• wilma990

ung mamma?

Finns det fler yngre mammor här i gruppen? Är själv riktigt ung, väntar mitt första och är 17år om några få dagar. Bf beräknad i september, någon som har Bf i närheten som vill följas åt? Skulle vara så himla bra!

Behöver inte veta att jag är ung och massa diskussioner om hur jag ska ta hand om mitt barn. Tack :)

• Svar på tråden ung mamma?
  • Lyckobarnet
    Anderssonsaara skrev 2016-03-03 20:31:52 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här med er unga mammor :)

Jag fyller 20 nu (född96) & väntar mitt första barn tillsammans med min sambo, har bf 10sep!

Varit på första Ultraljudet idag, & gud! Finaste jag sett! :)

Åh underbart! Vi har vårat första ultraljud om en månad (v 19), längtar enormt!
  • Linnéaa

Ser att det här är en lite gammal tråd men är väl värt att slänga iväg en liten text ändå! :) Nån kanske svarar, skulle faktiskt vara kul att ha nån att prata med som är runt min ålder och som sitter i samma sits.

Jag är då 17 ska fylla 18 nästa år i maj och är gravid i vecka 6 så bf i september eller början av augusti med min underbara pojkvän som jag även har varit tillsammans med ganska så länge nu!

• Bitterkexet

Grattis TS! :D
    Vet inte om jag räknas som ung mamma haha men anser mig som det, är 20 år som beräknat slutet på Maj, början på Juni. Följs gärna åt om du har lust. Skulle vara roligt med någon som själv är i samma åldersgrupp if you know what I mean haha :)

• Bitterkexet
    Linnéaa skrev 2016-12-15 22:37:27 följande:

Ser att det här är en lite gammal tråd men är väl värt att slänga iväg en liten text ändå! :) Nån kanske svarar, skulle faktiskt vara kul att ha nån att prata med som är runt min ålder och som sitter i samma sits.

Jag är då 17 ska fylla 18 nästa år i maj och är gravid i vecka 6 så bf i september eller början av augusti med min underbara pojkvän som jag även har varit tillsammans med ganska så länge nu!

Hej, är 20 och väntar första, kanske är för gammal? Men annars följs jag gärna åt om du vill. Själv väntar jag i maj/juni haha :)
  • Längtar88

Vill bara skicka lite peppar till alla er unga gravida

Jag var 16 när jag fick min son och hade hela världen emot mig, skolan (blev avstängd), samhället, familjen osv.

Det var några tuffa år då och då men nu nästan 12 år senare kan jag fortfarande gå med huvudet högt! Det jag vill säga är tvivla aldrig på er själva och låt ingen trycka ner er. Ja ni måste lära er allt i livet och alla motsägesefulla regler osv väldigt snabbt och stå på er mycket mer för att bli hörda än vad ni hade behövt om ni var några år äldre MEN det är bara en styrka i framtiden! Tro mig

Lycka till alla <3

• MissUniverse

Jag är inte så ung längre, 25 nu men följer gärna med här ändå om det går bra? ;)

Plussade idag med vårt första barn, som förväntas komma i slutet på augusti/början på september :) såå spännande!
    Jag bor i Sandviken

• Linnéaa
    Bitterkexet skrev 2016-12-26 19:25:12 följande:
    Hej, är 20 och väntar första, kanske är för gammal? Men annars följs jag gärna åt om du vill. Själv väntar jag i maj/juni haha :)

Hej, första för mig med! nej absolut inte, kan faktiskt kanske vara skönare att ha nån som är 2 år äldre då du kanske har mer erfarenhet överhuvudtaget tänker jag

ja gärna, skulle vara super kul att ha nån som också är gravid i ungefär min ålder att ha att prata med osv :) hahah fyller år i maj men ganska snart då, vilken vecka är du i nu? 

• Linnéaa
    Längtar88 skrev 2016-12-29 22:36:39 följande:

Vill bara skicka lite peppar till alla er unga gravida

Jag var 16 när jag fick min son och hade hela världen emot mig, skolan (blev avstängd), samhället, familjen osv.

Det var några tuffa år då och då men nu nästan 12 år senare kan jag fortfarande gå med huvudet högt! Det jag vill säga är tvivla aldrig på er själva och låt ingen trycka ner er. Ja ni måste lära er allt i livet och alla motsägesefulla regler osv väldigt snabbt och stå på er mycket mer för att bli hörda än vad ni hade behövt om ni var några år äldre MEN det är bara en styrka i framtiden! Tro mig

Lycka till alla <3

va väldigt bra pepp då man tänker mycket på hur det ska bli och gå osv! tryggande och stärkande ord! :) riktigt starkt av dig att behålla också måste jag säga, är inget lätt beslut!
  • emmaliinnea

Hoppar in här, är 20 år och gravid med första. Har BF 29 augusti som det ser ut nu :)

• Vanligmamma

Jag är dock inte så ung längre. Men fick min första när jag var 18 år. Hon är nu 12 och jag 30. Skriver lite om detta i min blogg. Läs gärna ?mamma tidigt eller sent? kram. Ps! Hoppas allt gått bra och du inte fått för mycket negativt till dig. Du är den bästa mamman till ditt barn,

nouw.com/vanligmamma

• Kungligheten1
    wilma990 skrev 2016-02-24 19:55:11 följande:

Finns det fler yngre mammor här i gruppen? Är själv riktigt ung, väntar mitt första och är 17år om några få dagar. Bf beräknad i september, någon som har Bf i närheten som vill följas åt? Skulle vara så himla bra!

Behöver inte veta att jag är ung och massa diskussioner om hur jag ska ta hand om mitt barn. Tack :)

Hej hej jag är 19 och ska få mitt första barn. Kan i princip ingenting förutom att i princip alla barnmorskor/sjuksköterskor jag pratat med säger att jag gör ett stort misstag och borde göra abort för att kunna festa.... Hahah någon mer som varit med om likande kommentarer av "vuxna"???
  • Tilda218

Grattis!!! Jag är också ung 16 och är i vecka 15 fyller 17 detta år men det är skönt att veta att de finns andra unga som förstår. Är beräknad 11/12. Lycka till, kram.

• TrueLove12
    Kungligheten1 skrev 2018-06-13 09:49:15 följande:

Hej hej jag är 19 och ska få mitt första barn. Kan i princip ingenting förutom att i princip alla barnmorskor/sjuksköterskor jag pratat med säger att jag gör ett stort misstag och borde göra abort för att kunna festa.... Hahah någon mer som varit med om likande kommentarer av "vuxna"???

Hej jag är dock äldre men känner igen de där när jag blev gravid vid 19 års ålder och alla var extremt emot de alla tjata om abort oavsett vem de än var
  • Kungligheten1
    TrueLove12 skrev 2018-06-19 01:13:06 följande:

Hej jag är dock äldre men känner igen de där när jag blev gravid vid 19 års ålder och alla var extremt emot de alla tjata om abort oavsett vem de än var

Förstår helt.Som om det vore deras rätt att få en att göra abort? Jag fattar inte grejen med varför man ska tjata om abort? Det är väl inte dom som blivit gravida? Sen att jag tänker att man borde respektera andras beslut är en annan femma.

Hur gick det för dig när du var gravid första gången? var du rädd inför förlossningen eller liknande? Jag känner mig livrädd för allt typ.
  • TrueLove12
    Kungligheten1 skrev 2018-06-25 07:11:21 följande:

Förstår helt.Som om det vore deras rätt att få en att göra abort? Jag fattar inte grejen med varför man ska tjata om abort? Det är väl inte dom som blivit gravida? Sen att jag tänker att man borde respektera andras beslut är en annan femma.

Hur gick det för dig när du var gravid första gången? var du rädd inför förlossningen eller liknande? Jag känner mig livrädd för allt typ.

Javisst är de så och folk tror att dom är så duktiga själva men det är dom inte.

Ja hade lugn graviditet mådde mest illa spydde typ aldrig förutom när de blev för mycket. Innan aborten var ja rädd och läste runt hela tiden osv men efter aborten denna gång nu när jag och min nuvarande försöker så känner jag mig inte lika rädd men man tänker ändå väldigt mycket på de ändå.
Svar på tråden ung mamma?