• Zoey83

Bf 11-14 maj

Precis som rubriken lyder är denna tråd till för oss som väntar barn mellan 11-14 maj, gärna omföderskor men alla är såklart välkomna.

Här dillar vi krämpor, utbyter råd, peppar och stöttar.

Kram på er!

• Svar på tråden Bf 11-14 maj
  • LoveEver

Fick känna på det där med foglossning denna graviditeten och sen har det även vart en del runt omkring som påverkat ..

Vad skönt att allt ser bra ut och att både du och bebis mår bra :)

Min lille där inne "gör sig hörd" varje dag nu så det är skönt dock vaknade jag inatt av världens värk hade även en sådan kraftig värk igår så det är väldigt "kul" och se/känna hur kroppen förbereder sig för varje dag som går.

Helt sjukt att vi snart får träffa vår lille stjärna ååh vad vi alla längtar <3

Zoey83 skrev 2016-04-19 11:46:47 följande:

Varför har det vart en tung graviditet?

Min har iaf vart den tyngsta hittills, det är vårt fjärde barn.

Hittills mår knodden där inne bra, mina värden låg fint igår hos barnmorskan och hittills har h*n vuxit på bra! Får se imorgon igen hur tillväxten ser ut. Känns tryggt att de kollar mig så känns inte alls jobbigt.

Jag längtar tills jag tar ledigt, troligen efter denna vecka. Vore så skönt att bara slappa, fast jag är ju så dålig på det! Far runt och sorterar och städar och har mig.

• Zoey83

Hej tjejer! (&killar om det finns någon blivande pappa bland oss).

Hur laddar ni inför förlossningen som närmar sig med stormsteg??

Har ni mycket sammandragningar/förvärkar nu?

Någon som fött ännu?

Kram till er alla och hoppas ni mår bra.

• LoveEver

Hello girl

Haha ja du ladda hmm ... Trots att jag vart pålägg många gånger för att kanske åka in osv så har jag fortfarande INTE packat väskan än ????

Kanske är dags att göra det haha men kommer aldrig till skott haha

Sängen är uppe (dock obäddad) o allt som skulle handlas in (blöjor, tvättlappar-/servetter, intill, ny termometer, kläder, osv osv) är iallafall inhandlat "bara" regnskydd kvar till vagnen som måste köpas ????

Annars går vi bara och väntar på att Prinsen ska komma SD och förvärkarna hmm dem är ju "trevliga", vaknar oftast på nätterna utav dem och har dem lite till och från fast det är mest "riktiga förvärkar" på nätterna och mer SD under dagen om du förstår hur jag menar.

Nu här för en stund sedan så kom en större bit av slemmis och så började det sist att en så stor del gick sen gick hela efter 2 dagar sen kom storken den 3e dagen ???? Så får se nu hur det blir denna gången om det blir bebis denna veckan eller nästa (eller .... Nä vill inte ens säga det .. Haha)

Hur går det för dig då ?

Får du fortfarande de där värkarna när du sitter/ligger ner ?

Kram

• Zoey83

5/5 fick vi en pojke, 3335g och 50cm, helt perfekt!!

Kärlek vid första ögonkastet!

Dessutom hann vi med god marginal till förlossningen (denna gång) vilket var oerhört skönt!!

Min skräck var ju att inte hinna in i tid som med tredje barnet, att föda utanför förlossningen är INTE roligt.

Vi åkte in redan dagen före eftersom vattnet gick fast jag inte hade värkar så de ville att jag skulle komma och göra en ctg-kurva, den visade bra så vi fick sova på patienthotellet.

Nästa morgon satte det igång. Det hela tog 6,5 tim från första värk men värkarna var sega i början, 10-15 min mellan värkarna och de var korta, men sen när det väl kom igång gick det av bara farten.

Jag hann få droppen (pga GBS) och vi fick en fantastisk!! barnmorska.

Vi hade förberett oss väl med en bok "föda utan rädsla" kan verkligen rekommendera den boken!!!

och med förlossningsbrevet med önskemål mm.

Jag klarade mig med bara lustgas, använde annars boll, gåstol, avslappning, andning, rösten och tankens kraft. Min sambo var ett fantastiskt stöd!!

Men så ont! det gör, blir alltid lika chockerad.

Denna gång spydde jag genom näsan när jag krystade ut honom (ursäkta äckel detalj).

Det var så skönt! när det var över.

Så fantastiskt!!! vad kvinnokroppen kan klara av alltså!!!

Någon annan som fått barn ännu????????

• Lilleke

Så roligt för er Zoey, grattis! Och så skönt att det gick så bra.

Här händer ingenting, har bf imorgon, 16:e. Vi får väl se. Ska nog läsa klart den boken då, harbörjat på den, men kommit av mig.

Grattis igen!

• Snelson

Hallå hur har det gått för alla? Bf 11 maj här och ännu ingen bebis! Börjar ledsna lite nu...

• RebeccaIda

Hade bf 14e Maj, och tre dagar senare kom han.

17e Maj, 2965g och 48cm, helt underbar.

Förlossningen gick med fart, vattnet gick kl 05, värkarna satte igång 05:30 och 10:15 kom han. Allt gick så snabbt så vi hann knappt med! Testadr lustgas men den funkade bara i början, och pilatesbollen satt jag på, den var fantastisk!

Allt har gått bra sen dess, och han växer med raketfart!

Hur har ni andra det? :)

• Zoey83
    RebeccaIda skrev 2016-07-06 13:10:16 följande:

Hade bf 14e Maj, och tre dagar senare kom han.

17e Maj, 2965g och 48cm, helt underbar.

Förlossningen gick med fart, vattnet gick kl 05, värkarna satte igång 05:30 och 10:15 kom han. Allt gick så snabbt så vi hann knappt med! Testadr lustgas men den funkade bara i början, och pilatesbollen satt jag på, den var fantastisk!

Allt har gått bra sen dess, och han växer med raketfart!

Hur har ni andra det? :)

Stort grattis till sonen. Skönt att allt gick bra och att ni hann till sjukhuset, det gjorde inte vi när vi fick vårt tredje barn och det var minst sagt både dramatiskt och fruktansvärt smärtsamt.

Visst är bollen toppen!

Hur det gick för mig kan du läsa här ovan.

Verkar som att jag fick barn först, han bestämde ju sig för att dyka upp 8 dagar före bf vår gosse.

Det går fint med honom och syskonen är även dem tokkära i honom.

Är så lycklig! trots att jag är trött.
  • Zoey83
    Snelson skrev 2016-05-22 15:29:14 följande:

Hallå hur har det gått för alla? Bf 11 maj här och ännu ingen bebis! Börjar ledsna lite nu...

Hur länge fick du vänta??

Hoppas allt gått bra.
  • Zoey83
    Lilleke skrev 2016-05-15 21:15:49 följande:

Så roligt för er Zoey, grattis! Och så skönt att det gick så bra.

Här händer ingenting, har bf imorgon, 16:e. Vi får väl se. Ska nog läsa klart den boken då, harbörjat på den, men kommit av mig.

Grattis igen!

Tackar. Hur har det gått för dig?

Hoppas att boken var till hjälp för dig/er? och att allt har gått bra.
  • Angelixaa

Hallå!

Hade bf den 7/5 men hon tittade ut på morgonen den 21/5 efter en förlossning på lite över 19h. Hon vägde 4650g och var 53 lång ????

Hade gått med värkar i 1 vecka men hade så otroligt lång latensfas, när jag kom in hade jag 2min mellan värkarna och hoppades att de skulle gå fort men ikke!

• Zoey83

[quote=76778931][quote-nick]Angelixaa skrev 2016-07-08 00:55:43 följande:[/quote-nick]Hallå!

Hade bf den 7/5 men hon tittade ut på morgonen den 21/5 efter en förlossning på lite över 19h. Hon vägde 4650g och var 53 lång ????

Hade gått med värkar i 1 vecka men hade så otroligt lång latensfas, när jag kom in hade jag 2min mellan värkarna och hoppades att de skulle gå fort men ikke![/

Grattis!!! Det var ingen liten en men det är klart att de hinner ju växa till sig en massa! på två veckors extra tid.

Låter som en sjukt jobbig! förlossning men skönt att det är över nu.

Var det ditt första barn när det tog så länge?

• Angelixaa
    Zoey83 skrev 2016-07-09 09:56:02 följande:

[quote=76778931][quote-nick]Angelixaa skrev 2016-07-08 00:55:43 följande:[/quote-nick]Hallå!

Hade gått med värkar i 1 vecka men hade så otroligt lång latensfas, när jag kom in hade jag 2min mellan värkarna och hoppades att de skulle gå fort men ikke![/

Grattis!!! Det var ingen liten en men det är klart att de hinner ju växa till sig en massa! på två veckors extra tid.

Låter som en sjukt jobbig! förlossning men skönt att det är över nu.

Var det ditt första barn när det tog så länge?

Helt okej men väldigt lång tid somsagt, hade turen att inte spricka lr något heller :)

Japp mitt första barn :)
Svar på tråden Bf 11-14 maj