ang flytt med barn ,pappan vägrar
Hejsan jag skulle behöva lite råd om hur jag ska gå tillväga ang flytt med barn.
Jag har två döttrar med min ex-man som jag har varit separerad från sedan 7.5år tillbaka.
Vid separationen flyttade jag med barnen till annan kommun (annat län) cirka 25mil bort och då genomgick vi samarbetssamtal samt fick fastställt umgängesschema i tingsrätten ,detta var 2010.
År 2012 flyttar jag med barnen tillbaka till länet pappan bor i ,ungefär 10min från honom och samarbetet fungerar relativt bra förutom att umgängesschemat inte sköts.
Nu vill jag flytta med barnen ,jag har träffat kärleken och han råkar bo 20mil norrut och pappan motsätter sig och vägrar skriva på papper för barnens skolgång ,flyttanmälan och dylikt.
Pappan har umgänge med barnen varannan helg och varannan högtid ungefär och har ofta "nekat" till umgänge såsom vid höstlov och påsklov ,och så har det varit sedan vi flyttade tillbaka till samma kommun som pappan. När vi bodde i annan kommun hade han dem en helg i månaden ,varannan högtid samt vid vissa lov.
Jag har kontaktat familjerätten som erbjuder samarbetssamtal men pappan är inte intresserad.
Jag har sagt upp mitt boende och har bestämt att flytten ska bli av den 10/6men nu vet jag inte vad som kommer att hända eftersom pappan satt sig på tvären.
Jag har erbjudit diverse förslag på samarbete för att umgänget ska fungera ,exepelvis mötas halvvägs vid hämtning/lämning men han ignorerar alla mina försök till samarbete.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu ,tacksam för råd.