• Cillisen

    Vecka 23 och inga tydliga sparkar

    Är idag i v 22+0 med tredje barnet och känner fortfarand inga tydliga rörelser och verkligen inga sparkar utanpå. Tycker detta är rätt sent när det ändå är mitt tredje barn. Moderkakan ligger i framvägg men det gjorde den även på barn nr 2 och då kände jag utanpå i v 20.

    Någon mer som känt sent?

  • Svar på tråden Vecka 23 och inga tydliga sparkar
  • Poffa

    Jag hade också moderkakan i framvägg och min man kunde inte känna något utanpå förens vecka 26 typ. Jag kände någon vecka innan utanpå. Min BM gjorde extra koll på hjärtljuden bara för jag var orolig. Men allt var toppen han bara hade det för mysigt och mycket utrymme så han behövde inte sparka åt sidan eller hårt.

  • Cillisen

    Tack för ditt svar. Jag kanske ska sluta oroa mig.... :) Längtar efter sparkar och rörelser. Blir såklart orolig när jag inte känner då det inte varit så med de 2 andra. Återigen tack för att du svarade. :)

  • Linnis92

    Oroa dig inte, har också moderkakan i framvägg, kände första sparkarna i 22+2 och utanpå kände jag inte förens typ vecka 25-26.

    Även nu i vecka 38 så ser och känner jag mindre aktivitet än bekanta som är gravida i ungefär samma vecka som mig :)

    Framförallt ser mindre, en bekant till mig har en bebis som ser ut att bryta sig ut ur magen, Jesus', helt plötsligt kommer det en fot liksom.

    Min mage ser mest "bubblig" ut :)

  • tulip79

    Kände första barnets rörelser först i v 22, o jag tror inte det är så ovanligt att känna de första rörelserna så sent.

  • NollÅtta

    Känna utanpå kan ju dröja, men du känner inne i magen eller? Har också moderkakan i framvägg och är nu i v 24. Kände typ första sparken utanpå magen bara för några dagar sedan. 3e barnet.


    Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Nykär15

    Hade med i framvägg, för mig hjälpte det att ligga en stund på sidan och sen känna från sidan i stället, då kändes de jättetydligt. Säkert ingen fara!

  • Cillisen

    Vad konstigt mitt svar blev med en massa ???? :) 
    Jag hörde hjärtljuden och bm sa att allt låter bra! På dessa 2 dagar som gått sedan tiden hos bm så har jag börjat känna mer inuti magen men fortfarande ingenting utanpå.. :( Längtar!
    Tack för era svar!

Svar på tråden Vecka 23 och inga tydliga sparkar