får skit från min sons dagis för att han ska på sommardagis
Min son ska på sommardagis 15 timmar i veckan, trots att jag inte jobbar. Det är för att han inte har några syskon, vi har inga husdjur, inga grannbarn i samma ålder, ingen trädgård att leka i, och hans kompisar brukar resa bort över sommarn. Det finns ingen för honom att leka med förutom mig för hans pappa jobbar. Jag vill gärna att han ska träffa andra barn. Dessutom finns ingen annan som kan passa honom förutom mig, han farmor bor utomlands, har morfar med, och mormor som bor här är 75 år och urusel på att hitta på barn aktiviteter för honom så det enda han gör i hennes hus är att somna framför tv:n. Dessutom har jag ensam vårdnad, så pappan gör precis vad han vill med sin lediga tid, och då brukar han gå och jobba på sitt hus som han köpt.
Men ändå får jag skit för det på hans vanliga dagis - varför ska han vara på sommardagis, han vill väl vara hemma och leka med mamma och pappa säger läraren på sin utstuderade lena röst. Vad har hon med det och göra? Jag vill inte behöva förklara för henne varje liten detalj i mitt privatliv. Har hon ens tystnadsplikt över detaljer i mitt liv. Hennes tystnadsplikt gäller väl bara min son antar jag.
Grejen är att min son vill själv gå. Han vill inte sitta hemma hela dagarna. Det vore ju en sak om det var jättefint väder och vi kunde gå och bada varje dag. Men det brukar det ju inte vara i Sverige. Grrrr!