• elisabet75

    40+ och BF i Februari i 031 området.

    Hej!

    Finns de fler här inne som är 40+ och bor i eller utanför Göteborg?

    Jag är 40+ gravid med mitt först barn (vecka 9 + 2dagar) som ska komma i februari. Det skulle vara kul om vi kunde följas åt. ????????

  • Svar på tråden 40+ och BF i Februari i 031 området.
  • Lillalilly

    Hej bor förvisso inte i Göteborg 10 mil ifrån men annars är jag ungefär i samma sits 41 år och gravid i v 13 hade ett MA i febr och hade egentligen lagt ner bebis tankarna men nu hoppas jag att allt går vägen håller tummarna , har varit konstant trött men börjar bli en aning piggare , har gjort ett nipt test, med låg risk . Hoppas vi kan hålla kontakten !

  • Helga

    Hej hej!

    Hoppas att det är ok att jag hoppar in här med ett par undringar. Finns inte så många lämpliga trådar för oss över 40 och som försöker bli gravida.
    Själv är jag inte gravid, men inne på andra försöket och hoppas på ett plus nästa vecka. Bor i Partille.
    Grattis till era graviditeter :)
    Såg att ett par av er gjort Nipt. Melgbg, vart bor du som fick frågan om att vara försökskanin? Vilken tur, det är ju jättedyrt annars!

  • Lillalilly

    Verkligen tur att bli erbjuden Nipt gratis hade jag absolut nappat på , jag betalade 8000 kr för mitt test och enligt den info jag fått så ska det va till 99 % säkert. Är det era första grav? Jag har två barn innan 10 & 8 år , men vi har inte vågat att berätta än. Har ni berättat ?

  • melgbg

    Ja självklart hoppar vi på erbjudandet. Jag har också två barn sedan tidigare 6 och 9 år. Lilly: 10 mil bort= norr eller söderut? ;) 

  • melgbg

    och nej vi har inte berättat för någon heller. Känner mig svullen minst sagt så undrar om det syns..

  • Lillalilly

    Samma här ang svullnad känner mig ganska "normal" på morgonen men efter ett mål är magen som en ballong så det går nog inte att hålla så hemligt längre .. Jag bor i Jönköpings trakten melgbg.

  • melgbg

    Hej - hur går det för er? Såg pyret idag på kub. Man tror knappt det är sant :) Fick reda på att det här med nipt testet har pågått hela sommaren för de som är över 35 år. /Malin

  • Lillalilly

    Har börjat känna av foglossning (vilket jag tro det är ) inte kul att det redan kommit så här tidigt i grav med mina andra grav hade jag ingen känning av det förren efter v 30 iallafall , men får försöka att vila så mkt som det bara går och ta en dag i taget. Längtar och väntar på RUL 4 veckor dit .

  • Zazza79

    Hej hej, inte riktigt 40 men hoppas oxå att det går bra med 37 snart 38 ;)

    Bor i Mölndal o väntar första i slutet av januari, går in i v18 idag.

    Har gjort ivf, kub o nipt och nu väntar jag med spänning på rul om två veckor ;)

    Vore jättekul att följas och kanske träffas någon gång ;)

  • elisabet75

    Hej alla! Måste bara erkänna att jag är inte här lika mycket som jag va förr. Men ni som har bf i februari kan ni inte komma in på Facebook sidan Gravida BF februari 2017.

    Melgbg. Min kub gick bra och jag är nöjd med resultatet. 1 på 1900 att den har dawn syndrom. I och för sig kan man ju alltid önska att allt va bättre. Men med tanke på att jag är 41 så är jag super nöjd. Vad har ni andra fått för resultat på er att kub??

    Zazza79. Kul att vi bor i samma stad. Vart håller du hus då?? Jag är nära Åby.

  • melgbg

    Elisabet, dum fråga men.. om man går med i fb gruppen får alla ens vänner veta att man är gravid då? ;) Har fortfarande inte berättat..

  • Zazza79

    @elisabeth75- jag håller till i Eklanda, det är ju jättenära :) va kul! Kanske lite påfluget men säg till om du vill ta en promenad eller nått när du känner för det. I all sin enkelhet :)

    @Melgbg - är gruppen hemlig så är det ingen annan än medlemmarna i gruppen spm ser att du är medlem där och kan läsa vad som skrivs :)

  • elisabet75

    Zazza79: Ja, de är inte långt emellan. Jag arbetar i Eklanda. ???? så en promenad efter jobbet eller när som skulle vara trevligt. Vart har du din barnmorska??

    melgbg: de är som Zazza79 skriver. Gruppen ska vara hemlig så ingen utomstående kan läsa.

  • melgbg

    tack för tipset - jag har gått med med nu. Hur hittar jag er ? Verkar vara en väldigt stor grupp. :)

  • Lillalilly

    Tillhör den sälla skara som fortfarande inte ha Fb men överväger att gå med då det gäller annan info oxå. Söker jag på ditt namn då Elisabeth ?

Svar på tråden 40+ och BF i Februari i 031 området.