Glömt sertralin
har glömt en tablett någon här som har gjort det och vad har hänt er osv?
har glömt en tablett någon här som har gjort det och vad har hänt er osv?
Vilket naturligtvis beror på ren Placebo!
Det är så gulligt med folk som tror på vad som helst och inte kan tänka lite förnuftigt. . .
Vad har du för utbildning Anonym (ghj)?
[quote=76835542][quote-nick]Anonym (ghj) skrev 2016-07-28 14:01:30 följande:[/quote-nick]Fast man måste skilja på "vetenskapligt hittills framtagna fakta" och "vetenskaplig metod". Det är sjukt vanligt att lågutbildade gör den missen och resonerar just som du gör.
Att "tänka vetenskapligt" är inte det samma som "att tro blint på hittills framkomna fakta". Det har aldrig varit samma sak.[/
Anser du att 400 högskolepoäng är lågutbildat så får det stå för dig. Min utbildning har inte gjort att det människor säger saknar värde.
"Vetenskapligt framtagna fakta" och "vetenskaplig metod" är inte varandras motsats så du får nog förklara vad du menar här.
[quote=76835542][quote-nick]Anonym (ghj) skrev 2016-07-28 14:01:30 följande:[/quote-nick]Fast man måste skilja på "vetenskapligt hittills framtagna fakta" och "vetenskaplig metod". Det är sjukt vanligt att lågutbildade gör den missen och resonerar just som du gör.
Att "tänka vetenskapligt" är inte det samma som "att tro blint på hittills framkomna fakta". Det har aldrig varit samma sak.[/
Anser du att 400 högskolepoäng är lågutbildat så får det stå för dig. Min utbildning har inte gjort att det människor säger saknar värde.
"Vetenskapligt framtagna fakta" och "vetenskaplig metod" är inte varandras motsats så du får nog förklara vad du menar här.
Du är bra tragikomisk du (ghj) ![]()
The New England Journal of Medicine (N. Engl. J. Med. eller NEJM) är en engelskspråkig medicinsk tidskrift som är referentgranskad och som publiceras av Massachusetts Medical Society. Det är den äldsta kontinuerligt utgivna medicinska tidskriften i världen och är den mest lästa, citerade och inflytelserika allmänna medicinska tidskriften i världen.[1][2] Tidskriftens impact factor 2014 var 55,873 enligt Thomson ISI.
Hej!
Jag glömde hämta ut Sertralin innan helgen. Jag tog normal dos 100 mg på lördagen men på söndagen hade jag inget förutom att jag hittade en halv tablett plus en liten del av en tablett totalt ca 40 mg.
Jag mådde sämre och sämre under söndagen och undrade "vad fan är det som händer?"
Jag mådde ok när jag vaknade tidigt på måndag morgon men eftersom dagen gick så blev det dåligt, värre och värst. Ångestattacker i vågor med hjärtklappning och stark yrsel. Starkt "sug" i magen och minsta lilla tanke utlöste ny ångest.
Jag tog min dos vid 17.00 och jag kände ganska snabbt att allt blev bättre. Jag sov ganska dåligt men kände när jag vaknade på tisdagen att någonting hade hänt. Allt hade lugnat sig väsentligt och hoppet om livet kom tillbaka.
Jag tog min dos 100 mg i vanlig tid, cirka 07.30. Allt känns ok i förhållande till igår då jag fick ringa psykakuten och be om råd. När jag pratade med dem tänkte jag inte på att jag missat medicinen.
Sertralin må vara en omdiskuterad medicin men i detta fall var det så tydligt vilken påverkan den har för mig, speciellt på vrålångesten pch "klarheten".