• yezzo

BF mars 2017, Göteborg

Hej! Plussade igår och väntar mitt andra barn i mars 2017. Bor i Göteborg och är 28 år. Några andra där ute som precis plussat och vill hålla kontakten?

• Svar på tråden BF mars 2017, Göteborg
  • Mammis2011och2015
    201405 skrev 2016-07-26 12:30:27 följande:

Okej, är du graranterad igångsättning pga om det är två eller pga något annat? Får du tidigt vul för att se just antal?

Jag får igångsättning eftersom vi förlorat två barn och jag vill inte att värkarna ska starta hemma. Jag kommer sättas igång absolut senast 37+0 då dom är fullgångna då.

Blir det tvillingar så kommer de ju säkert tidigare ändå men där blir det väll istället att försöka knipa till 37
  • yezzo

Hej på er! Jag fick tyvärr missfall igår men mår bra under omständigheterna. Hoppas allt går vägen för er andra! Lycka till

• 201405
    yezzo skrev 2016-08-07 17:39:47 följande:

Hej på er! Jag fick tyvärr missfall igår men mår bra under omständigheterna. Hoppas allt går vägen för er andra! Lycka till

Nej vad tråkigt beklagar!
  • 201405

Vi fick äntligen se ett tickande hjärta i fredags och allt såg fint ut! Så det verkar äntligen som det kanske är vår tur! V 9(8+1) idag

• 201405
    Mammis2011och2015 skrev 2016-07-26 17:16:01 följande:

Jag får igångsättning eftersom vi förlorat två barn och jag vill inte att värkarna ska starta hemma. Jag kommer sättas igång absolut senast 37+0 då dom är fullgångna då.

Blir det tvillingar så kommer de ju säkert tidigare ändå men där blir det väll istället att försöka knipa till 37

Okej då håller jag tummarna ni får gå till v 37 då och får två starka friska bebisar! Hur går det annars? Väntar spänt på en blogguppdatering
  • Strandängen

Hoppas det är ok att jag hoppar in här, hojta annars. Gravid med andra barnet och har en dotter på 2 år sedan innan. Bor strax söder om Göteborg.

• Mammis2011och2015
    201405 skrev 2016-08-07 18:16:20 följande:

Okej då håller jag tummarna ni får gå till v 37 då och får två starka friska bebisar! Hur går det annars? Väntar spänt på en blogguppdatering

Ultraljud på onsdag om em vecka. Helt galet entusiastisk! Hur mår du?
  • 201405
    Mammis2011och2015 skrev 2016-08-10 22:32:17 följande:

Ultraljud på onsdag om em vecka. Helt galet entusiastisk! Hur mår du?

Åh jag såg det! Förstår precis hur du känner hur långt gången kommer du vara då? Hur mycket kommer man kunna se?

Mår mest illa nu, måste äta ofta annars kommer det direkt ganska ömma bröst också men annars rullar det på, var på inskrivning igår och har berättat för våra familjer och så nu så det börjar kännas mer på riktigt

Hur mår du? Känner du av mer symptom nu tidigt när det, förhoppningsvis, är två? Mot när det bara var ett barn?
  • Mammis2011och2015
    201405 skrev 2016-08-11 11:37:22 följande:

Åh jag såg det! Förstår precis hur du känner hur långt gången kommer du vara då? Hur mycket kommer man kunna se?

Mår mest illa nu, måste äta ofta annars kommer det direkt ganska ömma bröst också men annars rullar det på, var på inskrivning igår och har berättat för våra familjer och så nu så det börjar kännas mer på riktigt

Hur mår du? Känner du av mer symptom nu tidigt när det, förhoppningsvis, är två? Mot när det bara var ett barn?

Jag kommer vara i 6+5 när vi gör ultraljudet. Förhoppningsvis ser man allt. Men vet inte om dom kompletterar med vaginalt om dom inte kan se hjärtat. Gör dom inte det så kanske man får se hjärtat nästa gång helt enkelt.

Mina symptom är ungefär dom samma bortsätt från att jag mår illa vilket jag aldrig gjort innan men med tanke på att det inte är mina ägg så drsr jag inga växlar till det. Ultraljudey blir heltenkelt det som får avgöra
  • J21

Nu har jag gjort ultraljud!! Wow!! Såg ett sprattligt litet foster i v 11+2. Pappan fick tårar i ögonen och jag kan fortfarande inte sluta le :). Barnmorskan visade ben, armar, fingrar och tår. Såg navelsträng och moderkaka och hon kunde till och med se att barnets urinblåsa och magsäck var fulla, så fint!!

• Gbg86an

[quote=76933013][quote-nick]J21 skrev 2016-09-01 15:25:45 följande:[/quote-nick]Nu har jag gjort ultraljud!! Wow!! Såg ett sprattligt litet foster i v 11+2. Pappan fick tårar i ögonen och jag kan fortfarande inte sluta le :). Barnmorskan visade ben, armar, fingrar och tår. Såg navelsträng och moderkaka och hon kunde till och med se att barnets urinblåsa och magsäck var fulla, så fint!![/

Grattis! Vad roligt, vi var oxå på ultraljud för två veckor sedan - så underbart att se ett litet liv :)

Ang fb-gruppen, vem ska man kontakta om man vill gå med?

• J21

Är lite tyst här...;) jag går gärna med i en fb-grupp. Vill någon bjuda in mig?

• Mammis2011och2015

Det äe knäpptyst här någon som startade en fb grupp? Var det jag som skulle? ????

Nu behövs ju en så man kan börja gå på mysiga fikor men magar i värdet!

• Mimmsan01

Hej alla göteborgare! Finns nu en nystartad grupp för alla

Göteborgare med bf under 2017! Hade varit jättekul om några ville hänga på.

Maila mig på bf2017gbg@outlook.com så bjuder jag in :) kul om vi blir fler!

• 201405
    Mimmsan01 skrev 2016-10-09 17:58:03 följande:

Hej alla göteborgare! Finns nu en nystartad grupp för alla

Göteborgare med bf under 2017! Hade varit jättekul om några ville hänga på.

Maila mig på bf2017gbg@outlook.com så bjuder jag in :) kul om vi blir fler!

Bra initiativ! Jag har mejlat dig nu :)
  • 201405
    Mammis2011och2015 skrev 2016-10-06 07:46:33 följande:

Det äe knäpptyst här någon som startade en fb grupp? Var det jag som skulle? ????

Ja det har du rätt i hoppas vi blir en del i den nya gruppen som kan ses snart!
  • leiapeja

Jag hoppar också gärna in i gruppen och mailar dig =)

Är 35 år, väntar mitt första barn, är i vecka 19 och bor i västra Göteborg. Vore väldigt roligt att träffa andra på en fika som också ska ha kring mars och som bor i Göteborg.

• 201405
    Mammis2011och2015 skrev 2016-10-06 07:46:33 följande:

Hur går det för dig? Eller jag följer ju din blogg så har lite koll

Du gick aldrig med i fb - gruppen eller?
Svar på tråden BF mars 2017, Göteborg