LillaLinan80 skrev 2016-05-04 22:08:41 följande:
Så skönt att ni inte tycker detta är ett "normalt" beteende. Är som sagt uppvuxen med hästar och från en släkt där de flesta har häst. Min erfarenhet av stall/ridskola/hästmänniskor har tidigare varit snälla, omtänksamma människor. Under min ridskoletid minns varken jag (eller mina föräldrar) att det var såhär. Min styvdotter är skötare på en häst på det här stallet, hon är några år äldre än min dotter och jag tror att ridlärarna har "lättare" för lite äldre barn. Vi har pratat om att gå ihop men alla är vi rädda för att förstöra för våra barn, sjukt då det är mkt pengar!
Ja det är mycket pengar. Vilket nog faktiskt är till er fördel. I regel har inte ridskolor råd att förlora elever, särskilt inte om det handlar om flera stycket på en och samma gång. Ur finansiell synpunkt måste dom ta det på allvar.... Annars kommer dom gå under.
Samt, det är ju knappast så att ni och andra som upplever situationen obehaglig och ohållbar kommer rekommendera ridskolan till andra. Att släpa dit lokaltidningen kan vara ännu en sak ni kan göra. Finns säkert en journalist på tidningen som är intresserad av att kika på förhållandena.. Är ju bara så att man får se till att ridskolan inte är medveten om att journalisten kollar på ett par stycken ridlektioner innan denne ställer frågor till ridskolechefen och ridlärarna.