• Anonym (Konstigfråga)

Hur rakar ni er där nere o hur gamla är ni? Intressant hur andra gör

Tjejer, hur rakar ni er där nere och hur gamla är ni? Jag själv är tjej och är 22 år och rakar bort exakt allt hår där nere.

Jag har alltid undrar hur andra gör, om verkligen alla 20-30 åringar eller äldre tillmed rakar bort allt hår? Eller är det dom som rakar bikinilinjen bara eller en sträng? Jag har på nått sätt svårt att tänka mig att en sjukt snygg tjej skulle ha jätte mycket hår därnere :o konstigt att jag tänker så egentligen för varför skulle hon inte kunna ha det? Haha men hur rakar ni er o hur gamla är ni?

• Svar på tråden Hur rakar ni er där nere o hur gamla är ni? Intressant hur andra gör
  • cosinus
    Anonym (Missnöjd..) skrev 2016-03-26 19:55:50 följande:
    Kan tro att det skulle vara bättre att vaxa lr plocka men jag klarar inte ens att plocka ögonbrynen ;) det som ska bort tar jag försiktigt med hyveln, man får göra det typ varje morgon men hellre de än den fruktansvärda smärtan av pincetten! :):)

Att vaxa kanske jag skulle klara däremot.. Värt ett försök!
    Jag köper mitt vax på Åhléns. Heter Andrea, brazilian hard vax.

Man smälter i micron och sätter direkt på huden, drar bort med fingrarna. Trot det står i instruktionerna att man ska ha oljan som följer med på huden men då funkar det inte för mig. Då släpper inte stråna. Sätter vaxet direkt på huden och använder oljan för att få bort små vaxrester som blir kvar.

Börja med venusberget, enklast och minst ont. Det tar ett tag att få in snitsen. Senare kan man börja smyga ner mot blygdläpparna. Gör ont som satan men det är en kort pina och man vinner mycket på det :)

Pincett använder jag sen bara på venusberget, där går det bra att plocka enstaka strån, längre ner däremot är det inte värt smärtan :)

Ju fler gånger man vaxar desto mindre ont gör det. Utväxten från vax är ju dessutom klart trevligare då den inte är vass och stickig.
  • Anonym (Missnöjd..)
    cosinus skrev 2016-03-26 20:05:35 följande:

Jag köper mitt vax på Åhléns. Heter Andrea, brazilian hard vax.

Man smälter i micron och sätter direkt på huden, drar bort med fingrarna. Trot det står i instruktionerna att man ska ha oljan som följer med på huden men då funkar det inte för mig. Då släpper inte stråna. Sätter vaxet direkt på huden och använder oljan för att få bort små vaxrester som blir kvar.

Börja med venusberget, enklast och minst ont. Det tar ett tag att få in snitsen. Senare kan man börja smyga ner mot blygdläpparna. Gör ont som satan men det är en kort pina och man vinner mycket på det :)

Pincett använder jag sen bara på venusberget, där går det bra att plocka enstaka strån, längre ner däremot är det inte värt smärtan :)

Ju fler gånger man vaxar desto mindre ont gör det. Utväxten från vax är ju dessutom klart trevligare då den inte är vass och stickig.

Tack snälla för tipsen!! Ska absolut prova, kan ju bara bli bättre.. ;)
  • Anonym (Tu)

40 år. Varierar mellan lämna en liten sträng och att i perioder inte riktigt orka bry mig mer än korta ner det. Har väldigt lite hår och ganska mjukt. Blir aldrig prickig, använder raklödder så slipper jag det.

• Anonym (Tu)

Gillar även ansade män. Delvis rakade är bra. Men inget måste.

• Anonym (A)

Tjej 23år.
    Jag rakar bort allt hår 

• Anonym (Helrakad)

Jag har börjat använda pincett. Det går bra meb problem är avsaknad av en tillräckligt bra Pincett för att ta de tunnaste håren. Någon med tips?

• Anonym (Hårig)

Är väldigt hårig generellt, hår ca 15 cm ner på benen.

Rakar om jag ska visa mig i baddräkt/bikini det som sticker ut. Får lite stubb kvar om rakar medhårs men syns inte så mkt (är tack och lov ganska blond). Får ändå röda prickar. Rakar jag mothårs kan jag ändå inte visa mig då ser helt hemsk ut med de röda prickarna. Testat typ alla sorters lotion och desinfektion..

Testat att vaxa en gång, fick sånt blåmärke i ljumsken att jag inte kunde visa mig därför.

Asjobbigt är det, rakar därför så lite som möjligt. Maken bryr sig inte.

• Anonym (Kvinna)

Är 53 år, jag rakar bort allt känner mig fräschare då, dessutom älskar maken det slätt.
    Rakar tre gånger i veckan, har inga tricks för mig tar bara makens hyvel och ritsch ratsch fram och tillbaka några gånger innan jag ska duscha använder inget lödder utan kör torrt  sas. Har inga som helst hudproblem.

• lindbergz
    Jag är 16 och rakar allt hår, även om jag inte har så jättemycket 
  • Anonym (Slät)

Tjej 24 

Jag är helt slätrakad 

• Anonym (Tyra)

Jag är 45 år och rakar bort det mesta en gång i veckan. Lämnar en liten remsa kvar. Jag har även string varje dag. Har svårt att föreställa mig att jag ska sluta med detta samtidigt som jag undrar om det kommer vara samma när jag är ex 70 eller 80 år.

• Anonym (Turkfia)

Jag rakar slätt 4-5 ggr i veckan. Allt kroppshår. Min man är svennebanan och jag vill inte att han skall behöva se hur jag ser ut egentligen. Har fan hår i arslet egentligen tom. Visar jag det vill jag locka in honom att jag signalerar "Välkommen stanna hur länge du vill" inte skrämma iväg honom. "Varning radioaktivt träsk"

• Anonym (Li)
    Anonym (Turkfia) skrev 2023-11-07 19:39:02 följande:

Jag rakar slätt 4-5 ggr i veckan. Allt kroppshår. Min man är svennebanan och jag vill inte att han skall behöva se hur jag ser ut egentligen. Har fan hår i arslet egentligen tom. Visar jag det vill jag locka in honom att jag signalerar "Välkommen stanna hur länge du vill" inte skrämma iväg honom. "Varning radioaktivt träsk"

Ink ögonbryn och huvud?
  • Anonym (N)
    Anonym (Turkfia) skrev 2023-11-07 19:39:02 följande:

Fullt normalt att ha hår i arslet, i varierad omfång. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (N) skrev 2023-11-08 00:42:05 följande:
    Fullt normalt att ha hår i arslet, i varierad omfång. 
    Också fullt normalt att ta bort det!
  • Anonym (N)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-11-08 07:57:21 följande:
    Också fullt normalt att ta bort det!
    Absolut. 
Svar på tråden Hur rakar ni er där nere o hur gamla är ni? Intressant hur andra gör