• Anonym (Anonym man)

Sambons son drar hem tjejer om kvällarna

Min sambo har en snart 17 årig son som har nya tjejer hemma hela tiden.
    Jag vet att det inte riktigt är min ensak, men det stör mig som fan. 
    Kan ta ett exempel: han drog hem en brud vid halv nio tiden på kvällen, när de kom in satte de sig och rökte under fläkten med hans mamma och sen gick de in till hans rum. Där inne var dom hela kvällen och var uppe hela natten, tror inte att dom sov nånting alls. Max 3 timmar isåfall, för den natten hörde jag både stön och bankande från väggen (hans rum är vägg i vägg med vårat). Hans mamma väckte dom på morgonen eftersom att han skulle iväg till skolan. Tjejen började tydligen 2 timmar senare så hon stannade kvar i hans rum och sov. Hon kom sen ut från rummet och började klä på sig jackan och så, då frågade min sambo om hon inte ville ha frukost, men hon sa att det var lugnt. 

Min bonusson har alltid fått göra i princip vad han vill. Hans mamma har inga regler vilket man märker tydligt, men jag kan ändå inte förstå hur hon kan låta sin son dra hem olika one night stands?? Denna tjej har då inte jag sett något mer efter detta. Dom kanske har kontakt och har setts mer, kanske inte. Vad vet jag. Skulle inte förvåna mig om han drog hem henne snart igen. 
    Han är tydligen känd i staden vi bor i för att vara den snubben som drar hem och knullar olika tjejer som sover över. Förvånande..

Jag hade i alla fall aldrig låtit mitt barn ha 0 regler och hålla på sådär i alla fall..
    Ska jag prata med min sambo om detta eller är det jag som tänker fjantigt?

• Svar på tråden Sambons son drar hem tjejer om kvällarna
  • Kuddebarn
    Anonym (Signe) skrev 2016-05-25 18:56:49 följande:
    Men du sätter på någon annans unge, tycker du att det är bättre?
    Jo, hon är ett barn som har sex med en vuxen man, lika med att hennes förlädrar kvalar in hos den förälder du så fint fördömer här.

Du har inget "förhållande". Du utnyttjar en unge.
    Får jag fråga vad du vet om vårat förhållande, din nolla? Du vet säkert inte ens själv vad kärlek är, så var försiktig med vem du dömer. Jag har ett förhållande, och nej jag utnyttjar inte henne. Hennes föräldrar älskar mig och vi har en mycket bra relation. Du vet absolut ingenting, men men :)
  • Tecum
    pyssel skrev 2016-05-25 20:32:17 följande:
    Tar du allt bokstavligt eller förstår du bara ironi när du använder det själv? Vuxne "pojkvännen" langar både cigg och alkohol.
    ... men låter inte flickvännen köra bil utan körkort. Ja, olagligheter tar jag bokstavligt!
  • Anonym (öh)
    Tecum skrev 2016-05-25 21:29:18 följande:
    ... men låter inte flickvännen köra bil utan körkort. Ja, olagligheter tar jag bokstavligt!
    Hur vet du att han inte gör det? Det är olagligt att langa alkohol och köpa cig till minderåriga... Men det struntar du i, eller?
  • Tecum
    Anonym (öh) skrev 2016-05-25 21:38:51 följande:
    Hur vet du att han inte gör det? Det är olagligt att langa alkohol och köpa cig till minderåriga... Men det struntar du i, eller?
    De sabbar för sig själva men riskerar inte andra människors liv.
  • Anonym (Man)
    Tecum skrev 2016-05-25 17:27:02 följande:
    Absolut, men det handlar om frivilligt sex mellan jämnåriga, något som inte är olagligt och där bägge har ett ansvar för skydd.

Men att dricka langad sprit och köra bil som 16-åring är olagligt och i kombination med att missköta skolan visar det på en motorväg rakt in  i värstinglivet. Väldigt mycket värre än ett vidlyftigt sexliv.
    Nej, det är inte olagligt, men det känns ändå inte bra att en 16-åring har ett så avancerat sexliv att han avverkar flickor på löpande band,
  • Anonym (öh)
    Tecum skrev 2016-05-25 21:46:29 följande:
    De sabbar för sig själva men riskerar inte andra människors liv.
    Öh? Berusade människor kan väl ta sig för allt möjligt som riskerar andra människors hälsa, välbefinnande och liv?

Övningskörande sextonåringar är långt ifrån alltid är farligare än körkortsutbildade artonditon. 

Men igen, hur vet du att tjugofemårs-Arne som har en sextonåring som visserligen inte är hans eget barn men väl någon annans (vars föräldrar tydligen älskar honom, vilket väl säger allt om den familjens funktionshöjd) och som langar och knullar och har sig inte också kör olagligt med flickan? Verkar ju väldigt märkligt att förutsätta motsatsen. 
  • pyssel
    Tecum skrev 2016-05-25 21:29:18 följande:

Jag tror även du förstår att jag knappast tycker att den fläktrökande langaren är något "under av omsorg" även om hon är närvarande till skillnad från de föräldrar som vänder ryggen till en högstadietös i en 25årings säng och godkänner flytt dit. Bry sig på fel sätt eller inte bry sig alls. Inget är ju särskilt bra.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (.,.)

Det är nog bara en tidsfråga innan något är stulet om ni har så många främlingar rännandes hos er.

Det är ju knappast de finaste flickorna som följer med stans alldeles egna halvkriminella horbock hem.

• Rixa
    Anonym (Oj) skrev 2016-05-25 17:07:59 följande:
    Så det är inte viktigt att han sköter skolan, skippar cig och sprit och kör olovligt? Han håller på att bli en värsting. En och en är inte sakerna så farliga. Men sammantaget på samma unga person, är det risk för enorma konsekvenser som inte mamman ger honom, utan samhället kommer göra.
    Håller med dig! Helhetsbilden man får är skrämmande. Sj har jag aldrig varit stenhård med regler på så sätt att jag aldrig förbjudit mina barn att dricka lr röka utan det var en bra balans. Man måste vara realist o inse att de gör det men man behöver inte vara delaktig. Ungar på 16 år med snus under läppen förpassade jag ut på gatan. På min tomt o i mitt hus nyttjade inte minderåriga varken tobak lr alkohol men jag släppte på reglerna runt 18 års dagen och även innan för en av dem som visade stort ansvar i allt. Jag har inte varit stenhård men väl visat mitt ställningstagande. 

Att en förälder tycker det är ok med mängder av ONS, tobak, alkohol inte sköta skolan och accepterar olovlig bilkörning för en 16 åring är under all kritik. 

Vad kommer detta att vara för en grabb när han är 20??  

TS: alla barn är allas ansvar i samhället. Ser man något varnande oavsett vems barn det är bör man reagera. Du bor med grabben!! Dags för reaktion från ditt håll om din sambo inte reagerar själv!! 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Rixa
    Anonym (Anonym man) skrev 2016-05-24 20:31:02 följande:

Kan ta ett exempel: han drog hem en brud vid halv nio tiden på kvällen, när de kom in satte de sig och rökte under fläkten med hans mamma och sen gick de in till hans rum. Där inne var dom hela kvällen och var uppe hela natten, tror inte att dom sov nånting alls. Max 3 timmar isåfall, för den natten hörde jag både stön och bankande från väggen (hans rum är vägg i vägg med vårat). Hans mamma väckte dom på morgonen eftersom att han skulle iväg till skolan. Tjejen började tydligen 2 timmar senare så hon stannade kvar i hans rum och sov. Hon kom sen ut från rummet och började klä på sig jackan och så, då frågade min sambo om hon inte ville ha frukost, men hon sa att det var lugnt. 

Min bonusson har alltid fått göra i princip vad han vill. Hans mamma har inga regler vilket man märker tydligt, men jag kan ändå inte förstå hur hon kan låta sin son dra hem olika one night stands?? Denna tjej har då inte jag sett något mer efter detta. Dom kanske har kontakt och har setts mer, kanske inte. Vad vet jag. Skulle inte förvåna mig om han drog hem henne snart igen. 
    Han är tydligen känd i staden vi bor i för att vara den snubben som drar hem och knullar olika tjejer som sover över. Förvånande..

Jag hade i alla fall aldrig låtit mitt barn ha 0 regler och hålla på sådär i alla fall..

Läste igenom din TS ordentligt ett par ggr dessutom. Du börjar med "min sambo har en...." och sedan lite ursäktande att du vet att det inte är din ensak men att det stör dig. Därefter kallar du din sambo för hans mamma. Du distansierar dig o i senare inlägg kommer det fram att hans mamma köper cigg, alkohol, accepterar misskötsel av skola mm mm mm mm. 

Vad vill du med tråden egentligen?? Som jag uppfattar det så tycker du att det är fel men ursäktar dig med att det inte är din sak att säga något. I huvudsak uppfattar jag det som att du tycker att väldigt mycket är åt helvete fel men behöver feedback på att du inte är mossig och överdriver i dina tankar. Har jag förstått det rätt?? 

Hade jag varit i din sits hade jag förmodligen gjort min stämma hörd redan innan jag flyttade ihop med föräldern och jag tycker inte du tänker fjantigt! Jag tycker inget av det du beskriver är ok. Och jag tycker det är hög tid att tala ut i klarspråk om vad du tycker och tänker med din sambo!! 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Anonym (Lassemaja)
    Kuddebarn skrev 2016-05-25 21:26:14 följande:
    Får jag fråga vad du vet om vårat förhållande, din nolla? Du vet säkert inte ens själv vad kärlek är, så var försiktig med vem du dömer. Jag har ett förhållande, och nej jag utnyttjar inte henne. Hennes föräldrar älskar mig och vi har en mycket bra relation. Du vet absolut ingenting, men men :)
    När du kallar folk du inte känner för "nolla" ger du ett intryck av att vara aggressiv och oberäknelig.

Är du säker på att din flickas föräldrar verkligen "älskar" dig?
    Det verkar ju rätt märkligt, de borde skydda sin flicka istället för att uppmuntra er.
    Hur träffades ni? När var det?
    Om du vill svara altså.
  • Tom Araya
    Anonym (Anonym man) skrev 2016-05-24 20:31:02 följande:

Är det någon idé att ens försöka få din sambo att ändra sig angående regler nu när barnen är nästan vuxna?
  • Anonym (Stötta)

Det låter som om din sambo behöver lite stöttning i att uppfostra. Börja med att prata med henne. Sista chansen att uppfostra lite innan han fyller 18. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Stötta) skrev 2016-05-26 13:03:31 följande:
    Det låter som om din sambo behöver lite stöttning i att uppfostra. Börja med att prata med henne. Sista chansen att uppfostra lite innan han fyller 18. 
    Man slutar inte fostra bara för att en unge är myndig (18 år). Man fortsätter så länge dom bor hemma. Med fostra menar jag att man ställer krav på hur man beter sig och talar om vad som gäller hemma, samt att inte tolerera vissa saker. Bara för att man är 18 år får man inte bete sig hur som helst. Däremot är det lite svårt att säga att ungen skall vara hemma en viss tid och sånt där. Men hänsynstagande gäller i alla åldrar.
  • Anonym (badanka)

Låt grabben knulla ifred! Vad är det för fel på dig?

Svar på tråden Sambons son drar hem tjejer om kvällarna