• Anonym (Robin)

Hon har ångrat sig och vill behålla

Känner mig skraj och vet inte vad jag ska ta mig till. Hade jag kunnat lägga mig ner och självdö hade jag gjort det.

Kondomen gled av när jag skulle dra ut den efter sex. Jag hade kommit i kondomen så man kan säga att den var välfylld. Fick stoppa in fingrarna och dra ut den ur henne. Verkade ändå inte som att nåt hade spillts. Typ en vecka efter började hon klaga på att hon mådde dåligt. Frågade va de va och hon sa illamående och ont i magen. Nån dag senare klagade hon på huvudvärk och ömma bröst. Sen blev hon yr och ramlade typ ner på golvet nån gång när hon skulle ställa sig upp. Ungefär fyra dagar innan hon skulle få mens sa hon att hon ville göra ett test för hon trodde hon var med barn. Åkte och köpte ett svindyrt test på apoteket och hon kissade. Det stog att man skulle ha morgonkiss men hon gjorde på kvällen. Det blev ett blått plus men jag tänkte att det var fel eftersom hon gjorde på kvällen. Några dar senare gjorde hon på vårdcentral och dom sa att hon var gravid.

Frågade vad hon tänkte göra nu men fick inget svar. Bara att hon inte visste. Några dar senare sa hon att hon ville behålla. Dagen efter sa hon att hon var väl tvungen att göra abort för att jag inte vill ha barnet. Hon sa att hon pratat med en gynekolog som sagt att hon bara kunde göra efter en viss vecka för hon ville inte ta tabletter. Vi väntade över en månad. Varje dag grinade hon och pratade knappt med mig.

Sen skulle hon göra en undersökning inför aborten men hon ville inte ha mig där. Hon sa att hon var så arg och lessen på mig att hon inte hade stöd av mig utan bara kände stress.

Hon sa inget om undersökningen efteråt. Dagen efter sa hon att hon inte klarar abort. Där är vi nu. Jag pallar inte! Ett barn skaffar man för att båda vill ha och längtar efter barn. Inte dör för att man plötsligt blir gravid. Jag vet hur barn blir till. Det är inte det som är felet utan känslan av att jag inte känner någon glädje alls över barnet. Känner bara ångest över allt. Får dåligt samvete för att jag blir pappa åt ett barn jag inte vill ha. Får dåligt samvete för att jag inte kan eller vill stötta hennes beslut. Får dåligt samvete för att jag känner ångest och rädsla. Jag kanske aldrig älskar det här barnet lika mycket som min dotter?

Jag är rädd för vad mina kompisar ska säga. Jag är rädd för vad mina föräldrar åka säga. Jag är vuxen men det känns skit ändå och aldrig har jag varit så maktlös.

Mina kompisar kommer tycka att min tjej är en idiot som behåller mot min vilja och dom kommer aldrig att acceptera henne igen. Mina föräldrar kommer tycka samma sak.

Älskar min tjej och ser en framtid med henne men inte så här. Vi skulle flytta ihop när vi var redo. Vi skulle PLANERA barn och längta tillsammans. Jag är inte redo att bo ihop än. Jag har min dotter att tänka på i första hand.

• Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla
  • Anonym (Suck)
    Vinterliljan skrev 2016-04-15 18:19:36 följande:

Jag tror att majoriteten av alla barn som föds är oplanerade. Jag har själv en dotter som inte alls var planerad och sambon skrek rakt ut att han inte var redo och då hade vi ändå varit tillsammans i 5 år. Han lugnande sig med tiden och nu säger han ofta att han nästan skäms över hur barnslig han var under graviditeten, att han inte behövt vara så rädd o.s.v. Nu har vi snart varit ihop i 12 år och väntar andra barnet till sommaren och den knodden är planerad.

Ni kanske inte har de mest optimala förutsättningarna men varför döma något på förhand? Lagen säger att kvinnan bestämmer över kroppen. Alltså har du ingen rätt att tvinga henne till något hon inte vill. Du kan givetvis berätta vad du tycker och känner men aldrig pressa henne och tvinga henne till något.

Låt det smälta ett tag och ta dig en ordentlig funderare. Älskar ni varandra kan detta vara ett sätt för er att gå vidare i er relation. Flytta ihop, planera för framtiden och njut av varandra.

Vem har sagt att detta behöver gå åt helvete?

Klokt inlägg! Jag vet också många bebisar som varit alla annat än planerade. Ja, eller bebisar och bebisar, de flesta har ju hunnit lämna bebisstadiet vid det här laget. Flört
    När min systers bästa vän var hos barnmorskan för inskrivning med sitt första, högst oplanerade barn, bara skrattade barnmorskan och sa att hennes erfarenhet var att de flesta barn var mer eller mindre oplanerade.
    Och ja, sedan blev min syster också oplanerat gravid. Efter tre veckors relation. Och nej, hon lever inte med pappan i dag, men tillsammans har de ett helt underbart och högst älskat barn. Man ångrar inte ett barn bara för att relationen inte håller. 
    Hennes bästa kompis däremot, lever med pappan till sitt första barn, och tillsammans har de även ytterligare ett barn. Och de var inte ens ihop när hon blev gravid med det första... Nu mer än tio år senare är de still going strong. Flört
  • Rakettettet

Jag förstår att du är upprörd, TS. Det var ju inte så här det skulle bli. Men så blev det det ändå. :-/

Prata med kuratorn på BVC, inte med vänner och familj. Du vill ju inte att folk vänder sig emot din flickvän, så prata inte illa om henne med någon i er omgivning.

Nu måste ni tillsammans lösa den här situationen. Måste ni bli sambo? Kanske det räcker att flytta närmare varandra?

(Ang att känna graviditeten tidigt har även jag kännt mina graviditeter en knapp vecka efter samlag, troligen då ägget fäst. Jag får så tydliga symptom att tester egentligen varit överflödiga. Tycker inte alls att det låter omöjligt att det tar olika lång tid för ägget att fästa dels på olika personer, dels beroende på hur nära livmodern ägget befann sig vid befruktning.)

• Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-15 18:08:22 följande:

Jag har ingen aning om hur man "citerar" det vill inte fungera för mig iallafall. Så ursäkta för det.

Men som svar dårå till Anonym (symptom) du kan inte säga att det inte hände eftersom jag har mer koll än du. Dessutom blev jag gravid av just det samlaget pga jag inte har sex så ofta (har inte sex bara för att). Så 4 dagar efter så tog jag testet och det var ett plus. Tro mej eller tro mej inte men jag skulle absolut inte skriva det om det inte var så. Det finns inget om "såhär är det" "exakt så här fungerar det", allt och alla är olika. Det finns bara På't ungefär vad majoriteten får/har:

Du får ju tro vad du vill, men fortfarande, fyra dagar efter ägglossning är man inte gravid ännu. Då är det befruktade ägget bara 3 dygn gammalt, och har inte förutsättningarna som krävs för att fästa i livmodern. Det handlar inte om att det är "olika för alla" osv i detta fallet. Ett 3-4 dygn gammalt befruktat ägg kan inte plantera sig i livmodern ännu. Det är fakta, och går att läsa om man vill ha koll på mer exakt hur befruktningen går till. Då detta börjar bli OT, så föreslår jag att återgå till TS nu!
  • Anonym (Skit snack)

(Anonym, symptom)

Man ska inte tro på allt man läser och speciellt inte på folk som skriver ut över internet. Du kan inte få mej att ändra på mitt tyckande eftersom min fakta om vad som faktiskt hände mej är 100% mer säker en den faktan man läser om. Så tyvärr, du bör nog prata med fler personer som har faktan än att bara läsa om det. Vill du återgå till TS absolut. Jag kommenterade inte TS ifrån början. Villle bara förmedla att det hände mig och det kan ingen ta ifrån mej hur mkt man än vill.

• Anonym (Ego)

TS är lite egoist och tänker på sig själv,han har ju ett barn innan och det räcker?Och att planera barn,det kan ju vara svårt,livet blir som det blir oavsett om man"planerar".

• Miss Skywalker

Att din familj och vänner ska frysa ut henne för att hon inte klarar att göra abort är det lägsta jag hört. Stackars tjej som har en pojkvän som dig..

• Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-18 21:31:39 följande:

(Anonym, symptom)

Man ska inte tro på allt man läser och speciellt inte på folk som skriver ut över internet. Du kan inte få mej att ändra på mitt tyckande eftersom min fakta om vad som faktiskt hände mej är 100% mer säker en den faktan man läser om. Så tyvärr, du bör nog prata med fler personer som har faktan än att bara läsa om det. Vill du återgå till TS absolut. Jag kommenterade inte TS ifrån början. Villle bara förmedla att det hände mig och det kan ingen ta ifrån mej hur mkt man än vill.

Okej, du får tro vad du vill. Själv hörde jag om en som testade positivt redan en vecka före samlaget... Det är tydligen viktigt för dig att du blev gravid långt före du hade ägglossning. Och kanske det, det spelar ingen roll egentligen. Låt TS ha sin tråd nu...

Jag tror inte alls att någon annan än du TS är pappa. Kan ju säga till dig att min bästa killkompis var med om samma som du, ganska exakt. Skillnaden är att du verkar mer ödmjuk än han. Han hade en liten dotter sen innan, och han kände att inte var redo för ett barn till, trodde inte att han skulle älska det nya barnet som sin dotter.. Han lämnade sin flickvän precis innan de skulle flytta ihop i deras gemensamma radhus. Han var med när barnet föddes, men efter det noll intresse! Idag är sonen 4 år, och pappa och son är otroligt nära varandra! Han var inte beredd på två barn som inte var planerade, men båda hans barn betyder allt för honom nu!
  • Anonym (Skit snack)

Anonym (symptom)

Blev gravid under ägglossningen för det var då jag hade samlaget. 4 dagar efter samlaget var det ett tydligt plus på stickan. Menar inte att sätta mej över det du tror på i det du läser, vill förmedla att efter 4 dagar efter samlaget så var det ett plus inget mer med det. Dvs att det som du läser om kanske är studier för majoriteten. Medan andra småhändelser för en liten procent inte står just för att folk som läser inte ska bli förvirrade. Enklare att skriva vad majoriteten har än alls olika på en o samma gång. Även om det står så betyder det inte att det är så, speciellt inte när det kommer till kroppen. Kroppen av något är en jävel på att överraska. Absolut, vill du återgå till TS så your welcome.

• Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-21 16:35:57 följande:

Anonym (symptom)

Blev gravid under ägglossningen för det var då jag hade samlaget. 4 dagar efter samlaget var det ett tydligt plus på stickan. Menar inte att sätta mej över det du tror på i det du läser, vill förmedla att efter 4 dagar efter samlaget så var det ett plus inget mer med det. Dvs att det som du läser om kanske är studier för majoriteten. Medan andra småhändelser för en liten procent inte står just för att folk som läser inte ska bli förvirrade. Enklare att skriva vad majoriteten har än alls olika på en o samma gång. Även om det står så betyder det inte att det är så, speciellt inte när det kommer till kroppen. Kroppen av något är en jävel på att överraska. Absolut, vill du återgå till TS så your welcome.

Man är inte gravid fyra dagar efter ägglossningen, helt omöjligt, och det har inget med "studier" att göra. Men det verkar vara ett känsligt ämne för dig, så fortsätt för all del att tro vad du vill. Är du intresserad av om man kan få positivt graviditetstest innan man ens är gravid, starta en egen tråd, hade säkert blivit intressant faktiskt! Men den diskussionen hör inte hemma i denna tråden!
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Skit snack) skrev 2016-04-21 16:35:57 följande:

Anonym (symptom)

Man är inte gravid fyra dagar efter ägglossningen, helt omöjligt, och det har inget med "studier" att göra. Men det verkar vara ett känsligt ämne för dig, så fortsätt för all del att tro vad du vill. Är du intresserad av om man kan få positivt graviditetstest innan man ens är gravid, starta en egen tråd, hade säkert blivit intressant faktiskt! Men den diskussionen hör inte hemma i denna tråden!
  • Anonym (Skit snack)

(Anonym, symptom)

Haha du svara ju så det är ju tydligen inget problem att skiva här så varför byta tråd. Behövs inga studier när man har beviset redan. Om du inte vill inse att kroppen fungerar olika för alla så absolut. Skulle ämnet vara känsligt hade jag inte svarat eller ens tagit upp det från början. 

Dessutom, eftersom du skriver att du ska fortsätta denna tråd som den handlar om och fokusera på Ts, varför gör du inte det då? Varför ens fortsätta svara mig? Frågar eftersom du tar upp det. 

• Anonym (Barn)

Hur går det nu TS? Kan verkligen förstå hur du känner, men även hur din tjej känner. Det är jobbigt nu, men är rätt säker på att det kommer bli bra till slut! Ett syskon kommer med största sannolikhet bli något väldigt positivt för din dotter, och det är väldigt vanligt att föreställa sig att man inte kommer kunna älska ett annat barn lika mycket som det första. Men vet du vad, det kan man!

Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla