Barnets mamma motarbetar..
Ska försöka dra en lång historia kort. Vi har vart inblandade lite hos soc och gått i flertalet samarbetssamtal senaste åren, kan sägas att vi är inte frekvent inskriva på soc utan har mest varit pga min oro för min son.
Det tog slut mellan oss 07, har en son på nio som vi har varannan vecka. Har haft så hela hans liv förutom lite drygt ett halvår när han började skolan.
Nu känner jag såhär, att jag blir motarbetad utav henne, hon "glömmer" lämna saker som hon vet att min son behöver när det är mina veckor.
Det handlar om gympaskor, laddare till telefon, hans telefon, lämnar telefonen nästan urladdad och hon vet att han ska åka buss själv hem och att jag måste ringa och checka av att det går bra, en reflexväst glöms hemma, skolväska osv osv.
Nu har jag sagt till min son att jag har kvar dessa saker hos mig, packar en väska på söndangskvällen innan han ska till mig som jag åker över och lämnar packad och klar med de han behöver.
Men mitt aber blir då att varför låta min son bli drabbad för hans mammas slarvighet och påminna honom själv att packa ner saker som skall med hem till mig. Köper nya kläder, lämnar i dom i min förhoppning att han kommer tillbaka i snarlika eller samma kläder, nä då är det kläder som är en-två storlekar för små.
Han har sällan gympaskor på måndagar när min vecka börjar, pga att hon "glömt" packa ner, känns som hon dumförklarar mig inför skolan, när det är pappa vecka har M inga gympaskor, det slarvas hit å dit.
Hur lösa mina problem, någon som varit utsatt för liknande och hittat en bra lösning?
Allt jag vill är att det ska fungera praktiskt, allt ska vara på sin plats!
Kanske en patetisk fråga men känns som det går ut över och drabbar M mer än det ska, säger till M att han behöver ta lite mer ansvar och se till att allt är packat, inte bara mammas ansvar, men hos mig dubbelcheckar jag att allt är packat och frågar om något mer ska med till mamma. Visst vi kan glömma någon enstaka gång men känns mer systematiskt än så, inte allt för många saker som ska kommas ihåg.
Samarbetssamtal har jag tyvärr gett upp, försökt i åtta år och inte kommit fram till ett skit på den vägen...