir ihjälsparkade och du går och tänker på hur du om du blir attackerad ska sparka hundar i huvudet? Och det är jag som ska lugna ner mig och är lättprovocerad? Haha!:0)
  • Deceree1

Haha, så sant så sant. Jag har schäfer och där jag bor finns bara småhundar. Och det är inte min hund som beter sig mest illa.

Många har sina småhundar lösa här. Men satan vilket liv det skulle bli om jag hade det.

Men tydligen är det ok att ha småhundar lösa ?!?!?!?!

• Anonym (B)
    Fatumeh skrev 2016-01-29 09:16:38 följande:

Verkar

Du har sagt att du hatar vissa hundar, folk får skylla sig själva om deras hundar blir ihjälsparkade och du går och tänker på hur du om du blir attackerad ska sparka hundar i huvudet? Och det är jag som ska lugna ner mig och är lättprovocerad? Haha!:0)

Det där stämmer inte alls. Jag har sagt att om en stor hund attackerar mig så kommer jag försvara mig (sparka den). Du drar ut vissa ord och gör om min mening till det värsta. Men som sagt, vissa människor... Detta tjafsande ger mig ärligt talat ingenting och nu ska jag till jobbet. Kanske tittar in sen.
  • Anonym (--)
    Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:10:50 följande:

En tax gör inte samma skada. Du har farliga hundar, det minsta du kan göra är väl för fan att erkänna det. En sån där äcklig hund tog livet av min bästis lilla hund. Den lilla hunden gjorde inte ett skit och var kopplad.

Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:11:30 följande:

Hatar sådana där hundar och kommer med glädje sparka jävligt hårt om en kommer nära min lilla hund.

Anonym (B) skrev 2016-01-29 07:24:21 följande:

Spelar du dum? Ingen har sagt att stora hundar äter barn. Men om olyckan är framme eller om ägarna inte lyckas uppfostra sin hund gör de större skada än en liten hund.

Eh jag skulle aldrig sparka en hund i andra fall än självförsvar. Att du tycker att jag ska låta hunden hugga och skada får stå för dig. Om en hund skulle attackera skulle jag sparka den i huvudet. Som du själv säger har man inte så stora chanser mot en så stor hund så då får man se till att träffa skallen också. Ha pli på din hund så slipper du få den ihjälsparkad är ett tips.

Här har du sagt exakt det. Du tycker dessutom att vissa hundar är äckliga, bara dom kommer nära din hund skulle du sparka, dessutom med glädje. Du anklagar TS hundar, som du inte vet något om för att vara farliga, och säger att hon får skylla sig själv om dom blir ihjälsparkade om hon inte har pli på dom, vilket hon ju har. Så jag tycker verkligen det är du som ska lugna ner dig. Och vidhåller, du är definitivt farligare för hundar än hundar för dig. Du säger det själv, du skulle MED GLÄDJE sparka bara en hund kommer nära din. Sjukt.
  • mammamattefru
    Anonym (B) skrev 2016-01-29 09:27:11 följande:

Det där stämmer inte alls. Jag har sagt att om en stor hund attackerar mig så kommer jag försvara mig (sparka den). Du drar ut vissa ord och gör om min mening till det värsta. Men som sagt, vissa människor... Detta tjafsande ger mig ärligt talat ingenting och nu ska jag till jobbet. Kanske tittar in sen.

Nej, låt bli. Hej :)
  • Anonym (:)

Först och främst, vilken läcker hund kangal verkar vara. Det bästa man kan göra är att ignorera såna där människor.

Rottisar har dålig rykte och kommer nog ha kvar det, även om det inte stämmer...

Taxar är duktiga på att bita, ligger rätt högt på listor som finns. Även golden retriever.

Det man egentligen bör oroa sig över är vad barnet utsätter hunden för, de hugger ju oftast inte oprovocerat.

Så försök strunta i vad de säger, inte alltid för enkelt - de vet ju alltid bäst! ;)

Svar på tråden Hundar och dessa allvetare