cosinus skrev 2016-04-07 12:35:44 följande:
Det är ju inget jag tänker på dagligdags, men jag hade ff inte valt det namnet till henne om jag fått bestämma själv.
Men hellre det än att någon av oss ska behöva leva med ett namn på ett av barnen som vi verkligen inte gillar.
Kill-namn har vi haft enkelt för, tjejnamn helt galet hopplöst. Äldsta dottern känns väldigt bra men man kan ju inte döpa barnen till samma. Vi stod extremt långt ifrån varandra. Jag gillar t ex Lova, Tove, Ellen och den typen av namn. Han ville helst ha Malin men sen ett antal namn från vår generation som inte alls kändes bra för mig. Vi var liksom inte ens på samma planhalva så det var svårt kompromissa :)
Haha ja det är inte lätt om man står otroligt långt ifrån varandra i namnväg. Min sambo hade som förslag typ Ika, Nike, Cia etc etc vilket för mig liksom bara funkar inte hehe, (Ica butik, skomärke, kia bilmodell) å namn som Alice, osv var gulligt och sött och totalt meningslöst enigt honom....så ja det tog ett tag eftersom vi hade svårt med namnbiten och som er inte alls i närheten av varandra, så blev det att vi sköt upp det en del......sedan insåg vi ju att vi inte kunde göra det för alltid och då började vi helt enkelt med listor typ, tills vi hittade två namn som båda kunde tänka sig kanske, därefter funderade vi på dom namnen, för ibland behöver det ju smälta in om man har snöat in sig på något annat. Till slut så fick vårt barn ett namn till slut och vi känner båda att det passar perfekt nu. Tyckte dina namnförslag var fina iaf :)