• Äldre 25 Mar 12:30
    9460 visningar
    9 svar
    9
    9460

    Älskar mitt barn mindre för var gång kg träffar honom

    Någon som vet hur jag kan ändra på mig för börja älska min son den han var en gång innan jag gick skilda vägar med mamman.

    Mitt liv med mamman hennes familj har varit ett rent helvete i alla år,hot ena efter det andra.

    Hennes föräldrar är alkoholister,super in för barn. Jämt när det varit släktträff så sups det så andra barn reagerar å säger ifrån. Jag börja ta upp detta men ingen lyssna. Mamman till mitt barn strunta i vad jag sa utan bara stack med vårt barn så när jag kom hem så var hon barnet bara borta/svaret var att hon sket i vad kg sa å gjorde som hon ville med vårt barn. Hon lämna vårt barn hos sina föräldrar som är alkoholister sedan stacken hon 20 mil därifrån jobba då jag befann mig 30 mil bort hemma.

    Den familj är dysfunktionella sjuka människor. Lever i förnekelse ena efter det andra. Var gång kg får gem mitt barn får kg höra att mormor sagt att hon är bättre än pappa och att mitt barn inte ska bo här ena efter det andra.

    Massa saker.

    Mitt barn säger detta till mig och dom håller på var gång och ju mer kg hör och ju minsta älskat jag mitt barn,jag får hat mot honom känner att han inte tillhör mig jag är inte hans far för han hat även sagt att han hat en nya pappa samtidigt går kg plötsligt höra att farfar å farmor är dumma efter att han träffat sin mormor resten av alkoholisterna där nere.

    Jag har börjat funderat på att överge min mitt barn,10 månader hat jag kämpat detta och orkat inte längre. Jag höll på förlora ett jobb men efter bråk så sa jag upp mig p.g.a detta.

    Jag har fått fram att jag kan få bort umgänget med mitt barn även om någon adopterat honom så slipper jag betala.

    Mamman till mitt barn soffa en nya på en gång efter ett långvarigt förhållande blandat in mitt barn som säger ny pappa. Mitt barn börja till tala mitt namn istället för pappa.

    Vad fan är det som händer.

    Mitt hat mot mamman p hennes familj är så stor att jag skulle ta lagen i egna händer om jag säger så

  • Svar på tråden Älskar mitt barn mindre för var gång kg träffar honom
  • Anonym (Lo)
    Äldre 25 Mar 12:42
    #1
    +1

    Min mamma och pappa skiljde sig när jag var 7 år. I alla år berättade mamma hur dålig pappa var. När man är barn kan man inte förstå allt och det kan ta många år innan de förstår att de blivit lurade.

    Jag lovar dig att ditt barn kommer att börja fatta saker, men det kanske tar många år tyvärr.

    Jag tycker inte att du ska bryta kontakten utan berätta för ditt barn att du blir ledsen att de säger så.

    Jag förstod inte hur mycket min mamma ljugit förrän jag var 18-20, men kanske hade det gått snabbare om min pappa pratat mer med mig och sagt att han gärna ville veta vad jag tänker och känner.

  • Anonym (C)
    Äldre 25 Mar 13:10
    #2

    Så istället för att kämpa för att ditt barn ska slippa växa upp i denna dysfunktionella familj så tänker du överge honom?? Tror att du är minst lika dysfunktionell som mamman och hennes familj. Normala människor tänker inte som du gör.

  • Anonym (Lo)
    Äldre 25 Mar 13:52
    #3
    Anonym (C) skrev 2016-03-25 13:10:19 följande:

    Så istället för att kämpa för att ditt barn ska slippa växa upp i denna dysfunktionella familj så tänker du överge honom?? Tror att du är minst lika dysfunktionell som mamman och hennes familj. Normala människor tänker inte som du gör.


    "Normala människor"... Jag förstår hur du tänker men faktum är att kategorin är bred. Och jag tänker också att du inte är så värst konstruktiv i ditt sätt att säga att han inte borde överge barnet.

    Det är faktiskt lättare att förlåta en förälder som gjort för lite än en som gjort medvetet ont. Det är i alla fall min erfarenhet och kanske en tröst för en förälder som han.

    Såklart ska han göra vad han kan för att hans barn ska känna sig trygg men man måste också få bli arg och ledsen.
  • Äldre 25 Mar 14:18
    #4

    Varför sa du upp dig??

  • Äldre 26 Mar 06:35
    #5

    Det där låter som ett fall av pas och istället för att överge barnet borde du kämpa för att få bort det från den skadliga miljön. Det ska finnas pappagrupper på nätet där man kan få stöd.

  • Anonym (Men hur många meter?­)
    Äldre 26 Mar 07:08
    #6
    +1

    Hade kg älskat gram mindre för varje gång kg träffat gram så hade kg också adopterat bort gram. Bra att du sa upp jobbet! Såna där dysfunktionella familjer ska hekto akta sig för. Och det finns tusen jobb.

  • Ego Lovers
    Äldre 26 Mar 21:37
    #7

    Anmäl mamman som lämnar bort ditt barn till två människor som inte kan ta hand om barnet utan super

  • Äldre 26 Mar 23:03
    #8

    Förstår inte logiken här. Om mamman är dum i huvudet är det väl ännu viktigare att du finns där för ditt barn?

  • Anonym (ge dig)
    Äldre 18 Dec 03:59
    #9

    du alltså detta låter ju helt sjukt!

    skärp dig förfan 

    stuta skyll ifrån dig och väx upp. du är barnets pappa och du har ansvar för att se till att han får en trygg uppväxt! 

    att du överväger att adoptera bort honom för att slippa betala är ju bara helt absurt. men det kanske du gör rätt i. det låter ju varken som att du och mamman förtjänar att får ta hand om ett liv.

Svar på tråden Älskar mitt barn mindre för var gång kg träffar honom