sluta dricka på allvar!
Jag är en kille på 43 år som är alkoholist! Jag erkänner detta nu.
Jag och min fru dricker oss fulla varje fredag och lördag. Vi har flera barn under 10 år. Det börjar nu eskalera för mig och jag börjar längta efter alkohol även under veckodagarna och ibland så blir det så att man tar nåt även en vardag även om det inte är lika mycket som på helgerna.
Jag mår så otroligt dåligt över det här men hittar hela tiden på ursäkter för att kunna ta den där ölen. Vi har ett bra liv i övrigt med fasta jobb och vi tjänar bra och bor i hus och ungarna är med i olika idrottslag osv. Jag vet inte om våra närmaste känner till hur illa det egentligen är. Detta måste få ett stopp! Vi avbokade ett kalas en fredag som dottern skulle gå på men nån patetiskt lögn för att ingen av oss ville åka och hämta henne så sent på fredagen ( kl 20:00) eftersom vi ville ha vin och öl till middagen.
Jag skäms för mig själv för detta och inser att jag måste ha hjälp men jag vet inte vart jag ska vända mig! Jag vill inte heller att någon ska få veta hur illa det är.
fredag:
Kommer hem efter jobbet och inom 30 minuter har jag druckit minst två 50 cl starköl. Sipprar på ett glas vin med frun till middagen och sen blir det ett glas vin till middagen. Efter det kan det bli kanske 3 - 4 öl till.
Somnar oftast framför tv:n helt utslagen,
Lördag:
Det börjar bli lagligt med en öl runt 13:00 och sen fortsätter det hela dagen/ kvällen.
Jag har ibland minnesförlust dagen efter. Så här håller det på år efter år efter år.
Snart blir det sommar och grillningstider. Då eskalerar det och blir mycket mer ofta. Ångest på morgonen och ett löfte att " nu ska det dröja" som bryts så fort solen tittar fram och det ska grillas.
Jag kommer att dö i förtid!
Hjälp mig. vad ska jag göra?