• Eltonellie

Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare

Hej!Skrattande

Jag fick hem mitt brev idag där det stod att jag har reservplats nummer SJU till utbildningen Medicinsk sekreterare i Lund ...Gråter Blev så ledsen. 

De tar in 24..

Någon som kan ge mig hopp? Gråter Har jag någon chans? Detta är i Lund. 

• Svar på tråden Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare
  • maryli

( skulle vara massa smilisar men jag ser bara massa ????) Haha

• Tess3

GRATTIS Maryli! Äntligen som du säger!! Nu har vi väl alla kommit in??

Beställde igår all litteraturen till första året. Strax under 2000kr blev det. Ringde Landskrona o frågade om man skulle köpa den dyra boken ( medicinsk terminologi ) el om det räckte med mini-ordboken. Hon sa att det räckte med den lilla så då tog jag den..

Snart börjar vi tjejer:)))

• Hanni88

Tess3, jag har köpt alla böcker men den stora kommer nog knappt användas såhär i början. Var igår och införskaffade lite andra välbehövliga saker som en kalender t.ex. Nu börjar det minsann närma sig! :) Tar du med lunch första dagen?

Grattis Emmamoa123, och Maryli! Härligt att ni kom in! :)

• Tess3

Har oxå tänkt köpa kalender men blir kanske lite knivigt att hitta för hösten 2016.. Har för mig att jag haft problem med det vid ett tidigare tillfälle. Ut o leta:)) Svårt att veta mer vad som behövs, mapp kanske? Kommer vi få en massa lösa papper kanske?

Roligt:), tanken på lunchlåda första dagen har oxå slagit mig:)) hi, hi. Kom nog fram till att jag förmodligen hoppar, vi skulle väl bara vara där mellan 10-14. Nån frukt kanske istället?

Vi ses snart om inte Lund kniper dig, nu är dem ju minst nere på fjortonde reservplatsen.. Ska bli kul och få ett ansikte på dig och se om jag känner igen dig sen provdagen:))

• Hanni88

Jag hittade en kalender från HT 16-VT 17 :) Har bara använt mobilen som kalender fram till nu men tänkte att det kan behövas med allt att komma ihåg ;)
    Tror vi märker rätt fort vad som behövs! Vi lär iallafall aldrig vara sysslolösa under dessa två år med allt att plugga, haha..

Ja, jag var på plats 6 senast jag hörde med Ann. Nu är jag dock så inställd på Landskrona, och skolstarten går att skymta ;)

Snart är det dags! Ska bli kul att få se dig med och vilka som är där av alla som gjorde prov samma dag :)

• emmamoa

Fick precis reda på att jag även kommit in i Kristianstad men tackade nej så är det någon som står som reserv där kom ni närmre i kön :)

• maryli

Hej igen!

Jaaa så himla skönt. Var beställde ni böckerna och köpte ni alla? :)

• Tess3

Maryli, beställde alla böckerna på Bokus. Några kronor billigare än Adlibris.. Köpte den Medicinska mini-ordboken istället för den "stora, dyra" som var alternativet. Hade ringt och frågat och hon sa att den räckte. Kunde slå resten på nätet om det behövdes sa hon.

Trevlig helg:))

• emmamoa123
    Hanni88 skrev 2016-08-12 13:57:51 följande:

Emmamoa, har ni fått någon litteraturlista? :)

Inte köpt något ännu, Ann sa på telefon att vi skulle vänta tills vi fått all info när vi börjar.....Är det någon mer här som ska gå i Lund? :)
  • maryli

Jag ska beställa idag tänkte jag!!!

Får man fråga hur gamla ni är? Jag tror att jag kommer vara en av de yngsta faktiskt. Jag är 23 år. Hur kom de sig att ni ville söka till medicinsk sekreterare? :)

• Hanni88

Maryli, jag beställde från Bokus :) Blir 28 i år och har två barn. Är leg förskollärare men vill byta bana.. Ser verkligen framemot det. :) Verkar vara blandade åldrar vilket jag bara tror gynnar klassen!

Emmamoa, hur var det i Lund idag?

Jag pratade med Ann som sa att två stycken inte kom till uppropet. Så nu är jag på plats 4. Som att snubbla på målsnöret haha.. Men jag hänger inte läpp, kom in i Landskrona och ser verkligen framemot att börja på måndag!

• Eltonellie

Hej!

Nu har vi väl alla dragit igång? :D

Vilka böcker har ni köpt och tror man har användning för?

Jag har köpt medicin 1, atlas över människokroppen, arbetsgruppens psykologi. 

Funderar på medicinsk terminologi, medicinsk miniordboken och svenska skrivregler? Vad tror ni om de tre jag nämnde här, behövs de tro? Räcker kanske med miniordboken istället för medicinsk terminologi? 

God start till er alla och lycka till! :)

• Anonym (Hjääääälp)

Hej
    vet att detta är en gammal tråd men lite därför jag skriver. hoppas ni ser detta ändå! Jag ska söka in i Landskrona, är så nervös inför proven. Kan ni gå in på mer i detalj vad de handlade om, framförallt datorkunskapen???
    tacksam för all prepp och pepp jag kan få! /mvh väldigt nervös och trött mamma

• Anonym (F.f)

Hello hur har det gått för er. Jag ska söka nu men är super nervös frö antagningsprovet. Ska söka o Växjö. Kan någon ge närmre info vad provet går ut på

Svar på tråden Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare