• NorthK

Namnkrig - vad ska vår dotter heta?

Hoppas kunna få lite input på våra namnförslag till bebis, två starka viljor här hemma :)

Tilltalsnamn i versaler. Alla andranamn har betydelse för oss, så kom gärna med andra varianter!

LEA Valborg Vilhelmina

AVA Elisabeth

Anna GRETA Azalea

OLINE Vilhelmina

Vilket gillar du bäst? Själv ÄLSKAR jag namnet Ava, men sambon är inte alls lika förtjust!

• Svar på tråden Namnkrig - vad ska vår dotter heta?
  • Seven Costanza

ELISABETH Lea Vilhelmina eller

LEA Elisabeth tycker jag. Vi gillar själva Elisabeth om vi får en dotter.

• Anonym (Fd bleking)

Är inte förtjust i några av era tilltalsnamn, dock vinner Ava (det är ok iaf). Era mellannamn gillar jag däremot! Att man le/lea betyder i min dialekt att man är elak, så det tilltalsnamnet skulle jag absolut inte välja.

• MadHatter

Av era namn gillar jag Elisabwth och Vilhelmina böst så jag skulle välja dem och om även Anna har betydelse: Anna Vilhelmina Elisabeth. Så skulle jag välja Vilhelmina eller Elisabeth som tilltalsnamn.

Av era egna tilltalsnamnsförslag föredrar jag Ava - men hur uttalar ni det?

• NorthK

Tack för era synpunkter!:)

Vi kommer troligtvis inte att välja ett av andranamnen som tilltalsnamn, även om dessa namn är väldigt vackra också.

Så det är alltså Lea, Ava, Greta och Oline som är aktuella som tilltalsnamn... Just nu iaf ska tilläggas;)

Kom gärna med fler synpunkter!

• LillaLoppi

GRETA! Fast jag gillar namnet GRETE än mer.

• NorthK
    LillaLoppi skrev 2016-04-01 14:03:05 följande:

GRETA! Fast jag gillar namnet GRETE än mer.

Älskar namn som slutar på e! Grete är också fint! Jag gillar namnet Lone starkt men sambon har sagt tvärnej :(
  • Inteutanproblem

Lea.

Oline läser jag som Online. Och om jag ska göra en kvalificerad gissning kommer majoriteten av hennes egen generation ofta läsa "fel" på hennes namn. Nu tror jag ingen skulle reta henne för det, men det kan nog bli ganska tröttsamt att folk läser fel och kommenterar om just det "hela tiden".

• Bianca1

Jag har inte mitt tilltalsnamn först. Inte något av mina barn heller. Har aldrig varit några problem med post och liknande någonsin

• fluu

Det enda namnet jag verkligen gillar är Greta. Men det kvittar ju vad någon här tycker när det är NI som måste komma överens. Kanske kan ni börja om helt och enbart leta efter namn som ni båda gillar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Namnkrig - vad ska vår dotter heta?