Anonym (Lilja 4 ever) skrev 2016-07-07 08:36:32 följande:
Stort tack, tyvärr har soc väldigt bristfälliga kunskaper om Autism. Antar att det är därför de så starkt vill bolla över allt på hab. Vår "soctant" är va 23 år, inga barn och verkar väldigt förvirrad om det mesta gällande barn. Läser mest paragrafer vilket de ju skall gå efter, samtidigt tycker jag det varit viktigt att hon haft lite erfarenhet av barn/föräldraskap osv.
Så är det.. Jag är tyvärr alltför väl insatt i hur dålig utbildning myndigheter och läkare och annat har om autism, jag arbetar med personer som har autism.. Du har ändå rätt att byta handläggare, och om du orkar "tjafsa" med dom bör du nämna att du vill ha någon som vet lite om autism. De bollar förvisso "sina fall" sinsemellan på möten, men ändå. Hab är väldigt bra! MEN om ditt barn går i affekt av att behöva gå dit så ska du inte utsätta henne för det, säg det rakt ut till dom, det gör mer skada än nytta! Googla på Bo Heljskov och lågaffektivt bemötande, han är grym, och det är så vi arbetar mot våra klienter.
Vissa kallar det curlande, men de mår så mycket bättre och har mer självförtroende! Jag tycker att du genom att se att ditt barn mår dåligt av att gå till Hab har utvecklat en strategi i lågaffektivt bemötande-anda.. Och då ser du till ditt barns bästa.
Kan inte Hab göra hembesök och din väninna är med? Sen är besök av främmande i hemmet inte alltid en hit heller, men alla är olika