• wioop

Plugga på universitet med hund?

Hej allesammans!
    Jag ska plugga till hösten, antingen i 3år eller 3,5år beroende på vilken utbildning jag kommer in på och jag behöver tips/råd/hjälp från de som varit/är i samma situation med hur jag ska göra med min hund. 
    Jag har en hund som snart fyller 1år och undrar om man verkligen har råd med att anlita dagmatte/hunddagis när man lever på csn? För han kan ju verkligen inte vara ensam hela dagarna när jag pluggar. Hur funkar det med studentfester och såna grejer som man vill på för att skaffa sig vänner när man har hund? Och man kan väl knappast ha hund om man ska vara inneboende (vissa fall går säkert)?

Funderar på och fråga mina föräldrar om de vill ta hand om honom under dessa 3 år för han kanske får mer tid av dom än vad jag skulle hinna ge honom, MEN det gör ont i hjärtat att va utan honom. Tänk om han blir sjuk under tiden jag pluggar och han avlider utan att jag fått spendera så mycket tid med honom jag kunnat? Förlorade min första hund för ett år sen och hon blev bara 3år, därför jag är extremt nojig. Tips? Hjälp?
  • Svar på tråden Plugga på universitet med hund?
  • Anonym (Rickard)
    wioop skrev 2016-03-27 16:07:44 följande:
    Vuxna är 20 år och uppåt och de flesta som pluggar är mellan 20-28år och de flesta går på festerna/evenemangen för att lära känna sina klasskompisar. 
    Anonym (Rickard) skrev 2016-03-27 13:18:19 följande:

Varför skaffar man en hund om man ska börja plugga?

Kan du inte skjuta fram pluggande några år, så du hinner jobba ihop pengar så du har råd med hunden du köpt?

Som ovan skriver, du har skaffat en hund, ett stort ansvar. Du lär känna folk även om du inte festar. 

Varför inte om de går att lösa? 
    Har redan skjutit fram det ett år och vill inte skjuta fram de mer. 
    Vet redan att hund är ett stort ansvar 
    Att gå på festerna/engagemangen är en stor fördel och de blir lättare att lära känna folk.