• efterlängtan

    2 dagar kvar till planerat snitt, någon annan? ????

    Hej jag har två dagar kvar tills jag ska in och få mitt planerade snitt. 4 dagar innan beräknat datum.

    Jag får snitt pga minskat bäckenbotten som visade sig vid första barnet. Då låg jag och "provade" 2 dygn innan dem snittade. ????

    Nu denna gången efter röntgen så har det inte varit på tal om att prova ( skönt att veta).

    Men gud så nervös man är när man vet vilken dag! Mycket lättare då det bara sätter igång utan förvaring.

    Någon annan som är nära snittdatum, häng gärna på här. ????

  • Svar på tråden 2 dagar kvar till planerat snitt, någon annan? ????
  • Virvelin

    Hej! Jag är också beräknad den 8/7 och ska snittas den 7/7 pga sätesbjudning. Det är mitt andra barn och mitt andra snitt av samma anledning. Börjar bli jäkligt nervös, spänd, omtumlad!

  • alexis06

    Hej jag fick mitt snitt beviljat igår.

    Snittas på tisdag, förra graviditeten gick jag över och dom provade igångsättning i 2 dygn utan resultat så det blev snitt då.

    Känns bra att ha ett slutdatum på graviditeten och veta att då blir det av. Jag bor i Stockholm vart bor du?

  • efterlängtan

    Ja nervös är bara förnamnet. Fast i morgon känner man nog mer, i morgon när man ska gå och lägga sig.

    Ja det är skönt att veta att om två dagar är graviditeten över och vi får träffa vår bebis, men nervös är man ju ändå...

    Jag bor i Växjö och har vetat hela graviditeten att vi skulle få snitt ca 1 vecka innan beräknad.

  • efterlängtan

    Alexis06 hur kommer det sig att du ska ha planerat snitt? När är du beräknad? Är det en vecka innan som är standard i Stockholm oxå??? Har läst så mkt om förlossningar/snitt nu att det är sån brist på bm och finns knappt tid för snitt till alla ????. Alla vill man ju ska få samma tid/bemötande! Man vill ju inte att dem stackarna ska vara stressade och må dåligt när.dem ska ta hand om en.

  • alexis06
    efterlängtan skrev 2016-07-02 13:11:38 följande:

    Alexis06 hur kommer det sig att du ska ha planerat snitt? När är du beräknad? Är det en vecka innan som är standard i Stockholm oxå??? Har läst så mkt om förlossningar/snitt nu att det är sån brist på bm och finns knappt tid för snitt till alla ????. Alla vill man ju ska få samma tid/bemötande! Man vill ju inte att dem stackarna ska vara stressade och må dåligt när.dem ska ta hand om en.


    Är beräknad till på tisdag, var inte planerat men efter ha blivit undersökt och pratat med läkaren igår så konsterade dom att det inte kommer komma igång av sig själv och eftersom igångsättningen misslyckades förra gången så är det bara snitt som är kvar som lösning, fanns tid ledigt på bf så då tog jag den.
    Har varit inställd på att föda normalt fram tills igår när jag träffade läkaren.
    Då jag redan gjort ett snitt tidigare så känns det lugnt vet vad som ska hända och hur det går till ( jobbar inom sjukvården själv). 
  • efterlängtan

    Ja den biten om hur det fungerar det vet jag oxå eftersom det var snitt med min första oxå. Var mest nyfiken på varför du skulle ha snitt... ?.

    Ja då ska du snittas på beräknat datum ????

    Hur gammalt är dit första barn?

  • alexis06

    Anledningen till snitt är att jag inte öppnar mig eller får några värkar. Mitt första barn är 10 år.

Svar på tråden 2 dagar kvar till planerat snitt, någon annan? ????