Anonym (Svårövertygad) skrev 2016-07-04 16:03:03 följande:
Tack LFF! Jag gjorde både VUL och UL v.13, men det var för tidigt för att slappna av- haft MA v.14 innan. Och RUL nu förra veckan. Jättesprattlig bebbe och jag känner lite pirr/bubbel emellanåt, visst. Men den kan ju dö ändå! Kommer få flera extra UL p.g.a att detta räknas som en riskgraviditet, men det lär bli ett hopp mellan v.20 och kanske 25-28 nästa gång. Då hoppas jag i alla fall känna sparkar även om moderkakan ligger i framvägg. Och jag måste börja tänka i termer av gravid för mammakläder är ett måste nästa vecka. Men det känns konstigt att köpa! Likaså andra kläder och saker till barnet. Bara gått knappa veckan jag ens sagt att jag är gravid så steget till att inse att det mest troligt blir barn i november är stort. Blir det sen så är livet äntligen ett liv värt att leva!
Grattis!
Jag sitter med en tre veckors på bröstet och kan fortfarande inte riktigt ta in att hon är min.
Hade problem att få barn, det blev inget helt enkelt och blev "ofrivilligt barnlös" när jag var 22.
Sen rätt var det var kom plusset, sen kom illamåendet, RUL. Kunde fortfarande inte förstå. Sparkarna kom i vecka 23, då jag hade moderkakan i framvägg, då började de sjunka in lite att det skulle komma en bebis.
Var livrädd att hon skulle dö sent i magen - man hade ju läst om det. Var livrädd att jag skulle dö under förlossningen - min sambos exflickvän gjorde det.
Men Jesus vad man oroar sig. Nu är hon här och det är underbart.
Lycka till och du ska se att det kommer gå bra ! :)