• Anonym (Flytta)

ang flytt med barn ,pappan vägrar

Hejsan jag skulle behöva lite råd om hur jag ska gå tillväga ang flytt med barn.
    Jag har två döttrar med min ex-man som jag har varit separerad från sedan 7.5år tillbaka.
    Vid separationen flyttade jag med barnen till annan kommun (annat län) cirka 25mil bort och då genomgick vi samarbetssamtal samt fick fastställt umgängesschema i tingsrätten ,detta var 2010.
    År 2012 flyttar jag med barnen tillbaka till länet pappan bor i ,ungefär 10min från honom och samarbetet fungerar relativt bra förutom att umgängesschemat inte sköts.
    Nu vill jag flytta med barnen ,jag har träffat kärleken och han råkar bo 20mil norrut och pappan motsätter sig och vägrar skriva på papper för barnens skolgång ,flyttanmälan och dylikt.
    Pappan har umgänge med barnen varannan helg och varannan högtid ungefär och har ofta "nekat" till umgänge såsom vid höstlov och påsklov ,och så har det varit sedan vi flyttade tillbaka till samma kommun som pappan. När vi bodde i annan kommun hade han dem en helg i månaden ,varannan högtid samt vid vissa lov.
    Jag har kontaktat familjerätten som erbjuder samarbetssamtal men pappan är inte intresserad.
    Jag har sagt upp mitt boende och har bestämt att flytten ska bli av den 10/6men nu vet jag inte vad som kommer att hända eftersom pappan satt sig på tvären.
    Jag har erbjudit diverse förslag på samarbete för att umgänget ska fungera ,exepelvis mötas halvvägs vid hämtning/lämning men han ignorerar alla mina försök till samarbete.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu ,tacksam för råd.

• Svar på tråden ang flytt med barn ,pappan vägrar
  • Anonym (jurist)

Har jag gjort, så nu är det dags att sluta slingra sig.
    Inlägg 132 kontra inlägg 312 och 319 där du säger emot dig själv ska du förklara, eftersom du inte gjort det.
    Varsågod.

• Anonym (jurist)
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 16:28:56 följande:
    Du får väl läsa
    Inlägg 132 kontra inlägg 312 och 319 där du säger emot dig själv ska du förklara, eftersom du inte gjort det.
    Varsågod.
  • Rocket Mania
    Du får väl läsa
    Det är dags för DIG att läsa nu. Vi andra har redan gjort det och konstaterat att du antingen ljuger eller bara driver i största allmänhet. 
    Anonym (jurist) skrev 2016-07-31 16:49:07 följande:
    Varsågod.
    Det är nog bara någon med sommarlov och för mkt tid som vill jäklas.

• Rocket Mania
    Anonym (Flytta) skrev 2016-07-31 10:40:20 följande:
    Kan man tänka sig ,efter 7v hos sin far har tösen nu ångrat sig. Hon känner sig inte älskad hos sin pappa ,får ingen uppmärksamhet eller närhet och vill nu flytta hem igen. Så till alla er negativa nötter FU in your face!
    Ja barn är inte dumma, dom märker till slut var de kommer må bra av att bo.

Och som sagt tidigare, bry dig inte om Anonym -/- det är ju något som inte står helt rätt till där.
  • Anonym (jurist)
    Rocket Mania skrev 2016-07-31 17:08:12 följande:
    Det är dags för DIG att läsa nu. Vi andra har redan gjort det och konstaterat att du antingen ljuger eller bara driver i största allmänhet. 
    Anonym (jurist) skrev 2016-07-31 16:49:07 följande:
    Varsågod.
    Det är nog bara någon med sommarlov och för mkt tid som vill jäklas.

Ja, det stämmer nog bra. Det har dock ett visst underhållningsvärde att avslöja troll, enligt min åsikt.
  • Rocket Mania
    Anonym (jurist) skrev 2016-07-31 17:18:42 följande:
    Ja, det stämmer nog bra. Det har dock ett visst underhållningsvärde att avslöja troll, enligt min åsikt.
    Alltid roligt med folk som gör bort sig "in public" så att säga. 
  • Anonym (-/-)
    Anonym (jurist) skrev 2016-07-31 16:48:26 följande:

Varsågod.

O du har hakat upp dig även i denna tråd ser jag
  • Anonym (jurist)
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 19:12:02 följande:
    Fortfarande dags att förklara vad du menar med inlägg 132, kontra 312 och 319.
  • Anonym (-/-)
    Anonym (jurist) skrev 2016-07-31 19:24:25 följande:
    Fortfarande dags att förklara vad du menar med inlägg 132, kontra 312 och 319.
    Läs om tråden då
  • Anonym (jurist)
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 19:38:10 följande:
    Läs om tråden då
    Det hjälper inte, eftersom du inte skrivit något inlägg där du förklarat vad du menar med inlägg 132 kontra inlägg 312 och 319. 
    Tyvärr tillåter inte FL att man citerar alla dina inlägg, annars hade jag gjort det för att underlätta för dig. "Visa endast" fungerar också, om du vet hur man gör.

Så sätt igång och förklara nu.
  • Rocket Mania
    Anonym (jurist) skrev 2016-07-31 19:44:09 följande:
    Det hjälper inte, eftersom du inte skrivit något inlägg där du förklarat vad du menar med inlägg 132 kontra inlägg 312 och 319. 
    Tyvärr tillåter inte FL att man citerar alla dina inlägg, annars hade jag gjort det för att underlätta för dig. "Visa endast" fungerar också, om du vet hur man gör.

Åh gör dom inte? Varför är det så?
  • Anonym (jurist)
    Rocket Mania skrev 2016-07-31 20:03:30 följande:

Åh gör dom inte? Varför är det så?

Ja, riktigt synd i det här fallet!;)
  • Anonym (Here you go!)
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-17 15:08:07 följande:
    Kan säga att domstolen i mitt fall gick helt emot barnens vilja , dom var då 11 o 13 år . Mina barn bor med sin mor som flyttade 45 mil bort mot min vilja , utan underskrift , när barnen var 9 o 11 år , barnen var hos mig o min familj varannan helg innan . 
    Nu träffar jag aldrig mina barn p.g.a detta . 
    Det är fortfarande en utredning på att hon flyttade utan min underskrift o jag har lagt in om ensam vårdnad .
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:19:03 följande:
    Har inte förlorat mina barn alls , dom är hos mig torsdag - måndag varannan vecka o har gärna haft dom mera om det inte vore för att exet flyttade många mil bort med dom
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:40:14 följande:
    Nä men du är inte tvungen att flytta
    Inläggen i fråga?

• Anonym (-/-)
    Anonym (jurist) skrev 2016-07-31 19:44:09 följande:

Visste inte att du inte var läskunnig
  • Anonym (Here you go!)

Detta är alla inlägg du har skrivit sedan inlägg 312 (alltså det inlägg där du motsäger dig själv):

Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:29:17 följande:
    Det spelar ingen roll , det är olagligt att flytta barnen så länge pappan inte skriver på . Ts får flytta var hon vill men inte barnen .
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:33:25 följande:
    Gå in på föräldrarbalken 6 kapitlet paragraf 13 tror jag det är
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:40:14 följande:
    Nä men du är inte tvungen att flytta
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:47:05 följande:
    Då får får man söka ett boende i samma kommun som nu eller i pappans kommun . Kontakta soc , ingen hamnar på gatan som har barn
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:59:49 följande:
    Var har jag skrivit att jag inte träffar mina barn ?
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 21:30:18 följande:
    Snälla läs föräldrarbalken
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 21:49:46 följande:
    Det står längre upp i tråden
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 22:09:48 följande:
    Kolla paragraf 11 o 12 då , är inte säker som jag skrev på just paragrafen

Eller om du vill göra det enkelt så googla " flytta med barn "
    Anonym (-/-) skrev 2016-06-14 20:07:08 följande:
    Sorgligt ?? Att ett barn vill vara med sin pappa o inte tvingas flytta med mamman till en främling ?
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 14:42:13 följande:
    Inte så konstigt med den inställning du har som hon garanterat märker
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 16:01:05 följande:
    Har jag gjort för länge sen
    Du får väl läsa
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 19:12:02 följande:
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 19:38:10 följande:
    Läs om tråden då
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 20:28:54 följande:

Så absolut ingenstans har du förklarat hur detta går ihop: 

Anonym (-/-) skrev 2016-05-17 15:08:07 följande:
    Kan säga att domstolen i mitt fall gick helt emot barnens vilja , dom var då 11 o 13 år . Mina barn bor med sin mor som flyttade 45 mil bort mot min vilja , utan underskrift , när barnen var 9 o 11 år , barnen var hos mig o min familj varannan helg innan . 
    Nu träffar jag aldrig mina barn p.g.a detta . 
    Det är fortfarande en utredning på att hon flyttade utan min underskrift o jag har lagt in om ensam vårdnad .
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:19:03 följande:
    Har inte förlorat mina barn alls , dom är hos mig torsdag - måndag varannan vecka o har gärna haft dom mera om det inte vore för att exet flyttade många mil bort med dom
    Däremot skrev du ju: 
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-18 20:59:49 följande:
    Var har jag skrivit att jag inte träffar mina barn ?

Så? Detta är vad "juristen" och de andra syftar på. Här har du det. Här är alla dina inlägg som visar att du inte alls förklarat det, samt inläggen som motsäger sig självt i fråga. Du själv glömde att du skrev att du inte får träffa dina barn dessutom, jag förstår - det är svårt att hålla reda på alla trolliga lögner :)

• Anonym (jurist)
    Anonym (-/-) skrev 2016-07-31 20:28:54 följande:

Så var det dags att förklara inlägg 132 kontra inlägg 312 och 319.

Du har även hjälp av föregående inlägg. Varsågod!
  • Anonym (jurist)
    Anonym (Here you go!) skrev 2016-07-31 20:50:18 följande:

Detta är alla inlägg du har skrivit sedan inlägg 312 (alltså det inlägg där du motsäger dig själv):

Så absolut ingenstans har du förklarat hur detta går ihop: Däremot skrev du ju: Så? Detta är vad "juristen" och de andra syftar på. Här har du det. Här är alla dina inlägg som visar att du inte alls förklarat det, samt inläggen som motsäger sig självt i fråga. Du själv glömde att du skrev att du inte får träffa dina barn dessutom, jag förstår - det är svårt att hålla reda på alla trolliga lögner :)

Tack!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Flytta) skrev 2016-07-31 10:40:20 följande:

Kan man tänka sig ,efter 7v hos sin far har tösen nu ångrat sig.
    Hon känner sig inte älskad hos sin pappa ,får ingen uppmärksamhet eller närhet och vill nu flytta hem igen.
    Så till alla er negativa nötter FU in your face!

Får hon flytta till dig då? Går fadern med på det? Att du vill är ju rätt självklart. Trivs ditt yngre barn på orten ni flyttade till?
  • Anonym (Flytta)
    Anonym (Mia) skrev 2016-08-01 11:00:56 följande:
    Får hon flytta till dig då? Går fadern med på det? Att du vill är ju rätt självklart. Trivs ditt yngre barn på orten ni flyttade till?
    Lilltösen trivs som fisken i vattnet här och har fått vänner och hittar på saker osv.
    Hurvida stora tösen "får" flytta för sin pappa är nåt vi jobbar på ,när vi skrev på pappren för barnens folkbokföring sa vi att om någon utav dem skulle ångra sig skulle det inte bråkas/strular kring det och det var han överens med.
    Dock spelar han nu på hennes samvete och ringer henne och gråter och säger saker som "men vi har ju planerat så många saker vi skulle göra" ,"du gör pappa ledsen" osv.
    Tösen mår dåligt av detta och jag kommer att ringa socialen med ang det...
    (Hon är nu på husvagnssemester med släktingar)
  • Anonym (Dagisfröken)
    Anonym (Sandrann) skrev 2016-06-15 16:43:47 följande:
    Fast jag känner faktiskt flera andra som flyttat även om de redan haft vänner på det gamla stället som sedan har fått nya vänner. Min sambo bytte skola inom samma stad för de flyttade ut på landet och då var en annan skola plötsligt närmare, han fick en massa vänner där... Så det har fortfarande inte så värst mycket med flytt att göra. Du hade troligen något problem med att få vänner, kanske någon diagnos som personer stått ut med innan just för att de känt dig länge?
    Wow. Duktigt vidrig sak att säga.
Svar på tråden ang flytt med barn ,pappan vägrar