• Fröken W

När föddes ditt första barn?

Väntar mitt första barn och funderar såklart över när bebis väljer att komma. Än är det ett tag kvar innan bf (19 september) och det går självklart inte att säga när mitt barn föds men det vore ändå kul att se hur det varit för andra.

Lämna gärna en kommentar om exakt när det startade. Om er bebis föddes innan bf får ni gärna också skriva om det fanns det nån särskilt anledning till att h*n föddes tidigare än väntat. Och föddes bebis efter bf får ni gärna berätta om det startade av sig själv eller om bi blev igångsatta.

Tack för svar!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När föddes ditt första barn?
  • Aleeexa
    Anonym (ååååååååååååååå) skrev 2016-07-31 17:58:07 följande:
    Nä... 
    "NEJ" stavas det... Eftersom det nu var så viktigt att skriva korrekt. Tack.
  • Anonym (idiot)
    Anonym (ååååååååååååååå) skrev 2016-07-27 20:28:25 följande:
    Nej det vet jag inte.
    Oavsett så är det fel.

Orkar inte googla, så viktigt är det inte då mina ungar slutat grundskolan.

Nej nu ska jag gå och lägga mig i säng och läsa bok jag lånat.
    Först jag ska jag gå ut med hund för hund har väntat en stund.
    Just det ja, bil måste ju låsas också inför natt.
    Matlåda ska ställas in i kyl, så inte fluga sätter sig i mat.

Ha det så trevligt i skola när du ska dit igen. 

----------

Lärare va? =D
    Du ville alltså bara jävlas, 
    Vilken osympatisk människa du verkar vara. 
  • Anonym (ååååååååååååååå)
    Aleeexa skrev 2016-07-31 18:42:47 följande:
    "NEJ" stavas det... Eftersom det nu var så viktigt att skriva korrekt. Tack.
    Ok, ja så är det ju. Det visste jag inte. *ironisk*
    Anonym (idiot) skrev 2016-07-31 18:48:53 följande:
    Du ville alltså bara jävlas, 

Nej jag ville tillrättavisa.
    Jag vill att barn ska lära sig korrekt språk i skolan.
  • Fröken W
    Anonym (ååååååååååååååå) skrev 2016-07-31 21:11:19 följande:

Ok, ja så är det ju. Det visste jag inte. *ironisk*Nej jag ville tillrättavisa.

Jag vet också när man ska använda sig av bestämd/obestämd form av substantiv. Men det verkar vara mer ok för dig att använda dig av talspråk... Barn lär sig korrekt språk i skolan, de lär sig dessutom att kunna anpassa sitt språk efter syfte och mottagare. Har du något emot detta så är det Skolverket och våra politiker du får vända dig till. Jag skulle begå tjänstefel ifall jag bara skulle gå igenom vissa punkter av det centrala innehållet i kursplanerna.
  • NollÅtta

Vattnet gick på Bf+3, värkar direkt efter. Tog 28 kämpiga timmar

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Aleeexa
    Anonym (ååååååååååååååå) skrev 2016-07-31 21:11:19 följande:
    Ok, ja så är det ju. Det visste jag inte. *ironisk*
    Anonym (idiot) skrev 2016-07-31 18:48:53 följande:Du ville alltså bara jävlas, 

Nej jag ville tillrättavisa.
    Då förutsätter jag, med tanke på hur viktigt det är för dig och att du trots dina egna principer ändå skriver fel, att du faktiskt inte gått ut grundskolan... Alternativt att du är riktigt dum på något vis.
  • Aleeexa
    Anonym (ååååååååååååååå) skrev 2016-08-01 11:10:04 följande:
    Det blir bra det, ha en fin dag.

Jag har inget mer att säga, du är alldeles för dryg för att föra ett samtal med.
    Kan möjligtvis också bero på något förståndshandikapp, om så är fallet så ber jag om ursäkt.
    Din taktik att egentligen bara svara på samma sätt som jag nyss svarade dig, endast i andra ord styrker mitt påstående ovan.
    Och jag tror att du med tanke på responsen tog åt dig. Det är mycket glädjande, för mig...! :)
  • Fröken W

Nu tycker jag vi släpper påpekanden om stavning m.m och skriver sådant som var tänkt att tråden skulle användas till.

Alltså, när föddes ditt första barn?

• Meriall

Startade självmant bf +7 och föddes bf+8. Han var 3400g så behövde nog den extra tiden.

• Fröken W

Känns skönt att se och läsa att majoriteten av er sluppit gå över tiden alltför mycket! Jag längtar så mycket efter den lill* som bor i min mage. Men några veckor till får jag stå ut, vecka 33+1 idag.

Svar på tråden När föddes ditt första barn?