Nenne666 skrev 2016-02-18 19:47:34 följande:
Alla barn borde få komma bort, hemifrån och testa att göra saker utan sina föräldrar. Tyvärr verkar det vara modernt att inte låta barnen gå längre än 5 meter ifrån dom. Sedan funderar jag på varför? Varför vill man inte att ens barn knyter an till andra vuxna? Och varför är det så hemskt att göra något utan barn (om det inte är jobb som i ditt fall)? Det är ju superbra att vädra sina vingar på varsitt håll och mötas och göra vardagen ihop igen efter en liten paus. Barn kan omöjligt vara med på allt och föredrar nog inte att vara med på allt om det finns bättre alternativ.
Vi har 3 barn o deras personligheter är helt olika, första barnet var redan från start väldigt öppen för att vara hos andra vuxna.
Andra barnet, not so much. Vill allra helst vara hemma (men älskar när andra människor kommer hem till oss).
Tredje barnet, NEVER. Vill endast vara med/hos oss som föräldrar o främst hos mig som mamma. Hon tycker det är jättejobbigt när andra är hemma hos oss o står bara o hänger mig i benen.
Pga minsta barnet vill inte vi åka iväg, liksom inte värt det.