• Kuddebarn

    Tungpiercing!

    Funderar på att skaffa tungpiercing då jag tycker det är otroligt snyggt och vet många som har det. Jättesnyggt är det. Jag har alltid gått runt och tänkt att det nog bör göra för jävla ont.. vilket många som har tungpiercing håller med om, men de säger att det är värst dagarna/veckorna efter när man ska äta & när den håller på att läka å så. Har en bästavän som gjorde piercing för typ 1 år sen och hon funderade på att ta ut den redan samma dag hon gjorde den, för att det gjorde så ont och var jobbigt att äta och man pratade konstigt...

    Har några frågor till er som har tungpiercing/har haft

    1. Hur mycket brukar det kosta typ?
    2. Hur ont gjorde det? 


    3. Hur var det dagarna/veckorna efter? :/
    4. Hur länge tar det för den att läka?
    5. Ska man rengöra med nånting? Vad i såfall?
    6. Vad tycker ni om tungpiercing? :)
  • Svar på tråden Tungpiercing!
  • Anonym (Mad)

    1 Gratis, plattång och en kanyl.

    2 Ja, det kändes.

    3 Åt bara glass i tre dagar tror jag.

    4 Kommer inte ihåg riktigt men ca 2veckor.

    5 Köpte nått på Apoteket, fråga så får du säkert rätt.

    6 Allmänt ivägen, tog bort den efter nått halvår.

  • Nikolinas

    1. Beror helt på vars du gör. Jag fick gratis i alla fall :)
    2. Ganska så ont
    3. Jag hade svårt att äta, det gjorde ont och den fastnade i allt. Så var det nog i nån vecka. Pratade även konstigt, otydligt eftersom att tungan var svullen, men sen blev det helt återställt igen :)
    4. Vet inte riktigt, kanske 4 veckor, alltså en månad typ
    5. Fråga den som piercar dig. Brukar vara typ med nåt slags munskölj eller att skölja munnen med vatten lite då och då. Jag rengör då inte min tungpiercing med nånting och har haft den i cirka 1 år nu. Inte varit några som helst problem med den :)
    6. Tycker att det är sjuukt snyggt! Passar typ alla. Som jag känner nu, kommer jag fan aldrig ta ut min.


  • Minouiee

    Piercade tungan för typ 10 år sedan, plockade ut den efter fem, men hålet finns fortfarande kvar. Minns inte alls vad det kostade, kanske 600 (??) o har ännu mindre koll på vad det kostar idag! Är nog lite varierande, googla :))

    Själva stunden då nålen trycktes genom tungan tycker jag knappt kändes, tungan är ju trots allt en muskel som bara känsel på ytan. Det var mer de närmsta veckorna efter som var jobbiga o smärtsamma, värsta smärtan vill jag minnas kom efter några dagar för mig eftersom jag åt lite pizza samma kväll. Flytande föda är att föredra ;) Hur lång läktiden är varierar oxå, beror väl på hur bra läkkött man har samt hur bra man sköter om piercingen innan den läkt klart. Piercaren talar dock om hur länge du ska gurgla munnen, o detta gör du morgon + kväll samt efter varje gång du stoppat något i munnen. Skiljer sig lite mellan vad de vill du ska gurgla med. Jag använde Listerne morgon + kväll o gjorde egen koksaltlösning till övriga sköljningar. Perfekt att ha i petflaska när jag skulle iväg nånstans!


    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Anonym (Q)

    Cirka 500 kr. Kändes inte, gör ondare med hål i öra. Sköljde munnen regelbundet med nå bakteriedödande första två veckor. 10e året min sitter i nu.

  • feliciaka

    Hur mycket brukar det kosta typ?

    2. Hur ont gjorde det?

    3. Hur var det dagarna/veckorna efter? :/

    4. Hur länge tar det för den att läka?

    5. Ska man rengöra med nånting? Vad i såfall?

    6. Vad tycker ni om tungpiercing? :)

    1. Mitt kostade 400kr

    2. Det kändes men det gjorde inte ont. Det går så fort så det enda man hinner känna är att det "sticks/bränns" precis när dom sätter nålen mot tungan men där igenom tills den nålen är igenom känns det inget alls. Sen är ju smärtgränsen väldigt olika.

    3. Det var ovant och obehagligt. Kändes skumt att ha något där och fick halvpanik var gång jag tuggade och stötte i piercingen.. Men endå helt okej, som sagt, ovant.

    4. Det tog min ca 2 veckor.

    5. Dom brukar rekommendera munskölj som dödar bakterier. Jag skulle ta det 2ggr om dagen och efter måltider, men det var jag as dålig med.. Rökare dessutom men min läkte galant.

    6. Tungpiercing är snyggt och diskret! Att se något som skimrar i munnen när man pratar är snyggt, men som sagt den är enda diskret. Framför allt väldigt rolig att ha i munnen, leka med osv :)

  • Klickerträna

    2008 betalade jag typ 350kr.
    Själva nålen kändes inte alls. Verkligen noll. Hade inte vetat att det var klart om jag inte sett det. Jag fick först gurgla med nåt som skulle bedöva pyttelite, typ munskölj.

    De kommande dagarna är det förfärligt. Det svullnar och blir jävligt ömt. Och när man råkar bita i staven förbannar man både fan och hans moster. Avskydde under alla år de gånger jag råkade bita i den. Fy!

    Tog kanske en månad att läka. Och när jag tog ut den läkte det ihop på en dag. Bokstavligen. Hade min i 6 år, sen skärpte jag till mig och tog ut skroten ;)

    Men jag hade kunnat gå igenom det igen om man räknar smärtnivån, utan problem. Det var inte så illa. Har även tatuerat mig, och det var värre. Men inte på samma sätt.

Svar på tråden Tungpiercing!