• Skorpion76

    Skriva på natten

    änner du igen dig i det här:
    Du ligger i sängen och stirrar i taket. Du vet att du egentligen borde sova, men kan inte det. Hur brukar du göra då? Brukar du gå upp och skriva någonting då? Det gjorde jag förut, men gör det inte längre.  Varför kommer man alltid på de allra bästa breven när man är oförmögen att skriva ner dem? Det är en fråga som ständigt plågar mig och jag vet även dem som kommer på den exakta lösningen på ett krångligt mattetal på natten när han eller hon egentligen ska sova. Känner du igen dig i det här?    
    Gold Pethead
  • Svar på tråden Skriva på natten
  • Aniiee

    Nej. Ligger aldrig och stirrar i taket. Ligger på mage och skriver eller läser. Tills jag somnar. 


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Klickerträna

    Anledningen till att man kommer på saker när man inte försöker är för att man är mer mottaglig för instinkt/intuition när hjärnan inte går på högvarv och letar efter nåt specifikt utan får pyssla fritt.

  • Pentra
    Klickerträna skrev 2016-07-05 02:10:26 följande:
    Anledningen till att man kommer på saker när man inte försöker är för att man är mer mottaglig för instinkt/intuition när hjärnan inte går på högvarv och letar efter nåt specifikt utan får pyssla fritt.

    Precis! Helt normalt. Det är när jag lagt mig och börjar att varva ner som jag också kommer på både det ena och det andra. Att ha papper och penna bredvid sig då är faktiskt inte så dumt. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Skorpion76

    Det finns nätter då jag inte kan sova och då går jag upp oh skriver en timme. Sedan kan jag sova, men problemet är bara att jag blir trött på dagen oh å undrar mamma om jag har varit upper och skrivit på natten. 


    Platinum Pethead
  • Klickerträna
    Skorpion76 skrev 2016-07-05 19:09:49 följande:

    Det finns nätter då jag inte kan sova och då går jag upp oh skriver en timme. Sedan kan jag sova, men problemet är bara att jag blir trött på dagen oh å undrar mamma om jag har varit upper och skrivit på natten. 


    Platinum Pethead
    Får du inte vara det för din mamma då?
Svar på tråden Skriva på natten