Första barnet, har involverade är mor/far-föräldrar i det ekonomiska?
Hejsan!
Jag väntar mitt första barn och varnar för att jag eventuellt kommer låta girig och bortskämd nu, det vill jag ej framstå som...
Jag har en sambo som har en extremt generös utländsk familj, dom vill köpa vagnen , bilbarnstol, min svägerska har redan köpt galet med kläder och sängkläder och annat. Detta är dock deras tredje barnbarn
Sen kommer vi till mitt problem , min familj är vanliga mellanmjölkssvenskar som gärna behåller allt för sig själv, där detta är det första barnbarnet men ingen har erbjudit sig att köpa någonting eller kunna hjälpa till!
Jag förväntade mig iallafall från min mamma att hon skulle vilja vara med och betala eller iallafall visa intresse för allt som måste inhandlas och kunna erbjuda även om jag skulle tacka nej!
Jag berättar även för min familj att "hans mamma vill köpa detta, hans bror köpte detta osv"
Men den enda reaktionen jag får är typ "oj det är alldeles för mycket pengar"
Är det någon annan som upplevt att ens egna föräldrar verkar helt ointresserade eller snåla eller är det nåt fel på mig, jag är så sårad också pga att dom hjälper mina systrar med allt bara för att dom inte har en sambo eller för att dom inte har lika bra lön som jag... Känner mig så orättvist behandlad och detta handlar om mitt barn inte mig!!