Fick idag veta att jag är Deprimerad och utmattad, hur fungerar sjukskrivning?
Hej,
Idag var jag hos psykologen för andra gången och fick fylla i lite tester eller vad man ska kalla det och även självklart prata om hur jag mått osv.
Iaf, hon tittade på papprena och sade direkt att det avr ingen tvekan om att jag har en depression, samt att jag är helt utmattad. Om jag får depressionen av utmattningen eller om jag redan har den "tendensen" innan det gjorde inte så stor skillnad och att vi nu får börja arbeta på att skräddarsy en plan för just mig. Det första steget var att inse att jag var SJUK. som influensan är man sjuk och ska vila och dricka bra osv. detta är ockås att vara sjuk, men med andra sätt att må bättre. och att steg 2 är att vara mer sjäälvisk ett tag och SÄGA NEJ. hjälpa mig först före andra..
Iaf, jag har just blivit arbetslös också och det har varit det ena kaoset efter det andra i mitt liv bara på få månader. Jag har inte ens orken att lägga osten på smörgåsen utan är glad om jag smörar den..
Jag vill bara få va ifred..slippa alla måsten.
Det jag undrar över är sjukskrivnign. hur fungerar det? att ständigt ha pressen att skriva personliga brev och cv och hitta rätt jobb och mängd jobb och ev gå på intervjuer och annat känns som det kväver mig. Pressen att prestera återigen.
Jag funderar då på vem sjukskriver en? kan psykologen göra det? och hur gör de det?
Dessutom är det någon som vet hur det fungerar just när man är arbetslös och går på a-kassa?