hur mycket väger eran 6åring ?
Hur mycket väger eran 6 åring?
Hur mycket väger eran 6 åring?
Min son är 5,5 år och väger cirka 19 kg till sina 116 cm.
Det är ju ganska mycket.
min 5.5 åring väger 17kg till sina 118cm min 7.5åring väger 18kg till 122cm
Dom är späda men väldigt aktiva rör på sig väldigt mycket. Dom äter utan problem men tror dom gör av med mer energi än vad dom får in. Men sen är jag själv 157cm och väger 50kg kämpar med att gå upp till 54 så kan ju vara så dom är byggda. Jag var ett benrangel som liten enligt min mormor som nätan tvångsmatade mig med bullar och dyligt. Jag tror personligen att om barn rör på sig naturligt inte sitter inne och leker samt äter vanliga mat och inte pizza och liknande kommer dom ha en normal vikt samt må bättre. Några kommer dock vara i det högre spanet av normal vikt vad man än gör och andra i undre kanten Våra kroppar är byggda olika och man ska nog inte stira sig blind på en bmi räknare för barn.
Min 6åring väger ca 18kg och är 115 cm. Min 5åring är ca 110 cm lång och väger 20kg
111 cm 18,5 kg nyss fyllda 6 år.
Min dotter är 6 år, 129 cm lång och väger 30 kg. Funderar på längden. Hon är lång & ständigt hungrig, har blivit lite rund. Hon är väldigt aktiv med gympa, gymnastik & ridning så jag tänker att det "växer" till sig.
128 lång och 27 kilo.
Min dotter är 6 år, 129 cm lång och väger 30 kg. Funderar på längden. Hon är lång & ständigt hungrig, har blivit lite rund. Hon är väldigt aktiv med gympa, gymnastik & ridning så jag tänker att det "växer" till sig.
Tjej 120 cm 19kg
Nu har min son precis fyllt 5 år... Men han väger 21 kg till sina 117 cm.