Anonym (Missnöjd..) skrev 2016-03-26 19:55:50 följande:
Kan tro att det skulle vara bättre att vaxa lr plocka men jag klarar inte ens att plocka ögonbrynen ;) det som ska bort tar jag försiktigt med hyveln, man får göra det typ varje morgon men hellre de än den fruktansvärda smärtan av pincetten! :):)
Att vaxa kanske jag skulle klara däremot.. Värt ett försök!
Jag köper mitt vax på Åhléns. Heter Andrea, brazilian hard vax.
Man smälter i micron och sätter direkt på huden, drar bort med fingrarna. Trot det står i instruktionerna att man ska ha oljan som följer med på huden men då funkar det inte för mig. Då släpper inte stråna. Sätter vaxet direkt på huden och använder oljan för att få bort små vaxrester som blir kvar.
Börja med venusberget, enklast och minst ont. Det tar ett tag att få in snitsen. Senare kan man börja smyga ner mot blygdläpparna. Gör ont som satan men det är en kort pina och man vinner mycket på det :)
Pincett använder jag sen bara på venusberget, där går det bra att plocka enstaka strån, längre ner däremot är det inte värt smärtan :)
Ju fler gånger man vaxar desto mindre ont gör det. Utväxten från vax är ju dessutom klart trevligare då den inte är vass och stickig.