Hon vägrar låna ut pengar till mig!
En gång frågade jag en klasskamrat (vi går i gymnasiet) om hon ville låna ut 100 kr till mig för jag var akut behov av det. Hon svarade "ja, om jag får tillbaka dom". Jag svarade att hon såklart skulle få tillbax pengarna. Jag betalade dock inte tillbaka de 100 kronorna jag hade lånat. Dock en månad senare behövde jag verkligen låna 100 kronor av samma tjej igen för jag skulle på viktigt soc-möte. Samma tjej börjar ifrågasätta mig och jag behöver verkligen pengarna. Hon vägrade låna ut eftersom hon aldrig fick tillbaka sina förra 100 kronor. Jag skrev till henne att jag lovar verkligen att hon skulle få tillbaka sina pengar. Jag tjatade ganska mycket på henne så tillslöt gav hon med sig, men hon verkade sur och skrev att hon ska ha tillbaka pengarna senast om två veckor. Har dock inte betalat tillbaka de pengarna heller för jag har lagt mycket pengar på rökning eftersom jag röker, så hade inte råd att betala tillbaka. Men då behöver jag låna pengar igen så totalvägrar hon och hon blockade mig på Facebook där vi skrev till varandra. Hon har ingen som helst empati för andra tycker inte jag. Hon blev vansinnig en gång när jag och några andra kompisar till mig satt och åt pizza och hon kommer förbi. Hon börjar ifrågasätta en massa saker. Som till exempel hur jag har råd att äta ute, varför jag inte betalar tillbaka till henne och då sa jag att jag blev bjuden på pizza (vilket iofs inte är sant). Hon säger då att hon inte tror på mig. Men alltså nu kommer jag säkert få massa skit för detta men måste man bli så arg över pengar? Lite empati kan man väl ha särskilt när jag har sagt att jag ska på soc-möte. Ville bara skriva av mig här för jag är väldigt ledsen för hennes överreagerande.