Plugga på universitet med hund?
Hej allesammans!Jag ska plugga till hösten, antingen i 3år eller 3,5år beroende på vilken utbildning jag kommer in på och jag behöver tips/råd/hjälp från de som varit/är i samma situation med hur jag ska göra med min hund.
Jag har en hund som snart fyller 1år och undrar om man verkligen har råd med att anlita dagmatte/hunddagis när man lever på csn? För han kan ju verkligen inte vara ensam hela dagarna när jag pluggar. Hur funkar det med studentfester och såna grejer som man vill på för att skaffa sig vänner när man har hund? Och man kan väl knappast ha hund om man ska vara inneboende (vissa fall går säkert)?
Funderar på och fråga mina föräldrar om de vill ta hand om honom under dessa 3 år för han kanske får mer tid av dom än vad jag skulle hinna ge honom, MEN det gör ont i hjärtat att va utan honom. Tänk om han blir sjuk under tiden jag pluggar och han avlider utan att jag fått spendera så mycket tid med honom jag kunnat? Förlorade min första hund för ett år sen och hon blev bara 3år, därför jag är extremt nojig. Tips? Hjälp?