Så besviken på hur förskolans omorgsnisation gått tillväga. Kan man göra nåt??
Omorganisation på förskolan innebär för min son som är 3 år att han måste byta avdelning för andra gången på 2 år!! ????Dessutom ska han byta till en avdelning som inte ens är säkert att den får vara kvar..
Grunden till omorganisationen är bra, då syftet är att minska barngrupperna. Men beslutet om att avdelningen som min son nu går på ska göras om till småbarnsavdelning släpptes som en bomb på ett föräldramöte i tisdags!!
Jag är representant föräldraforum och har varit på varenda möte men det har aldrig nämnts någonting om det. Skolan däremot som ska byggas ut, där informerade man i god tid och visade ritningar för planen för de föräldrar som kom till forumet och hade man frågor eller synpunkter så fick man föra fram de då.
Det finns 5 olika avdelningar i dagsläget så detta hade kunnat gjorts på ett i mitt tycke mycket bättre sätt ut barnens perspektiv!! Färre barn hade utsatts för en andra separation inom förskolevärlden om en 1-5 avd hade gjorts om istället för en 3-5. Känns inte alls som detta är ordentligt genomtänkt, vilket är väldigt dåligt.
Riktigt dåligt också att de inte rörde om i grytan bland personalen när de ändå ska omorganisera! Hade varit ett ypperligt tillfälle nu och så välbehövligt, vilket jag påtalat för rektorn men mer eller mindre blev förlöjligad för att jag sa. Skönt att gamla rektorn slutar och det börjar en ny, fick iaf mkt bättre intryck av den nya!!
Kan man göra nåt för att påverka ett beslut som redan är taget?? Omorganisationen med nya inskolningar är inte påbörjade, men kommer påbörjas när som helst.