Daniel12 skrev 2016-05-19 16:43:39 följande:
Men förlåt då att jag inte hade koll på andelen ben/kött. Ska jag behöva be om ursäkt för det i oändlighet? Vad jag menar är förstås att många är bortskämda. De ska ha det finaste och möraste köttet, och det får gärna kosta. När jag skrev en tråd där jag ifrågasatte varför folk tycker att Oxfile är så fint, när det finns betydligt godare kött som är billigare, fick jag svar som att kotletter och karreer är "tråkigt kött" och någon menade att det är väl mest pensionärer som äter. De flesta i tråden försvarade Oxfile som det bästa alternativet.. och jag är tveksam till om det beror på att de faktiskt gillar Oxfile mer än annat kött, eller om det bara är en högfärdsgrej, att de köper det dyraste för att visa att de har råd med det.
Lite kan man trots allt läsa mellan raderna.
Verkligen? Är många så bortskämda? Jasså?
Vadå läsa mellan raderna? Det är ju du som sitter och tillskriver folk åsikter och förutfattade meningar om folk, och sedan så när du inte får höra det DU vill höra så sitter du och är så otroligt oförskämd och säger om folk "att de inte vågar erkänna".
Du behöver inte be om ursäkt att du inget lärde dig som barn/ungdom när du var med och slaktade djur, nu var ju jag inte med och slaktad ekor och gris, men jag var med och slaktade lam vid ett par tillfällen och även en älg också vid ett annat tillfälle.
Men det som är irriterande med dig är ditt trångsynta fördomsfulla synsätt du har om andra och sitter och bestämmer hur andra tänker och vägra att ta till dig att du har fel när du drar upp om folk och hur folk tycker och tänker.
Eller som "Speaker Corner sammanfattade det så otroligt elegant och otroligt klockrent om ditt beteende i dina mattråd du startar då och då, i ETT av dennes inlägg, i ett eget stycke.
Jag citera första stycket från Speakers Corner's inlägg #145:
Speakers Corner skrev 2016-05-17 20:52:20 följande:
Så vad du gör är att du tar dig rätten att bestämma andra människors motiv och känslor, helt utan belägg så tillskriver du främmande människor negativa epitet.
Inte nog med det, sen anklagar du andra för det som du har hittat på om dom.
Det är inte snyggt beteende Daniel.
Tycker du att du är rättvis när du gör så?
Du kan få en uppgift till att tänka på. Du bör ju fundera på varför vi är så många som sitter och driver med dig via skarp sarkasm över dina s.k teorier du har om folk matvanor och handlingsvanor i dina trådar. Det slutar alltid med detta i alla dina trådar när du bevisat att du återigen vägra inse att du har fel om dina s.k teorier om folk i allmänhet oavsett ämne.