Hjärtslag v8 men inte v9. Kan min lilla ändå leva??
Ville se om någon har upplevt samma som jag.
Har gjort IVF- behandling då jag kan inte bli gravid på naturlig väg pga cancer i livmodern. Mitt första försök hann aldrig bli ett plus på gravtestet då jag började störtblöda 2 dgr innan. I samma veva om jag började blöda så rann ALLA gravidkänslor i kroppen bort.
Vi lät min kropp återhämta sig och gjorde ett nytt försök och vi plussade på testet och lyckan var underbar. Eftersom man går på IVF-behandling så gör man tidiga VUL innan dom skickar en vidare till vanliga MVC.
Vi var inne v8 och man såg små små pickande hjärtslag och läkaren tyckte vi skulle komma tillbaka en vecka senare för att titta igen. Detta var alltså förra veckan o vi var då inne i vecka 9.
Vi blev inklämda mellan läkarens operationer så allt gick så jävla fort. Hon gjorde VUL på mindre än 1 minut. In, mätte, ut och sa att tyvärr hittar jag inga hjärtslag.
Jag såg att min lilla där inne hade växt på 1 vecka så där kändes det inte rätt.
Men jag satte mig upp, hon klappade mig på knät och sa ngt som gjorde så jävla ont.
- Du blev ju iallafall gravid den här gången. Se så gå igenom den här dörren till barnmorskan så får ni en ny tid. Vi grät som fan hos barnmorskan, hon gav oss ingen information över huvudtaget utan gav oss en tid en vecka senare. Alltså ska vi dit igen på onsdag. Jag förstår inte varför, dom vill ju helst att kroppen ska ta hand om MA själv då jag känner ingen skillnad, känner inte att något skulle vara fel.
Varför ska jag åka tillbaka?? Men jag får egentligen inget svar av dem. Jag vet inte ens NÄR min lilla dog, jag vet ingenting. Dom har inte sagt ngt alls.
Förutom att dom gör tydligen så här så man inte har "missat" och att fostret lever. Men om man ska vänta på att kroppen tar hand om det själv så märker man ju det när det väl börja blöda.
Går in och läser på andra som har gjort tidiga VUL och då har det tagit tid, även läst att vissa klinker tar det 15 min för en undersökning. Så dom kollar noga, här kändes det som att hon hade så jävla bråttom att hon bara ville göra det o sen bli av med oss för att återgå till sina operationer.
Någon här som har fått se hjärtljud som sen då försvann och känner INGENTING annorlunda i kroppen. Jag har inga blödningar el nåt sånt. Börjar bli dum i huvudet för jag torkar mig sjumiljoner gånger och tittar riktigt ordentligt på pappret så jag INTE missat att det e blod på. Men det är tomt, finns inget.
Jag vill så gärna att min lilla ska finnas kvar där inne.