• Anonym (???)

Slänger jag ut min pojkvän så kan jag inte betala hyran. Vad göra?

Min månadsinkomst är 2623:- i månaden (jag studerar).

Jag får även bostadsbidrag 1100:-

Alltså har jag 3723:- i månaden och hyran till lägenheten ligger på 3400:-

Så 300:- har jag kvar till mat. HELT SJUKT !!!!!!!

Det har funkat hitills eftersom min pojkvän får social bidrag och den ligger på 3400:-

Så han har betalat hyran eftersom han också har bott här. Det andra (mat, internet osv osv) stod jag för. Alltså mina 3723:- räckte länge.

Men NU tycker jag det är dags för idioten att flytta ut.

Han både misshandlar mig fysiskt och psykiskt, och tro mig när jag säger att jag har stått ut med det riktigt länge och jag orkar inte mera.

Om han nu åker härifrån så har jag ingen aning om hur jag ska klara mig med mina 3723:-

Hyran kan jag betala men vad ska jag äta? Gräs?

Jag mår riktigt riktigt dåligt. Tanken har slagit mig att låta honom stanna kvar bara så att jag klarar mig med lägenheten.

Kan SOC hjälpa mig på något sätt? Eller vart vänder man sig?

Jag är 19 år ifall det spelar roll.

Tackar för alla råd och tips!

• Svar på tråden Slänger jag ut min pojkvän så kan jag inte betala hyran. Vad göra?
  • Anonym (Mm)

Du bör nog i alla fall inte åka tillbaka hem om han är där. Ring polisen och anmäl hoten, sedan kan dom säkert ge råd.

• Anonym (???)
    Anonym (Mm) skrev 2016-06-19 19:22:37 följande:

Du bör nog i alla fall inte åka tillbaka hem om han är där. Ring polisen och anmäl hoten, sedan kan dom säkert ge råd.

Jag tänker inte bo kvar där Heller.

Frågan är hur jag ska ta mig dit för att hämta mina saker? Speciellt när inga tåg går.

Alltså vad ger honom rätt att säga såna saker till mig? Svär jag tillbaka så börjar han använda våld. Vilken jävla fegis !
  • Egon den stora

Ring polisen och anmäl hot. Sen kanske som kan se till att han inte är där när du hämtar grejer?

• Anonym (???)
    Egon den stora skrev 2016-06-19 19:31:28 följande:

Ring polisen och anmäl hot. Sen kanske som kan se till att han inte är där när du hämtar grejer?

Sakerna är inga problem. Problemet är att idioten har lämnat mig helt ensam och åkt hem , han beter sig som han inte har gjort något fel alls..
  • Egon den stora

Ja honom lär du inte kunna ändra på. Som sagt ring polisen och anmäl hotet och ta det sedan därifrån.

• Anonym (Socialjour)

Kan inte länka men googla socialjouren Fagersta så finns det nummer att ringa så du får hjälp just nu. De kAn säkert även lotsa dig vidare till en kvinnojour i Tranås. Du måste bort från honom NU!

• Anonym (???)
    Anonym (Socialjour) skrev 2016-06-19 20:10:28 följande:

Kan inte länka men googla socialjouren Fagersta så finns det nummer att ringa så du får hjälp just nu. De kAn säkert även lotsa dig vidare till en kvinnojour i Tranås. Du måste bort från honom NU!

Idioten är på väg nu. Jag slipper i alls fall sova ute här. Kan jag kasta ut honom när vi kommer hem är min fråga nu..?
  • Anonym (jkmlö,ö)

Ring polisen om du kan bevisa hot så kan de omhänderta honom i natt eller iaf se till så att han inte sover hemma. Eller så ringer du en kvinnojour direkt så kanske de har en säng för natten åt dig. De kan också  i vissa fall komma hem till dig och hämta dig så du kan packa lite saker.

• Anonym (asdf)
    Anonym (???) skrev 2016-06-19 19:27:39 följande:

Jag tänker inte bo kvar där Heller.

Frågan är hur jag ska ta mig dit för att hämta mina saker? Speciellt när inga tåg går.

Alltså vad ger honom rätt att säga såna saker till mig? Svär jag tillbaka så börjar han använda våld. Vilken jävla fegis !

Besanna dig lite och tänk. Det är ditt hem och du behöver ett boende. Du kan ju liksom inte bo på gatan. Du får "slänga ut" kräket på nåt sätt. Kontakta polisen och socialjouren för hjälp och stöd. Och skaffa dig en god man som hjälper dig med ekonomiska frågor och kontakter med myndigheter.

Hur gick det igår?
  • Anonym (tranåsbo)

Nu är vi två som skickat länken till kvinnojouren i Tranås. Ta kontakt med dom!

Svar på tråden Slänger jag ut min pojkvän så kan jag inte betala hyran. Vad göra?