Vill inte ha henne som hyresgäst!
Hej alla!
Så här ligger läget till: jag ska flytta tillbaka till Malmö om några månader så jag började söka aktivt efter en andrahandshyresgäst för ett par veckor sedan. Som ska bo i lägenheten under 1 år. Hon kom hit med några stycken för att kolla på lägenheten. Eftersom jag lider av PTSD så blev jag överväldigad av så mycket folk i mitt hem men tryckte undan min stegrande ångest och lät dem titta på lägenheten för jag trodde att jag överreagerade När vi alla satt i köket så lugnade jag ner mig och pratade med kvinnan om vad som gäller. Efter att ha samtalat en stund och gått igenom papper så skriver vi båda under alla kontrakt (kopior och dylikt), även ansökan om att få hyra i andrahand. När vi båda hade skrivit under dessa papper så säger en av de andra personerna att han ska ringa till min hyresvärd (en förening) och speeda upp ansökningstiden. Detta gjorde mig SÅ obekvämt. Kan personen verkligen kolla upp mig hos min hyresvärd? Får hyresvärden ge ut information utan mitt tillstånd? Kan jag säga upp kontraktet? Jag har inte fått pengar och kvinnan har inte fått nycklarna till lägenheten. Det är inte så att jag hade tänkt att hyra ut svart utan det kändes/verkade bara så fel att den personen sa så. Vill ha allting på papper eftersom jag inte vill förlora lägenheten. Vi skrev på idag.
Tacksam för snabb svar.